آموزش رویت

ساختمانچی

زمانی که صحبت از طراحی حمام به میان می آید، انتخاب درب حمام مناسب برای آن، اهمیت ویژه ای پیدا می کند. احتمالا تا به امروز به اهمیت و تاثیری که انتخاب درب بر زیبایی حمام دارد، فکر نکرده بودید.

حمام عموما به عنوان یکی از قسمت های کاربردی در هر خانه ای شناخته می شود و بسیاری از افراد برای انتخاب در آن تنها به جنبه کاربردی آن توجه می کنند. با این حال علاوه بر جنبه کاربردی توجه به جنبه زیبایی درب بر زیبایی کلی فضا تاثیرگذار خواهد بود.

آن چه که در ادامه این مطلب از ساختمانچی به بیان آن می پردازیم، نمونه ای از بهترین درب هایی است که می توان در طراحی حمام مدرن مورد استفاده قرار داد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

نکاتی که قبل از انتخاب درب حمام باید به یاد داشته باشید!

درب حمام در مکانی که از آب گرم در آن زیاد استفاده می شود، نصب می شود. حمام از جمله مکان های گرم و رطوبت دار می باشد. توجه به این نکته در هنگام نصب در حمام باید در نظر گرفته شود.

نمونه های مختلفی از درب حمام وجود دارد که در ساخت آن ها از متریال مختلف استفاده شده است. برای مثال از استیل گرفته تا شیشه و چوب برای ساخت در حمام استفاده می شود.

هر یک از این درب ها مزایا و معایبی به همراه دارد که قبل از خرید باید نسبت به آن ها آگاهی داشته باشید. در ادامه این مطلب مهم ترین نکاتی که برای خرید در حمام باید به خاطر بسپارید را با شما در میان می گذاریم.

انواع درب مدرن برای حمام

درب چوبی حمام

اگر تصمیم به خرید درب چوبی دارید، باید از نمونه هایی که نسبت به رطوبت مقاوم هستند، استفاده نمایید. توجه به این نکته از تاب برداشتن درب پس از استفاده جلوگیری می کند.

درب های چوبی کلاسیک، از زیبایی بی اندازه ای برخوردار هستند و استفاده از آن ها می تواند در القای گرما به فضای حمام کمک کند.

درب حمام چوبی

درب استیل حمام

استفاده از در استیل برای حمام ممکن است کمی نامتعارف باشد اما در مقابل مزایا زیادی دارد. برای مثال این گونه درب ها از عمر بالایی برخوردار هستند و به وسیله آب و رطوبت دچار آسیب دیدگی نمی شوند.

این نمونه در در انواع مختلف وجود داشته و امکان انتخاب نمونه ای مناسب و زیبا با توجه به طراحی حمام را برای شما فراهم می کند.

درب استیل

درب فایبرگلاس حمام

بسیاری از افراد از در فایبرگلاس برای حمام استفاده می کنند. این گونه درب ها از زیبایی چوب برخوردار است، اما ریسک آسیب دیدگی آن نسبت به چوب بسیار پایین می باشد.

درب های فایبرگلاس از قیمت پایین تری نسبت به درب های چوبی برخوردار هستند، اما بدون شک زیبایی چوب طبیعی را ندارند و نسبت به درب های استیل نیز از مقاومت کمتری برخوردار هستند. با این وجود انتخاب این مدل درب به عنوان درب حمام گزینه ای مناسب می باشد.

بخوانید!  راهنمای انتخاب آینه دکوراتیو[طرح کلاسیک، لوزی و دیواری]

درب پنلی شیشه ای

پنل های شیشه ای که انتخاب می کنید، می توانند بزرگ یا کوچک، ساده یا دارای نقش باشند. برای حفظ حریم شخصی می توانید از شیشه مات به جای شیشه شفاف استفاده نمایید.

درب شیشه ای

درب ABS یا ضد آب حمام

درهای ای بی اس خاصیت ضد آبی و نفوذناپذیری دارند. به همین دلیل برای درب دستشویی و حمام بسیار مناسب می باشند. در تولید این نوع درب از مواد خاصی استفاده شده که آن را کاملا ضد حشره و موریانه کرده است.

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از روش های خلاقانه، امروزه این درب ها جزو درب های شیک و مدرن برای حمام محسوب می شوند و طرح و رنگ های بسیار زیبایی دارند.

درب ای بی اس

ایده های مناسب برای انتخاب درب حمام

در انتخاب در حمام می توان از متریال مختلفی استفاده کرد و با بکارگیری جنس های گوناگون و انواع مختلف بازشو، دیزاینی زیبا را ارائه نمود. در ادامه چند ایده برای زیباسازی در حمام بیان شده اند.

استفاده از درب کشویی

همان گونه که گفتیم، درب های چوبی می توانند باعث ایجاد زیبایی بی اندازه ای در طراحی حمام شوند و در این میان در چوبی کشویی می تواند گزینه ای مناسب برای انتخاب باشد.

