آموزش رویت

ساختمانچی

عکس ادامه روند رو به رشد معاملات مسکن با عقب نشینی ترامپ

طبق اظهارات رئیس اسبق اتحادیه مشاورین املاک, با عقب نشینی ترامپ از مواضع ضد ایرانی خود و خارج نشدن از برجام, پیش بینی میشود اقتصاد کشور روند رو به رشد خود را در نیمه ی دوم سال طی خواهد کرد. وی گفت: با مسئله رکود مسکن موافق نیستم زیرا معاملات اصولا در فضای مجازی با استفاده از ابزارهای نوین انجام میشود و کمتر در دفترهای املاک معامله صورت میگیرد.

خسروی اظهار داشت: اگر نگاهی به تعداد معاملات انجام شده در شش ماه اول سال در تهران بیندازیم کاملا واضح است که این تعداد خرید و فروش املاک با زمانی که بازار مسکن رونق داشت برابری میکند. بنابراین رکود بازار مسکن به پایان رسیده و جهش قیمتی نخواهیم داشت.

وی به رفتارهای نامتعارف ترامپ و عملی نشدن سیاستهای او علیه ایران اشاره نمود و گفت: ما کشوری مقتدر هستیم و اقتصاد کشورمان تحت تاثیر حرف های یک رئیس جمهور در آنسوی دنیا قرار نمیگیرد.

خسروی به تاثیر گذاری سود بانکی بر اقتصاد مسکن اشاره نمود و اظهار داشت اگر سود سرمایه گذاری در بانکها کاهش یابد سرمایه ی مردم وارد بازار مسکن شده و اقتصاد مسکن رونق میگیرد. طبق مصوبه شورای پول و اعتبار اگر سود بانکی به 15 درصد برسد, در بخش مسکن شاهد رونق خرید و فروش خواهیم بود.