آموزش رویت

ساختمانچی

امروزه تزیین میز تولد به بهترین و منحصربفردترین شکل ممکن یکی از دغدغه های اشخاص محسوب می شود؛ زیرا آن ها می‌ خواهند یک جشن تولد به یاد ماندنی را برای فرزندان یا عزیزان خود ترتیب دهند.

امروزه برخی از جشن تولدها چیزی کمتر از جشن های عروسی ندارد و حتی گاهی تدارکات و تزئیناتی که در جشن تولدها به کار می رود، از مراسم های عروسی نیز بیشتر است.

طرح و ایده های نو و خلاقانه ای که در این راستا وجود دارد به کاهش دغدغه های افراد کمک می کند و استرس آن ها را از پیدا کردن ایده های مناسب از این بابت کاهش می دهد.

ما در این نوشته از ساختمانچی به معرفی ایده های خلاقانه و لاکچری برای تزیین میز تولد می پردازیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

لوازم مورد نیاز برای تزیین میز تولد

ظروف پذیرایی

امروزه بیشتر جشن های تولد در عصرها برگزار می شود؛ بنابراین باید از وسایلی استفاده کنید که مربوط به جشن تولد عصرانه باشد.

از جمله ظروف پذیرایی که برای جشن تولدهای عصرانه لازم دارید، می توان به ظرف کیک خوری، کندی باکس، ظرف میوه خوری، شیرینی خوری دوطبقه و سه طبقه، شکلات خوری، کاسه های بزرگ و گود، چنگال، قاشق، چاقو، لیوان و… اشاره نمود.

انتخاب صحیح ظروف بستگی به تعداد مهمانانی دارد که برای مهمانی دعوت کرده اید. به همین دلیل قبل از این که اقدامی برای تهیه ظروف انجام دهید، لیستی از مهمانان خود تهیه کنید و متناسب با تعداد آن ها، تعداد ظروف را تهیه نمایید.

ظرف کیک خوری در تزیین میز تولد

شما می توانید کیک تولد خود را در ظروف لوکس کیک خوری قرار داده و از آن برای روی میز استفاده نمایید. هنگام خرید ظرف کیک خوری دقت کنید از ظروفی استفاده نمایید که دارای پایه باشد. ظروف کیک خوری پایه دار نمای بهتری را ایجاد می کنند.

ظروف کیک میز تولد

شیرینی خوری دو طبقه و سه طبقه

امروزه سرو کاپ کیک در بیشتر مهمانی‌ های جشن‌ تولد رایج است. شما می توانید متناسب با تعداد مهمان ها، کاپ کیک هایی را تهیه کنید و آن ها را با خمیرفوندانت هم رنگ تم تولد تزیین نمایید. سپس در ظروف شیرینی خوری دو طبقه سه طبقه بچینید و با استفاده از آن ها از میهمانان خود پذیرایی نمایید.

کندی باکس در دیزاین میز تولد

هنوز هم ظروف مملو از آب نبات های رنگی، شکلات های سنگی و پاستیل ها برای بسیاری از بزرگسالان نیز جذاب است و کودکان را شگفتزده می کند.

پیشنهاد ما این است که از ظروف کندی باکس عکس برای تزیین میز تولد خود استفاده نمایید. دقت کنید که اندازه ظروف با مقدار و سایز شکلات ها متناسب باشد.

بهترین گزینه ای که می توانید انتخاب کنید کندی باکس های سه سایز است. این ظروف علاوه بر این که این امکان را برای شما ایجاد می‌ کنند که تنوع زیادی از شکلات ها را داخل آن‌ ها بگنجانید، اندازه های مناسبی را نیز در اختیارتان قرار می دهند.

استفاده از کندی باکس های شیشه ای می تواند ایده بسیار خوبی برای شما باشد. زیرا به شما این امکان را می دهد که محتویات داخل ظرف را به نمایش بگذارید و میز تولد خود را پر رنگ و لعاب تر جلوه دهید.

