آموزش رویت

ساختمانچی

اگر به دنبال طراحی خانه ای شیک، مجلل و لوکس هستید، پیشنهاد ما استفاده از دکوراسیون ایتالیایی در طراحی خانه می باشد. به طور کلی تاریخچه معماری در جهان نیز به اوایل قرن 15 در شهر فلورانس واقع در ایتالیا می رسد.

استفاده از ستون های عظیم سنگی در طراحی دکوراسیون داخلی به سبک ایتالیایی به طور مشهود به چشم می خورد. آن چه که در ادامه این مطلب از ساختمانچی با شما در میان می گذاریم، آشنایی با این سبک و نکات لازم در طراحی دکوراسیون داخلی ایتالیایی می باشد. در ادامه این مطلب جذاب با ما همراه باشید.

ویژگی های دکوراسیون خانه به سبک ایتالیایی

همان گونه که قبلا نیز اشاره شد، آن چه که در دکوراسیون داخلی ایتالیایی توجه ویژه ای به آن می شود، استفاده از ایده های مجلل و لوکس می باشد.

آنچه که در طراحی دکوراسیون ایتالیایی امروزی به چشم می خورد، استفاده از سبک ایتالیایی کلاسیک و ایتالیایی مدرن می باشد. از ویژگی های بارز طراحی سبک ایتالیایی می توان به ترکیب المان های مدرن و معاصر اشاره کرد.

دکوراسیون به سبک ایتالیایی

از جمله دلایلی که سبک ایتالیایی را به سبکی خاص و محبوب تبدیل کرده است، لوکس بودن آن می باشد. در طراحی به سبک ایتالیایی به تمام جزئیات با ظرافت خاص و ویژه ای نگاه می شود.

اگر وارد خانه ای به سبک ایتالیایی شوید، متوجه خواهید شد که از طراحی سقف تا کف از متریال با کیفیت بکار می رود و در طراحی تمام قسمت ها از جزئیات طراحی استفاده می شود.

گچ بری سقف و دیوارها از دیگر جزئیات طراحی است که در این سبک مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از کفپوش چوبی و سنگ مرمر با کیفیت، زیبایی این فضا را دو چندان می کند.

در طراحی سبک ایتالیایی کلاسیک از مبلمان، وسایل تزئینی و قاب عکس هایی که روکش طلا در آن ها به کاررفته است نیز استفاده می شود. از این رو به طور کلی می توان گفت استفاده از رنگ طلایی در طراحی سبک ایتالیایی زیاد به چشم می خورد.

بخوانید!  ایده های تغییر در دکوراسیون خانه سنتی

از دیگر اصولی که در طراحی سبک ایتالیایی باید رعایت شود، استفاده از سنگ های طبیعی می باشد. برای مثال استفاده از سنگ مرمر از اجزاء جدا نشدنی این سبک می باشد. استفاده از این متریال نه تنها به عنوان کفپوش بلکه گاهی به عنوان المانی برای طراحی دیوار نیز به چشم می خورد.

دکوراسیون ایتالیایی

سبک ایتالیایی مدرن

اگر شما از جمله افرادی هستید، که به انواع سبک های ساده علاقمند می باشید، به احتمال زیاد استفاده از سبک ایتالیایی کلاسیک چندان برای شما خوشایند نخواهد بود.

در این صورت پیشنهاد ما به شما استفاده از سبک ایتالیایی مدرن می باشد. حفظ فضایی لوکس در کنار سادگی ویژگی بارز سبک ایتالیایی مدرن می باشد.

استفاده از مبلمان و سایر المان های ساده و با کیفیت، در کنار لوسترهای کریستالی و استفاده از نورپردازی مناسب می تواند در اجرای این سبک به شما کمک کند.

اگرچه سبک ایتالیایی مدرن از سادگی بیش تری نسبت به سبک کلاسیک آن برخوردار می باشد، اما با این حال از اکسسوری های براق و چشم نواز در این سبک طراحی استفاده می شود.

سبک ایتالیایی مدرن

مبلمان راحتی ایتالیایی

استفاده از مبل راحتی ایتالیایی برای اتاق نشیمن انتخاب بسیار خوبی محسوب می شود. آن چه که در طراحی این گونه مبلمان ها مورد توجه قرار می گیرد، تاکید بر راحتی مبلمان می باشد.

در طراحی مبلمان راحتی ایتالیایی بیش تر به راحتی مبلمان در هنگام استفاده توجه می شود و دیگر خبری از منبت کاری و استفاده از طراحی های پر زرق و برق نیست.

مبل راحتی ایتالیایی

مبلمان استیل ایتالیایی

مبلمان یکی از اجزاء اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد. در طراحی سبک ایتالیایی کلاسیک استفاده از مبلمان های مجلل و پر زرق و برق جایگاه ویژه ای دارد. از آن جایی که طراحی فضایی لوکس در دکوراسیون به سبک ایتالیایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، مبل استیل به سبک ایتالیایی بهترین گزینه برای انتخاب می باشد.

بخوانید!  تزیین دیوار شومینه و اطراف آن برای همه فصول سال!

مبلمان هایی که از سبک ایتالیایی در طراحی آن ها استفاده می شود، بسیار با کیفیت بوده و از عمر طولانی برخوردار می باشد. در بیش تر موارد از رنگ طلایی در ساخت این گونه مبلمان استفاده می شود.

این نوع مبلمان از طراحی خاص و چشم نوازی برخوردار می باشد. در طراحی این گونه مبلمان ها از ترکیب رنگ های خاص که عموما از طیف روشن می باشد، استفاده شده است.

در ساخت این مدل مبلمان از چوب های گران قیمتی مانند چوب گردو استفاده می شود. چوب گردو نمونه ای از چوب های با دوام و با کیفیت است. از این رو در بالا بردن دوام مبلمان استیل ایتالیایی تاثیرگذار می باشد. این گونه مبلمان ها در دسته گران قیمت ترین انواع مبلمان قرار دارند.

مبلمان استیل ایتالیایی

دکوراسیون اتاق خواب ایتالیایی

در طراحی اتاق خواب به سبک ایتالیایی، از سرویس خواب مجلل استفاده می شود. تخت خواب و میزهای آرایشی چوبی که از منبت کاری در طراحی آن ها استفاده شده است، در این سبک به کار گرفته می شود.

استفاده از المان های تزئینی طلایی رنگ و لوستر کریستالی در طراحی اتاق خواب به سبک ایتالیایی به چشم می خورد.

دکوراسیون اتاق خواب ایتالیایی

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، معرفی سبک دکوراسیون ایتالیایی می باشد. همان گونه که اشاره شد، این سبک طراحی در دو دسته کلاسیک و مدرن قرار می گیرد و از ویژگی های بارز آن ایجاد فضایی لوکس و مجلل می باشد.

آن چه که باعث ایجاد تفاوت در طراحی سبک ایتالیایی مدرن و کلاسیک می شود، استفاده از طراحی ساده تر در سبک مدرن نسبت به سبک کلاسیک می باشد.

با این حال استفاده از المان های تزئینی مجلل در سبک ایتالیایی مدرن نیز به چشم می خورد. آیا شما به این سبک طراحی علاقمند هستید؟ در صورت تمایل می توانید نقطه نظرات خود در این زمینه را با اهالی ساختمانچی به اشتراک بگذارید.