آموزش رویت

ساختمانچی

عکس کیلید، سامانه هوشمند ارزیابی قیمت ملک

بنا بر اظهارات مدیر عامل سامانه هوشمند املاک، “کیلید” نوین ترین سامانه هوشمند است که ماموریت آن ایجاد بستری مناسب برای رفع نیاز خریداران و فروشندگان و فراهم نمودن ابزارهای لازم برای مشاورین املاک به منظور مشاوره مسکن میباشد. یکی از امکانات سامانه هوشمند کیلید، تخمین و ارزیابی هوشمند ارزش ملک است که برای نخستین بار در کشور اجرا شده است. با استفاده از سامانه kilid.com کاربران میتوانند با وارد نمودن کد پستی ملک خود قیمت آن را بر اساس مساحت بنا، موقعیت مکانی، سال ساخت، تغییرات قیمت در محله و قیمت املاک مشابه به صورت آنلاین مشاهده نمایند.

علیرضا ذوالفقاری افزود: به کمک این سیستم هوشمند ارزیابی قیمت ملک مشاورین املاک، متقاضیان و عرضه کنندگان میتوانند از قیمت املاک در منطق مختلف تهران باخبر شوند. بنا به گفته وی قیمت محاسبه شده در این سامانه با قیمت واقعی ملک مورد نظر فاصله زیادی ندارد. وی در ادامه گفت: به منظور ارائه اطلاعات و داده های هوشمند به کاربران، ارزیابی قیمت ملک بر اساس محاسبات ماشینی انجام میشود. از مزایای این سامانه میتوان به پیش بینی وضعیت بازار و کاهش رسیک معاملات اشاره نمود.

مدیر عامل استارتاپ کیلید اظهار نمود: این سامانه برای نخستین بار به کمک روش های اقتصادسنجی و آماری پیچیده، شاخص قیمت مسکن را حساب نموده و آن را به کاربران ارائه میدهد. این شاخص تغییرات بازار را تحلیل میکند و بر اساس وضعیت اقتصاد مسکن محاسبه میشود. وی افزود: بخشی با عنوان “فرصت های بازار مسکن” در این سامانه طراحی شده که برای کاربران این امکان را فراهم میکند تا از قیمت ها، نوسانات قیمت در مناطق مختلف تهران، تعداد معاملات و میانگین قیمت خانه های معامله شده آگاه شوند. با اطلاع از این اطلاعات آنها میتوانند با خیالی آسوده تر نسبت به خرید، فروش و اجاره ملک اقدام نمایند.

بخوانید!  مقابله با گرانی مسکن با خانه های کوچک تر

ذوالفقاری با اشاره به یکسان نبودن رفتار بازار مسکن در مناطق مختلف تهران گفت: قیمت خانه ها با توجه به سال ساخت و متراژ بنا متغیر است، به همین منظور در شاخص کیلید امکان محدود نمودن جستجوها بر حسب متراژ و سن بنا و قابلیت تفکیک بازار به 22 منطقه تهران وجود دارد. وی به هدف این سامانه اشاره نمود و اظهار داشت: این سامانه به منظور ایجاد روشی مقرون بصرفه و کارامد برای یافتن ملک در کشور راه اندازی شده و در حکم یک بانک اطلاعاتی برای بازار مسکن میباشد. بنا بر اظهارات وی هدف سامانه کیلید ارتقاء کارایی مشاورین املاک به عنوان رابط بین خریداران و فروشندگان مسکن است تا با کمک آنها بستری شفاف برای بازار مسکن ایجاد شود.