کندی باکس تولد

ظروف تنقلات

اگر قصد دارید برای تزیین میز تولد خود از تنقلاتی مانند چیپس و پفک استفاده کنید، قطعاً به این ظروف نیاز پیدا خواهید کرد. ظروف تنقلات معمولا گود می باشند تا در زمان استفاده تنقلات و خرده های ریز آن به بیرون نریزد و باعث کثیف شدن نمای میز نشود.

همچنین شما می توانید از کاسه های بزرگ بلوری که پیشتر برای سرو آش و سوپ استفاده می‌ کردید نیز به عنوان ظروف تنقلات خود استفاده نمایید.

ظروف میوه خوری

به منظور زیباترشدن جلوه میز تولد بهتر است از تعارف کردن میوه ها صرف نظر کنید. بهتر است ظرف زیبایی را برای چینش میوه ها انتخاب نمایید. با روش‌ های مختلف میوه ها را در کنار هم بچینید و تزئین نمایید و آن را روی میز بگذارید. بدین ترتیب مهمان ها می توانند خودشان به صورت سلف سرویس از خود پذیرایی کنند.

برای انتخاب ظرف میوه خوری باید دقت زیادی به خرج دهید. اگر ظروف شکلات خوری و کیک خوری که استفاده کردید، پایه دار هستند، ظرف میوه خوری شما نیز باید پایه دار باشند تا تناسب میز بهم نخورد.

بخوانید!  جذابترین ایده های طراحی آشپزخانه[ال،لوکس،مدرن و مینیمالیسم]

ظروف یکبار مصرف متناسب با تم تولد

اگر میز تولدی که تزیین کردید به اندازه کافی بزرگ است و با قراردادن مواردی که گفتیم هنوز هم جا دارد، می توانید از ظروف یکبار مصرف متناسب با تم تولد استفاده نمایید. مثلاً ظروفی را برای پاپ کورن اختصاص دهید و آن ها را به صورت اشکال مختلف هندسی بر روی میز بچینید.

اگر میز شما کوچک است و فقط مواردی که در بالا ذکر کردیم بر روی آن ها جای دارد، می توانید میز کوچک دیگری را در کنار میز تولد خود قرار دهید و ظروفی که متناسب با تم تولد هستند را بر روی آن ها بچینید. این کار سبب می شود تا هماهنگی و نمای زیباتری به تزئینات شما ببخشد.

تم میز تولد

استفاده از شمع و جاشمعی

تاثیر نور همیشه سبب زیباتر شدن فضاهای رمانتیک و منحصر به فرد می شود. اگر قصد دارید یک میز تولد عاشقانه را تزیین کنید، از زیبایی شمع غافل نشوید. استفاده از شمع در جاشمعی های زیبا و پایه دار سبب می شود تا جلوه‌های منحصر به فردی به وجود آید.

به منظور تزیین میز تولد عاشقانه می توانید از شمع های کوچک وارمر برای پخش بهتر نور و تزیین بخش‌ های مختلف میز‌ تولد استفاده نمایید. همچنین می توانید از شمع های بزرگ و کوچک در کنار یکدیگر استفاده کرده و جلوه ای زیبا به میز‌ تولد ببخشید.

شمع میز تولد

استفاده از قفس و فانوس

اگر به دنبال ایده های خاص و ناب برای تزیین میز تولد خود هستید و می خواهید تولدی منحصربفرد داشته باشید، می توانید از قفس و فانوس برای تزیینات میز خود استفاده نمایید.

در تزیین میز تولد کودکان بهتر است از قفس ها و فانوس های رنگی استفاده کنید. از این قفس های تزیینی می‌ توان به منظور قرار دادن هدیه تولد بر روی میز، استفاده کرد.

همچنین می توانید گل و شمع هایی را در داخل این قفس ها قرارداده و زیبایی بیشتری به میز خود ببخشید. از فانوس های تزیینی نیز می‌ توان به منظور روشن‌کردن شمع ها استفاده کرد. مسلماً فانوس ها به زیباتر شدن و نور بیشتر شمع کمک خواهند کرد.

