آموزش رویت

ساختمانچی

آیا می دانید تفاوت پنل دوش و یونیورست حمام چیست؟ دوش های حمام که از استایل اسپا برخوردار هستند، یکی از المان های اساسی در بازسازی حمام های مستر هستند.

گذشته از این، دوش های چند سر نمونه ای از دوش های لاکچری هستند که می توانند لذت یک حمام روزانه را به همراه داشته باشند. البته برای طراحی یک حمام لوکس راهکارهایی بیش از استفاده از تنها یک دوش وجود دارد.

آن چه که مهم است میزان بودجه ای است که برای انجام این کار در نظر گرفته اید. آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن خواهیم پرداخت، معرفی مزایا و معایب پنل دوش حمام در مقایسه با یونیورست می باشد. آگاهی از ویژگی های هر یک می تواند در انتخاب صحیح به شما کمک کند. در ادامه با ما همراه باشید.

پنل دوش حمام چیست؟

از ویژگی های بارز پنل های دوش حمام سری بزرگ آن ها می باشد. ساختار انواع پنل های دوش حمام به گونه ای هستند که جایگزین دوش فعلی حمام می شوند.

این گونه پنل ها معمولا بلند هستند و عرض کمی دارند و بر روی سطح آن ها تعدادی سری دوش از بالا به پایین قرار دارد. به عبارت دیگر می توان گفت، پنل های دوش حمام شامل اجزاء یونیورست می باشند که بر روی یک پنل تعبیه شده و به دیوار نصب می شوند.

پنل دوش حمام

مزایای استفاده از پنل دوش حمام

نصب آسان

نصب پنل های دوش حمام آسان است و به سرعت انجام می شود. این پنل ها به طور مستقیم به سیستم لوله کشی موجود متصل می گردد و تنها برای ایجاد ثبات لازم، به دیواری که قرار است دوش بر روی آن قرار گیرد، متصل می شود.

مقیاس و اندازه

این گونه پنل ها قابلیت استفاده در حمام با متراژهای متفاوت را داشته و می توان از آن ها برای یک تغییر ساده تا اساسی در حمام استفاده کرد.

صرفه جویی در مصرف آب

از آن جایی که در این گونه پنل ها از سیستم لوله کشی برای سری تک دوش استفاده می شود، این گونه پنل ها از آب کمتری نسبت به یونیورست استفاده می کنند. همین امر سبب صرفه جویی در مصرف آب و کاهش هزینه ها می شود.

بخوانید!  رنگ آمیزی ساختمان

قیمت مناسب

در مقایسه با یونیورست حمام، پنل دوش حمام از قیمت پایین تری برخوردار است و نگهداری و نصب آن ها ساده تر می باشد. اگرچه هر دو این ها کارایی یکسانی دارند، اما قیمت پنل دوش و فرآیند نصب و هزینه های نگهداری آن ها کمتر می باشد.

معایب استفاده از پنل دوش

ترکیب سری های مختلف دوش

با توجه به نوع پنل دوشی که مورد استفاده قرار می گیرد، حداقل میزان جریان آب در آن اجازه هم زمان جریان از سری های مختلف دوش را نمی دهد.

محدودیت پوشش در استفاده

حتی بهترین مدل پنل های دوش حمام که از فشار آب بالایی هم برخوردار باشند، به یک دیوار نصب می شوند و این بدان معناست که جریان آن تنها از یک سمت می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

در برخی از طراحی ها از اسپری در سر یا زاویه پنل ها استفاده می شود. اما این ساختار به تنهایی نمی تواند یک پوشش واقعی را برای شما ایجاد کند.

محدودیت در طراحی

یکی از معایب این گونه پنل ها محدودیت در طراحی آن ها می باشد. این گونه پنل ها عموما ظاهری یکسان دارند و برای خرید نمونه های لاکچری باید هزینه بیشتری پرداخت کرد.

یونیورست حمام چیست؟

در ساختار سیستم یونیورست حمام از سری های مختلفی استفاده می شود و بر روی آن سیستمی شبیه به جت شاور نیز قرار دارد که بعضا بر روی دیوار و حتی سقف تیز تعبیه می شوند.

در این سیستم حجم زیادی از آب به واسطه سری های مختلف اسپری می شود و عموما بخش بزرگی از یک دیوار را در بر می گیرد.

یونیورست حمام

مزایای استفاده از یونیورست

قابلیت تنظیم

یکی از مزایای استفاده از این سیستم، قابلیت تنظیم آن ها می باشد، چرا که امکان کنترل سری های مختلف دوش در این سیستم وجود دارد. قابلیت تنظیم این سیستم به گونه ای است که همه افراد چه با قد بلند چه کوتاه می توانند لذت یک حمام بی نظیر را تجربه کنند.

بخوانید!  فوم عایق XPS در صنعت ساختمان

میزان پوشش

سیستم یونیورست به گونه ای طراحی می شود که سری آن با گردش 360 درجه می تواند در تمامی جهات مورد استفاده قرار گیرد.

حداکثر میزان فشار آب

سیستم یونیورست، شامل سری های مختلف می باشد که هر کدام از آن ها از یک سیستم لوله کشی مستقل برخوردار می باشد. این بدان معناست که هر یک از سری ها به صورت جداگانه از میزان فشار آب لازم برخوردار هستند.

ظاهر زیبا

سیستم یونیورست به سیستم لوله کشی گسترده ای نیاز دارد و همین امر این امکان را فراهم می کند که از سری های مختلف در قسمت های متفاوت از کف تا سقف امکان تعبیه سری دوش وجود دارد.

معایب استفاده از یونیورست

نیاز به بازسازی اساسی

یکی از معایب بزرگ استفاده از این سیستم، نحوه نصب آن ها می باشد. نصب این سیستم دوش نیاز به لوله کشی گسترده دارد و برای سری دوش باید از یک سیستم لوله کشی استفاده کرد. از این رو در صورتی که تمایل به استفاده از این سیستم در حمام داشته باشید، باید یک بازسازی کلی برای لوله کشی انجام دهید.

هزینه بالا

هزینه نصب و راه اندازی سیستم یونیورست بالا می باشد؛ چرا که برای اجرای این سیستم نیاز به ایجاد ساختار جدید در حمام می باشد.

هزینه‌پنهان

علاوه بر هزینه خرید استفاده از این سیستم نیاز به تغییر اساسی در زیربنای کار دارد؛ چرا که برای نصب آن ها نیاز به لوله کشی اضافی مانند لوله کشی آب گرم می باشد. در کنار آن همین امر سبب افزایش هزینه های ناشی از مصرف آب نیز می شود.

کلام پایانی

ما در این نوشته از ساختمانچی به معرفی پنل دوش حمام و یونیورست حمام پرداختیم و مزایا و معایب هر کدام را ذکر کردیم.

حال شما بگویید، پنل دوش بهتر است یا یونیورست حمام؟ شما کدام یک را ترجیح می دهید؟ در صورت تمایل نظرات خود در این زمینه را با ما اهالی ساختمانچی در میان بگذارید.