آموزش رویت

ساختمانچی

فر توکار اخوان یکی از بهترین و با کیفیت ترین فرهای توکار در خاورمیانه می باشد که می تواند پخت و پز را لذت بخش تر کند. علاوه بر این طراحی منحصربفرد و ظریف این محصول، ظاهر آشپزخانه را بسیار زیبا و مدرن جلوه می دهد.

فرتوکار یکی دیگر از تولیدات برند اخوان می باشد که توانسته است استانداردهای بین المللی را کسب نماید. متریال مورد استفاده در ظاهر این فر، بسیار مرغوب می باشد، به طوری که نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

علاوه بر این، تجهیزات فنی مورد استفاده در فر اخوان به گونه ای انتخاب می شود که عملکرد آن را در رده خوبی قرار داده است. به کارگیری تکنولوژی های روز دنیا در ساخت فر اخوان باعث می شود که این محصول نسبت به رقبای خود بیشتر مورد استقبال واقع شود. در اینجا قصد داریم با کلیه ویژگی های فر توکار اخوان آشنا شویم. پس تا انتها با ساختمانچی همراه باشید. 

انواع فر توکار اخوان

فر توکار اخوان در سه نوع مختلف فر گازی اخوان، فر برقی اخوان و فر گاز و برق اخوان، تولید و روانه بازار می شود. هر یک از انواع فر توکار این برند ویژگی های خاصی را در بر دارند. در ادامه به بررسی هر یک از این سه مدل می پردازیم:

1. فر توکار گازی اخوان

فر توکار گازی اخوان

برای افرادی که تمایل به استفاده از فرهای گازی دارند، فر گازی اخوان یکی از بهترین گزینه ها می باشد.

  • در اولین نگاه به این مدل از فر توکار، تایمر لمسی آن به چشم می خورد. با استفاده از این تایمر می توان برنامه های مختلف برای پخت انواع غذا را تنظیم کرد.
  • فر گازی اخوان با وجود یک فن قدرتمند توانست پخش حرارت را به صورت کاملا یکنواخت فراهم آورد. به واسطه این ویژگی پخت غذا به صورت یکنواخت انجام می شود و دیگر شاهد سوختگی یا خامی در بخش های مختلف غذا نخواهید بود. به منظور پخت بهتر در قسمت پایین محفظه فر، شعله پخش کن نیز وجود دارد.
  • با وجود ویژگی Easy to clean در فر توکار گازی اخوان، نظافت این فر بسیار آسان می باشد، بنابراین پس از پخت غذاهای چرب می توان به راحتی آن را تمیز کرد.
  • به منظور افزایش ایمنی این نوع فر گاز، شلنگ ایمنی استینلس استیل و ترموکوپل در نظر گرفته می شود.

2. فر برقی اخوان

فر توکار برقی اخوان

یکی از دیگر نمونه های فر توکار اخوان، فر برقی آن می باشد. این فر با استفاده از المنت های موجود در بالا و پایین محفظه و دیواره های فر، پخت غذا را انجام می دهد. المنت می تواند انرژی برق را به حرارت تبدیل کند و موجب پخت غذا شود.

  • فر اخوان در نوع برقی دارای قابلیت یخ زدایی می باشد. با استفاده از این ویژگی همانند یک ماکروفر می توان مواد غذایی یخ‌زده را داخل آن قرار داد تا یخ زدایی شوند.
  • شلف متحرک همراه با ریل تلسکوپی در این مدل، استفاده از طبقات فر توکار را آسان تر می کند.
  • فن داخلی از نوع داکتی، طبخ غذا در فر اخوان را با کیفیت بهتری انجام می دهد. از آنجا که بزرگترین شکایت افراد از فرهای برقی در مورد سوختگی غذا می باشد؛ با استفاده از فن داکتی و پخش حرارت المنت ها، سوخت بخش های بالای غذا به حداقل ممکن می رسد.
بخوانید!  خصوصیات دکوراسیون داخلی به سبک مراکشی

3. فر توکار گازی و برقی اخوان

فر توکار برق و گاز اخوان

یکی دیگر از فرهای بسیار پر طرفدار اخوان، فر گازی و برقی می باشد. در این نوع فر توکار، المنت هایی در بالای فر قرار دارد که با اسفاده از برق تولید حرارت می کنند. در قسمت پایین فر نیز شعله پخش کن هایی قرار دارد که می توانند گرمای تولید شده را پخش کنند.

  • در فرهای گازی و برقی اخوان، بخش برقی فر فقط کار تست کردن و گریل را انجام می دهد، اما پخت اصلی غذا با استفاده از گاز انجام می شود.
  • طبقات این نوع فر توکار اخوان به صورت متحرک در نظرگرفته می شوند و به راحتی می توان آن ها را جا به جا کرد.
  • دو مدل فن کانوکشن دار و داکتی در این فر استفاده می شوند که هر یک تاثیراتی را بر روی میزان پخت غذا می گذارند.

شکل ظاهری فر توکار اخوان

شکل ظاهری فر اخوان در سه نوع استیل، شیشه ای و ترکیبی دسته بندی می شود که هر کدام زیبایی خاصی را به فضای آشپزخانه می دهند و می تواند سلیقه تمامی افراد را پوشش دهد. هر یک از این سه مدل را در ادامه بررسی می کنیم:

شکل ظاهری فر توکار اخوان

1. فر استیل اخوان

نوع استیل فر اخوان یکی از نمونه های پر طرفدار این برند می باشد که با ورق استیل با کیفیت واراداتی تولید. معمولا در این فر، استیل به صورت ساحلی، پولیش و آج دار کار می شود. با این حال تمامی نمونه های آن کاملا ضد خش می باشند و درخشش بسیار زیادی دارد.