از مزایا استفاده از این درب ها می توان به اشغال کمترین فضا با استفاده از آن ها اشاره کرد. از این رو پیشنهاد ما استفاده از این مدل در در طراحی حمام کوچک می باشد. استفاده از این درب فضایی گرم و دنج فراهم می کند.

این گونه درب ها در سبک های مختلف موجود اند و می توانند به عنوان المانی تزئینی در دیزاین خانه شما مورد استفاده قرار گیرند. استفاده از درب های کشویی برای جداسازی قسمت رختکن و فضای حمام می تواند گزینه ای مناسب برای انتخاب باشد.

درب کشویی

انتخاب دستگیره مناسب برای درب

انتخاب دستگیره مناسب از دیگر مواردی است که در هنگام انتخاب درب باید به آن توجه داشته باشید. دستگیره درب باید به گونه ای باشد که با وزن و سایز درب هماهنگی داشته باشد و علاوه بر جنبه کاربردی باید به زیبایی آن نیز توجه داشته باشید.

دستگیره درب حمام

استفاده از درب فرانسوی

درهای فرانسوی گزینه ای مناسب برای حمام بشمار می روند و زیبایی نابی را در این قسمت ایجاد می کنند. استفاده از این درها می تواند باعث افزایش ورود نور طبیعی در حمام شود.

استفاده از در فرانسوی می تواند به فضای حمام نمایی زیبا ببخشد. در صورتی که امکان استفاده از شیشه بر روی درب برای شما وجود ندارد، می توانید استیل را جایگزین آن کنید.

درب فرانسوی

استفاده از درب پنلی ساده

درب پنلی از گزینه های مناسب برای انتخاب به عنوان در حمام می باشد، چرا که این گونه درب ها با وجود سادگی بسیار شیک هستند. در ساخت این گونه درب ها از پنل های مربع و یا مستطیلی شکل استفاده می شود.

بخوانید!  انتخاب رنگ اتاق پذیرایی

برای زیبایی هرچه بیشتر اینگونه درب ها از الگوهای مختلف بر روی آن ها نیز استفاده می شود. در ساخت این درب ها می توان از چند پنل کوچک در کنار یکدیگر یا یک پنل بزرگ استفاده کرد.

درب پنلی ساده

درب آینه ای

استفاده از درب هایی که در ساختار آن ها از آینه استفاده می شود، برای طراحی به سبک مدرن انتخاب بسیار مناسبی می باشد.

این درب ها باعث روشنایی هرچه بیشتر فضای حمام می شون و همین امر می تواند حمام را بزرگ تر نشان دهد.

 درب شیشه ای رنگی

اگر به دنبال زیبایی هرچه بیش تر فضای حمام هستید، پیشنهاد ما استفاده از درب های شیشه ای رنگی می باشد. استفاده از این درب ها می تواند فضایی جذاب و چشم نواز برای شما فراهم کند.

درب شیشه ای رنگی

نکات پایانی

انتخاب درب مناسب برای حمام تاثیر بسزایی در زیبایی خانه خواهد داشت. از این رو توجه به این نکته و انتخاب نمونه ای مناسب بسیار حائز اهمیت می باشد. استفاده از ایده های ارائه شده می تواند در طراحی خانه ای اصیل و جذاب به شما کمک کرده و به سبک طراحی خانه جان دهد.

سوالات متداول

قبل از انتخاب و خرید درب حمام باید به چه نکته ای توجه شود؟

حمام از جمله مکان های گرم و رطوبت دار می باشد. توجه به این نکته در هنگام نصب درب حمام باید در نظر گرفته شود.

انواع درب حمام کدام است؟

درب حمام از نظر جنس به درب چوبی، درب استیل و درب فایبرگلاس تقسیم بندی می شود همچنین برای زیبا سازی بیشتر می توان از درب کشویی، درب فرانسوی، درب پنلی ساده، درب پنلی شیشه ای، درب پنلی کشویی، درب آینه ای، درب شیشه ای رنگی استفاده نمود.

در صورت تمایل به استفاده از درب حمام از جنس چوب باید به چه مواردی توجه شود؟

اگر تصمیم به خرید درب چوبی دارید، باید از نمونه هایی که نسبت به رطوبت مقاوم هستند، استفاده نمایید. توجه به این نکته از تاب برداشتن درب پس از استفاده جلوگیری می کند.

درب حمام فایبرگلاس چه ویژگی هایی دارد؟

این گونه درب ها از زیبایی چوب طبیعی برخوردار هستند، اما ریسک آسیب دیدگی آن نسبت به چوب بسیار پایین می باشد. درب های فایبرگلاس از قیمت پایین تری نسبت به درب های چوبی برخوردار هستند، اما بدون شک زیبایی چوب طبیعی را ندارند و نسبت به درب های استیل نیز از مقاومت کمتری برخوردار هستند.