قفس و فانوس میز تولد

استفاده از رومیزی

رومیزی از جمله فاکتورهای اصلی برای تزیین میز تولد محسوب می شود. افراد حاضر در مهمانی به صورت ناخودآگاه قبل از هر چیزی به سایز و رنگ بندی میز شما دقت می‌ کنند.

امروزه رومیزی ها با تنوع بسیار بالایی در بازار یافت می شوند. در پک های مخصوص تم تولد نیز رومیزی های همرنگ و هم شکل با دیگر ظروف وجود دارد که شما می توانید در هنگام خرید تم تولد رومیزی آن را نیز خریداری نمایید.

همچنین شما می توانید از رومیزی های پلاستیکی، توری، ساتن، مقوایی، برزنتی، چرمی و… نیز برای تزیین میز تولد استفاده نمایید. به طور مثال استفاده از رومیزی با عکس کسی که تولدش است و یا رومیزی با طرح هپی برس دی.

رومیزی میز تولد

استفاده از گلدان هایی با گل طبیعی

استفاده از گل های طبیعی علاوه بر این که فضا را معطر و عطرآگین می کند، به ایجاد فضایی شاد و سرزنده نیز کمک زیادی خواهد کرد. می توانید از گلدان های زیبا با گل های طبیعی بر روی میز تولد استفاده نمایید.

همچنین می توانید دسته گلی زیبا را همراه با تم تولد در این گلدان ها قرار دهید و در گوشه ای از میز تولد خود بگذارید.

دقت کنید اگر ظروفی که بر روی میز انتخاب کرده‌اید، دارای پایه هستند، حتماً از گلدانی با ارتفاع بلندتر استفاده نمایید. در غیر این صورت بهتر است گلدان انتخابی شما اندازه کوتاه‌ تری داشته و متناسب با دیگر ظروف انتخاب شده باشد.

گلدان های گل میز تولد

استفاده از بادکنک

هیچ کس نمی تواند در تزیین میز تولد، بادکنک را در نظر نگیرد؛ بخصوص اگر تولد برای کودکان باشد. شما می توانید از دو رنگ متناسب که با یکدیگر هماهنگی دارند، در کنار هم برای تم تولد خود استفاده نمایید.

بادکنک آرایی یکی از ترفندهایی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده. شما می توانید از یک حلقه تزیینی استفاده کرده و بادکنک ها را دور حلقه قرار دهید.

همچنین می توانید میز خود را با بادکنک تزیین کنید و از زیبایی آن لذت ببرید. دقت کنید که از بیش از دو رنگ بادکنک برای تزیین میز خود استفاده نکنید؛ زیرا سبب شلوغی و هرج و مرج زیادی می شود و جلوه زیبایی ندارد.

بادکنک آرایی میز تولد

تزیین میز تولد با چه رنگ و تمی مناسب تر است؟

به طور قطع نمی توان در مورد این سوال پاسخ قاطع را در نظر گرفت، زیرا تزیین میز تولد یک مورد کاملا سلیقه ای است. هر کسی می تواند مطابق با سلیقه خود ایده های خلاقانه را انتخاب کند.

بخوانید!  ایده های طراحی سوئیت های کوچک

اما به طور کلی برخی از رنگ ها مخصوص تولدهای دخترانه، برخی مخصوص تولدهای پسرانه و برخی دیگر نیز به صورت مشترک مورد استفاده قرار می گیرند.

برای تزیین میز برای تم تولد دخترانه از رنگ های صورتی، یاسی، قرمز، نقره ای، طوسی و طلایی و برای تولد پسرانه از رنگ های آبی، سبز، بنفش، طوسی، مشکی، سفید و… استفاده می کنند.

رنگ هایی مانند زرد، سفید، مشکی، طلایی، نقره‌ای، طوسی، خاکستری، رنگ هایی هستند که به صورت مشترک می توانند برای تزیین میز تولدهای دختران و پسران مورد استفاده قرار گیرند.