نکته ای که در خصوص فر اخوان از جنس استیل وجود دارد این است که تمیز کردن بدنه بیرونی آن سخت تر می باشد و لکه ها بر روی آن به وضوح نمایان می شوند. برای تمیز کردن آن باید حوصله بیشتری به خرج دهید.

2. فر شیشه ای اخوان

شیشه مورد استفاده در فر توکار شیشه ای اخوان در دو رنگ سفید و مشکی طراحی می شود تا قابلیت هماهنگی با کلیه عناصر داخل آشپزخانه را داشته باشد.

شیشه ها به صورت رفلکس و رفلکتیو هستند و در برابر حرارت نیز مقاومت بالایی از خود نشان می دهند. نوع شیشه ای این محصول می تواند نمای داخلی آشپزخانه را متحول کند.

3. فر ترکیبی اخوان

در این مدل، ترکیبی از استیل و شیشه در فر توکار استفاده می شود. این ترکیب می تواند ظاهر مدرن و جذابی را برای آشپزخانه به وجود بیاورد. در حال حاضر از فر توکار ترکیبی اخوان نسبت به دو مدل دیگر استقبال بیشتری می شود.

مشخصات فنی فر اخوان

مشخصات فنی فر توکار اخوان

گنجایش فر اخوان

فر توکار اخوان معمولا با گنجایش های 56، 60 و 70 لیتری ساخته می شود. این ظرفیت برای اکثر فرهای توکار در نظر گرفته می شود تا ابعاد مناسبی را برای طبخ انواع غذا داشته باشد. افراد می توانند متناسب با میزان پخت پز روزانه خود، گنجایش مناسب فر را انتخاب نمایند.

المنت های فر توکار

یکی از اجزای اصلی فر اخوان، المنت های آن می باشد. المنت ها معمولا در قسمت پایین و بالای فر تعبیه می شوند. ترکیب این دو المنت می توان گرمای لازم برای نفوذ در مواد غذایی را تامین کند.

بخوانید!  اکسسوری کابینت؛ ضرورتی برای هر آشپزخانه

المنت های مورد استفاده در فر توکار اخوان جزء مرغوب ترین المنت های موجود در بازار هستند که طی مدت زمان کمی داغ می شوند و حرارت لازم را تولید می کنند.

تعداد طبقات فر اخوان

اغلب مدل های فر اخوان به صورت 5 طبقه طراحی می شوند. این طبقات به صورت ریلی هستند و در برخی از مدل های دیگر به صورت تلسکوپی نیز طراحی می گردند. با استفاده از این پنج طبقه می توان غذاهای مختلف را به راحتی طبخ کرد.

پوشش داخلی فر

برای پوشش محفظه داخلی فر از لعاب استفاده می شود. لعاب پوشش بسیار خوبی برای کم کردن زمان نظافت می باشد. با استفاده از این پوشش و قابلیت Easy self to clean افراد می توانند به آسانی نظافت فر را انجام دهند.

تعداد موتور جوجه گردان فر اخوان

در اغلب فرهای اخوان یک موتور جوجه گردان وجود دارد که به همراه سیخ مخصوص آن می توان طبخ جوجه کباب را درون فر انجام داد.

امکانات فر اخوان

امکانات فر توکار اخوان
  • یکی از قابلیت ها و امکانات فر اخوان شامل تکنولوژی Steam Pro و Steam Boost می باشد. با استفاده از این تکنولوژی طعم و مزه واقعی غذا بهتر حفظ می شود؛ بنابراین پس از پخت غذا می توان مزه اصلی آن را احساس کرد.
  • تکنولوژی Steam Break یکی دیگر از امکانات فر توکار اخوان می باشد که برای پخت انواع شیرینی، تردشدن و برشتگی هر چه بیشتر آن در نظر گرفته می شود.
  • از دیگر امکانات فر اخوان می توان به تکنولوژی Easy self to clean اشاره کرد که با استفاده از آن تمیز کردن فر پس از طبخ غذا به سادگی انجام می شود. با استفاده از این ویژگی دیگر با لکه های سخت بر روی سینی فر یا دیوارهای آن مواجه نخواهید شد.
  • در فرهای توکار اخوان از قفل کودک نیز استفاده می شود. با استفاده از این قابلیت دیگر کودکان نمی توانند درجه حرارت و سایر تنظیمات فر را دستکاری کنند. این امر برای حفظ ایمنی کودک نیز بسیار مهم می باشد.

کلام پایانی

در این مقاله انواع فر توکار اخوان همراه با مشخصات و ویژگی های آن مورد بررسی قرار گرفت. با توجه به کیفیت تولیدات برند اخوان می توان با اطمینان خاطر اقدام به خرید محصولات آن نمود. لازم به ذکر است که کلیه فرهای اخوان دارای 18 ماه گارانتی می باشند که افراد می توانند در صورت لزوم از آن استفاده نمایند.

سوالات متداول

انواع فر توکار اخوان چیست؟

برند اخوان تا کنون سه نوع فر توکار تولید کرده است. فرتوکار گازی اخوان، فر توکار برقی اخوان، فر توکار گاز و برق اخوان

فر توکار اخوان از نظر شکل ظاهری به چند دسته تقسیم می شود؟

فر توکار اخوان با سه شکل ظاهری استیل، شیشه ای و ترکیبی از استیل و شیشه طراحی و تولید شده است.

در فر توکار اخوان عملکرد دو تکنولوژی Steam Pro و Steam Boost چیست؟

این دو تکنولوژی به منظور حفظ طعم و مزه اصلی غذا استفاده شده است تا غذای لذیذتری آماده شود.