آموزش رویت

ساختمانچی

عکس رونق بازار مسکن در مرداد و شهریور 96

بنا بر اظهارات یکی از کارشناسان مسکن, به دلیل افزایش جا به جایی در مرداد و شهریور ماه حجم معاملات مسکن افزایش یافته و در حوزه ی ساخت و ساز رشد قابل توجهی مشاهده شده است. همچنین متقاضیان وام صندوق پس انداز مسکن وارد بازار شده و این امر نیز خود در افزایش حجم معاملات نقش بسزایی داشته است.

وی افزود: طبق آمار بدست آمده, افزایش تعداد معاملات صرفا مختص تهران نیست بلکه کلان شهرها را نیز در بر گرفته و انتظار میرود تعداد معاملات شهریور ماه بیشتر از مرداد ماه گزارش شود. پور حاجت به رونق بازار مسکن و افزایش اجاره بها اشاره نمود و گفت پیش بینی میشود در نیمه ی دوم سال 96 شرایط معاملات مسکن نسبت به نیمه ی اول سال بهتر شود زیرا دولت قصد پر کردن شکاف بوجود آمده بین تقاضا و عرضه را دارد, شکافی که حاصل کمبود نقدینگی دولت است.

طبق گفته ی پور حاجت در حوزه ی ساخت و ساز یک دوره رکود مسکن ۴.۵ ساله پشت سر گذاشتیم که شاهد افزایش قیمت زمین و سازه های ساختمانی بودیم. وی به افزایش شصت درصدی قیمت مصالح ساختمانی در سال اخیر و بالا رفتن قیمت زمین اشاره کرد و پیش بینی نمود که در سال 97 قیمت مسکن از نرخ تورم بالاتر خواهد رفت. وی افزود: مراقبتهای بیشتری باید از بخش مسکن صورت گیرد تا شکاف بین متقاضیان و قیمت مسکن با افزایش تورم بیشتر نشود.