آموزش رویت

ساختمانچی

موزاییک پلیمری از زمان ساخت آن در اوایل قرن بیستم تا کنون، مطمئن ترین و آزمایش شده ترین راه برای استفاده در کف بوده است. از آن جایی که هر موزاییک پلیمری از نظر ترکیب و توانایی های محافظتی متفاوت است، دانستن ویژگی های آن ها کمک می کند تا بتوانید برای ساختمان خود یک انتخاب هوشمندانه انجام دهید.

گروه تولیدی و صنعتی آبین بتن با تکیه بر سال ها تجربه، در ساخت انواع محصولات سیمانی و بتنی و بکار گیری متخصصین و نیروهای جوان و پر تلاش و به مدد الهی بر پایه صداقت، کوشش، دانش و پیشرفت با اهداف بلند تاسیس گردید.

مجموعه آبین بتن مفتخر است که با ارائه محصولات با بالاترین کیفیت، پاسخگو خواسته ها و در نهایت جلب رضایت مشتریان گرامی می باشد. همچنین شایان ذکر است، مجموعه آبین بتن با افتخار و به پشتوانه تخصص و تغییرات در طرح اختلاط بتن، اولین تولید کننده کفپوش های بتنی پلیمری فوق مقاوم می باشد.

اگر شما نیز قصد دارید انتخاب مناسبی برای کفپوش ساختمان خود داشته باشید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ویژگی های موزاییک پلیمری

در ابتدا شاید به نظر برسد که موزاییک های بتنی نسبت به سایر کفپوش های بتنی از عمر کم تری برخوردار است، اما امروزه با وجود بهره مندی از علم و تکنولوژی های جدید مهندسی شیمی، این مشکلات به خوبی رفع گردیده و کفپوش های بتنی به یکی از مورد اطمینان ترین و پرکاربردترین مصالح ساختمانی تبدیل شده است.

از ویژگی های بارز موزاییک پلیمری می توان به مقاومت آن در برابر سرما و گرمای شدید و حتی زیر 50 درجه نیز اشاره نمود. کفپوش های پلیمری می توانند حرارت های بسیار زیاد و حتی بالای 200 درجه را نیز بدون آسیب دیدگی تحمل کند. جذب آب این موزاییک ها بسیار پایین و چیزی در حدود 3 درصد می باشد. همین ویژگی باعث می شود تا موزاییک پلیمری در برابر انبساط و انقباض مقاومت بالایی داشته باشد و در مناطق مختلف آب و هوایی شکننده نباشید.

یکی دیگر از ویژگی های موزاییک پلیمری این است که در زمان نصب به دلیل موادی که در ساختارش وجود دارد با ملاتی که زیر آن گذاشته می شود، واکنش نشان اداه و به شدت به ملات می چسبد.

نحوه ساخت موزاییک های پلیمری

در ابتدا مواد اولیه این محصول از جمله سیمان، ماسه، رنگدانه های شیمیایی، سنگدانه، سمنت پلاست و آب رایکدیگر درون یک میکسر مخلوط می کنند تا ماده ای خمیری شکل به دست آید. سپس این ماده را درون قالب های گوناگون از جنس سیلیکون، پلیمر و لاستیک می ریزند و بر روی نقاله میز ویبره می گذارند.

میز ویبره ماده خمیری را دریون قالب می لرزاند تا حباب های هوا از داخلی آن خارج شده و مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. حرکت نقاله سبب می شود تا موزاییک های خام بر روی کیورینگ به گرم خانه منتقل شوند. تنها بیست و چهار ساعت زمان لازم است تا موزاییک های پلیمری آماده شوند. در این مدت موزائیک ها به خوبی مستحکم و محکم می شوند و می توان بلافاصله آن ها را مورد استفاده قرار داد.

