آموزش رویت

ساختمانچی

اجاق گاز اخوان یکی از محصولات با کیفیت ایرانی است که در سال های اخیر طرفدار زیادی پیدا کرده است. برند اخوان سعی کرده است با افزودن امکانات روز به اجاق گازهای خود، رضایت خاطر مشتریان را فراهم نماید.

اجاق گاز یکی از لوازم ضروری آشپزخانه می باشد که در بین وسایل آشپزخانه، بیشترین کارایی را دارد. با وجود اینکه مدل های مختلف گاز طراحی و تولید شدند؛ اما میزان خرید اجاق گاز هنوز هم نسبت به مدل های توکار و رومیزی بیشتر می باشد.

بسیاری از افراد ترجیح می دهند که اجاق گاز و فرگاز را در کنار هم داشته باشند تا استفاده از آن آسان تر باشد. در این شرایط برند اخوان در راستای پوشش سلیقه تمامی افراد اقدام به تولید اجاق گاز مبله اخوان نموده است.

 این اجاق گاز را می توان گونه کاملی از اجاق گازهای موجود در بازار به شمار آورد که می تواند به خوبی تمامی نیاز افراد به یک فرگاز را برآورده نماید. در اینجا قصد داریم با ویژگی های اجاق گاز اخوان بیشتر آشنا شویم. با ساختمانچی همراه باشید.

مشخصات ظاهری اجاق گاز اخوان

مشخصات ظاهری اجاق گاز اخوان

گاز اخوان با ظاهری زیبا و مدرن طراحی می شود و با طراحی اجاق گازهای ایتالیایی رقابت می کند. در بدنه آن از لعاب، استیل و شیشه می باشد که تمامی این متریال از با کیفیت ترین مواد اولیه موجود در بازار تهیه شدند.

درب گازهای اخوان به دو صورت ساده و محدب طراحی می شود. شیشه ای که در اجاق گاز اخوان به کار می رود از نوع سه جداره می باشد که در برابر حرارت و ضربه مقاومت بالایی دارد. رنگ بدنه گاز در سه نوع سفید، مشکی و استیل تولید می شود.

شبکه های گاز از جنس چدن می باشد و با قرارگیری قابلمه های سنگین دچار تغییر شکل نمی شود. یکی از ایراداتی که گاز اخوان دارد، جاگیر بودن آن می باشد.

اما باید به این نکته اشاره کرد که فضایی که گاز اخوان اشغال می کند با میزان کارایی آن تناسب دارد. با استفاده از این فضا می توان انواع غذاها، کیک و شیرینی را به راحتی طبخ کرد. در حالی که در سایر مدل های گاز، این نوع امکانات به میزان محدودتری در نظر گرفته شده است.

ویژگی های فنی اجاق گاز اخوان

مشخصات فنی اجاق گاز اخوان

به منظور بررسی فنی گاز اخوان، قطعات موجود در آن را به طور جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم. برخی از قطعات اصلی و کاربردی در این گاز شامل موارد زیر می باشد:

بخوانید!  راهنمای انتخاب فر برقی، مزایا و معایب آن

محفظه داخلی اجاق گاز اخوان

در گاز اخوان، محفظه داخلی فر دارای پوشش لعاب می باشد. این پوشش کاملا ضد حرارت و ضد اسید است؛ بنابراین در اثر آلودگی های ناشی از پخت و پز دچار تغییر رنگ و خوردگی نمی شود.

این محفظه دارای ظرفیت 94 لیتری می باشد که با استفاده از این ظرفیت می توان هر نوع غذا، کیک و شیرینی را به راحتی در داخل فر طبخ کرد. برای طبخ غذا، بخش گریل را نیز در نظر می گیرند. در صورتی که غذا در قسمت پایین فر قرار بگیرد، گریل با نتیجه بهتری انجام می شود.

سر شعله های اجاق گاز اخوان

اجاق گاز اخوان دارای 5 سر شعله می باشد که 4 سر شعله آن به صورت معمولی کار شده است و 1 سر شعله آن به صورت سه حلقه ای می باشد. شعله های معمولی برای پخت و پزهای معمولی و شعله سه حلقه ای به عنوان پلوپز مورد استفاده قرار می گیرند.

هر شعله آن دارای یک فندک می باشد که به آسانی می توان آن را روشن کرد. با استفاده از این گاز 5 شعله می توان به صورت همزمان چند نوع غذا را به راحتی طبخ کرد، بنابراین گاز 5 شعله اخوان انتخاب خوبی برای خانواده های پر جمعیت می باشد.