این رنگ ها را می توان برای تزیین میز تولد بزرگسالان نیز استفاده کرد. قرمز از پرطرفدارترین رنگ ها برای تزیین میزهای تولد دونفره و عاشقانه زوج ها محسوب می شود.

همچنین ترکیب رنگ سفید و طلایی نیز از جمله رنگ های مورد علاقه اکثر افراد برای تزیین میز تولد بزرگسال محسوب می شود.

تزیین میز تولد عاشقانه

تزیین میز تولد عاشقانه از جمله ایده های جالبی است که بیشتر زوج ها برای سورپرایز شریک زندگی خود در روز تولدشان انجام می دهند.

بهترین المان ها برای تزیین میز تولد عاشقانه استفاده از گل و شمع می باشد. حتی استفاده اغراق آمیز از این دو المان نیز سبب ناهماهنگی فضا نمی شود و حتی فضا را رمانتیک و پرشور و شعف نیز جلوه می دهد.

مسیری پوشیده از گل برگ های قرمز و نور شمع های وارمر منتهی به میز تولد می تواند ایده ای ناب و شگفت انگیز محسوب شود.

تزیین میز تولد عاشقانه

تزیین میز تولد برای کودکان

به منظور تزیین میز تولد برای کودکان ابتدا باید جنسیت کودک، تم و رنگ مورد علاقه کودک مورد توجه قرار بگیرد و سپس میز تولد بر این اساس تزیین شود.

از جمله روش های جالب و مورد توجه برای تزیین میز تولد کودکانه استفاده از تزییناتی مناسب با تم تولد می باشد که می تواند نتیجه بسیار دلچسب داشته باشد.

در انتخاب تم تولد باید دقت شود تمی را انتخاب کنید که فرزندتان آن شخصیت را دوست داشته باشد. اگر علاقه به استفاده از تم خاصی ندارید، بهتر است برای کودکان زیر ده سالا از تزییناتی مانند بادکنک، کاغذ رنگی، شمع و… با یک طیف رنگی استفاده نمایید.

در این صورت تزیینات شما چشمگیرتر می باشد و می توانید لباس و کیک تولد کودک خود را نیز همرنگ این تزیینات انتخاب نمایید. سفارش کیک تولد با تم های کارتونی مورد علاقه کودکتان می تواند هدیه جذابی برای روز تولد آن ها محسوب شود.

تزیین میز تولد کودکانه

تزیین میز تولد بزرگسالان

تزیین میز تولد برای افراد بزرگسال نیز اهمیت زیادی دارد. به خصوص اگر میز تولد برای خانم ها حاضر شود. در این صورت باید دقت و ظرافت بیشتری برای تزیین به خرج دهید.

در چنین مواقعی بهتر است ابتدا تمایلات و سلایق شخصی که تولدش است مد نظر قرار گیرد. میزان تزئینات باید متناسب با روحیات فرد حاضر گردد. همانطور که گفتیم سفید و طلایی از جمله پرکاربردترین تم های تولد برای بزرگسالان محسوب می شود.

اگر قصد دارید میز تولد را برای یک آقا دیزاین کنید، بهتر است از ترکیب رنگ هایی مانند بنفش، قرمز و سرمه ای در کنار رنگ سفید استفاده نمایید.

سفارش کیک برای تولد بزرگسالان بهتر است متناسب با سن شان انتخاب شود. بدین منظور می توانید از انواع کیک های خلاقانه و فانتزی استفاده نمایید. این روزها خمیرفوندانت مشکل بسیاری از افراد را حل می کند و با استفاده از آن می توان برای هر سلیقه ای کیک تولدی متناسب باسلیقه او درست کرد.

تزیین میز تولد بزرگسالان

کلام پایانی

ما در این نوشته به معرفی المان هایی که می توان با استفاده از آنها نسبت به تزئین میز تولد اقدام نمود، پرداختیم. شما از کدام یک از این راهکارها برای تزئین میز تولد استفاده کرده اید؟

در صورت تمایل می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را در این باره با ما اهالی ساختمانچی در میان بگذارید.