موزاییک پلیمری آبین بتن

مزایای موزاییک های پلیمری

  • شستشوی موزاییک های پلیمری آسان است و به راحتی تمیز می شوند
  • در برابر نفوذ آب از مقاومت بالایی برخوردار هستند و جذب آب بسیار پایینی دارند
  • نصب این موزاییک ها بسیار ساده بوده و به راحتی با ملات ماسه و سیمان قابل اجرا می باشند
  • نیازی به برش کاری ندارند، زیرا در ابعاد متنوع و مختلفی وجود دارند
  • محصولی چند منظوره محسوب می شوند و در فضاهای داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • قابلیت خود پاک شوندگی دارند و و سطح سنگ دچار تیرگی نمی شنود.
  • دارای سطحی براق و درخشان و زیبا می باشند
  • تنوع در طرح، نقش و اندازه از دیگر ویژگی های این کفپوش های پلیمری محسوب می شوند
  • وزن پایین و سبک
  • قیمت مناسب
  • برتری نسبت به موزاییک های حیاطی و سنگ های طبیعی

نحوه نصب موزاییک های پلیمری

بهترین روشی که می توان موزاییک های پلیمری را نصب کرد، همان روش نصب کاشی و سرامیک و دیگر انواع موزاییک می باشد. به این معنی که باید در نصب این محصول از ملات ماسه و سیمان و کمی چسب بتن استفاده نمود. مراحل نصب موزاییک های پلیمری به شرح زیر می باشد:

  1. در ابتدا باید یک لایه ملات نیمه خشک را با نسبت سیمان به ماسه بالاتر بر روی کف یا سطح موردنظر ریخته و زیرسازی و شیب بندی مناسب را با تراکم کافی و مناسب انجام داد.
  2. پس از آن بر روی ملات باید از دوغاب استفاده کرد.
  3. سپس موزاییک های پلیمری با مساحت یک متر مربع در کنار هم چیده شوند.
  4. موزاییک ها با استفاده از چکش پلاستیکی تراز شوند.
  5. با ضربه چکش پلاستیکی، دوغاب تمام خلل و فرج زیر موزاییک را می پوشاند و اضافه های دوغاب از درز بین موزاییک ها به سطح کفپوش می آید.
  6. پس از 30 دقیقه، می توان دوغاب اضافی را با استفاده از یک پارچه و تکه ای گونی پاک کرد. دقت کنید که تا چهل و هشت ساعت نباید بر روی سطح موزاییک های پلیمری راه بروید. در صورتی که از این موزاییک ها در نمای ساختمان استفاده می کنید، تا چهل و هشت ساعت به آن دست نزنید تا به خوبی موزاییک به سطح زیرین بچسبد.
  7. به منظور محکم کاری و نصب بهتر موزاییک های پلیمری بهتر است از چسب برای دوغاب استفاده کنید.

تولیدات گروه تولیدی صنعتی آبین بتن

  • تولید انواع کفپوش های بتنی: موزاییک بتنی پلیمری، بتنی ویبره ای، واش بتن، پرسی و…
  • تولید انواع جداول: جدول ویبره ای، بتنی پلیمری، واش بتن، پرسی و…
  • تولید و اجرا انواع قطعات پیش ساخته بتنی طبق نقشه دلخواه
  • تولید و اجرا انواع سنگ دال بتنی ترافیکی و سفارشی پیش تنیده
  • تولید انواع نما ساختمان: نمای اسلپکو، نمای بتن اکسپوز، سنگ طرح چوب ترمو(فاز دوم: تولید طرح های آنتیک جهت فضاهای داخلی ساختمان)
  • اجرا انواع کفسازی رویه بتنی مسلح در رنگ های مختلف با دانش روز و تکیه بر متخصصین توانمند با ضمانت دو دهه

دفتر فروش شرکت آبین بتن

تهران، فلکه دوم صادقیه، خیابان پیامبر شرقی، مجتمع تجاری و اداری گلشن مال، طبقه 6، واحد 615

  • 02146100885
  • 02146120130