ترموکوپل اجاق گاز اخوان

اگر غذای در حال پخت بر روی گاز سر برود، با استفاده از ترموکوپل های تعبیه در گاز اخوان، گاز به طور خودکار خاموش می شود و مانع پخش گاز در فضای خانه می شود. این ویژگی باعث افزایش ایمنی گاز و جلوگیری از حوادث بعدی می شود.

تایمر دیجیتالی اجاق گاز اخوان

در گاز اخوان برای پخت و پز از تایمر دیجیتالی استفاده می شود. تایمرها در دو مدل لمسی و دکمه ای بر روی صفحه گاز قرار می گیرند. با استفاده از این تایمر می توان زمان پخت غذا را وارد کرد. به اتمام زمان پخت و پز را با صدای زنگ، به کاربر اطلاع می دهند.

صفحات ریلی اجاق گاز اخوان

 در گاز اخوان در داخل محفظه فر از صفحات ریلی استفاده می شود تا کار با آن را آسان تر کند. با استفاده از این ویژگی، دیگر نیازی به برداشتن صفحات سنگین فرگاز نمی باشد. 

فن داخل اجاق گاز اخوان

به منظور طبخ یکنواخت مواد غذایی در داخل فر در گاز اخوان از یک فن سیرکوله استفاده می شود. این فن کمک می کند تا حرارت تولیدی در داخل فر به جریان در بیاید و مانع سوختگی یا خامی قسمت های مختلف غذا شود. به خصوص هنگام استفاده از مشعل پایین فر باید از فن سیرکوله استفاده شود تا پخش حرارت به خوبی انجام شود.

بخوانید!  ایده های طراحی پلکان در داخل منزل

پایه های قابل تنظیم اجاق گاز اخوان

در قسمت زیرین گاز اخوان، از پایه های قابل تنظیم استفاده شده است که می توان ارتفاع گاز را  متناسب با افراد تنظیم کرد تا هنگام طبخ غذا احساس راحتی بیشتری داشته باشند.

سایر لوازم جانبی اجاق گاز اخوان

جوجه گردان، گریل، شیشه جدا شونده داخلی و شیشه محافظ روی گاز، به عنوان سایر ابزار و لوازم جانبی گاز اخوان شناخته می شود که علاوه بر عملکرد کامل تر گاز، موجب زیبایی هر چه بیشتر آن نیز شده است.

مزایا و معایب اجاق گاز اخوان

مزایا و معایب اجاق گاز اخوان

یکی از مزایای ویژه گاز اخوان، استفاده از تکنولوژی Easy self clean می باشد. با استفاده از این تکنولوژی تمیز کردن لکه ها و چربی های سرسخت به سادگی انجام می شود. به عبارت دیگر فضای داخلی فر به طور خودکار تمیز می شود.

یکی دیگر از مزایای گاز اخوان، مصرف بهینه انرژی آن می باشد. اکثر گازهای اخوان دارای برچسب انرژی A می باشند. بنابراین با استفاده از این اجاق گاز دیگر شاهد مبالغ بالای قبوض نخواهید بود. علاوه بر این، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش برند اخوان می تواند رضایت خاطر هر فردی را جلب نماید.

در خصوص معایب گاز اخوان باید به این موضوع اشاره کرد که در میان اجاق گازهای این برند تنوع محصول دیده نمی شود. نکته دیگر، تعمیرات گران قیمت گاز اخوان می باشد که می تواند به عنوان یک مورد منفی در این برند محسوب شود.

کلام پایانی

در این مقاله گاز اخوان همراه با ویژگی های ظاهری و فنی مورد بررسی قرار گرفت. این اجاق گاز می تواند تمام نیاز افراد از یک اجاق گاز را به طور کامل برآورد کند؛ بنابراین اگر به دنبال یک اجاق مبله هستید، اجاق گاز اخوان انتخاب کاملی برای آشپزخانه می باشد.

سوالات متداول

مصرف انرژی اجاق گاز اخوان در چه رده ای می باشد؟

تمامی اجاق گازهای اخوان دارای برچسب انرژی A هستند و در مصرف انرژی بهینه می باشند.

معایب اجاق گاز اخوان چیست؟

اجاق گاز اخوان دارای دو عیب اصلی می باشد: هزینه بالای تعمیرات و تنوع کم محصولات

سر شعله های اجاق گاز اخوان از چه نوعی می باشد؟

اجاق گاز اخوان دارای 4 سر شعله معمولی و 1 سر شعله سه حلقه ای می باشد.