آموزش رویت

ساختمانچی

همواره روابط دولت آلمان و ایران در همه سطوح روابط خوب و توام با همکاری‌های مشترک و منجر به سرمایه گذاری بوده است به طوری که در شب امضای برجام در سال ۱۳۹۵ یک هیئت آلمانی برای عقد قراردادی ۱۰۰ میلیون یورویی وارد ایران شد و این سرمایه‌ گذاری منجر به حضور شرکت‌های آلمانی بسیاری در ایران شد و تا پایان حضور آمریکا در برجام هم در ایران باقی ماندند.

با روی کار آمدن ترامپ و خارج شدن امریکا از برجام خیلی از کشورها تصمیم به قطع روابط با ایران گرفتند اما خیلی از برندهای آلمانی به همکاری خودشان با با صنعتگران و بازرگانان خوش سابقه ایرانی که در حوزه واردات ابزارآلات آلمانی سال‌ها در بازار ایران به عنوان نماینده رسمی برندهای آلمانی مشغول فعالیت بودند ادامه دادند.

از جمله برندهایی که با وجود تحریم‌ها به حضور رسمی خود در ایران ادامه دادند، به برندهای FePowertool ،eibenstock ،AEG و ‌BDS Bosch می‌ توان اشاره کرد. علاوه بر این این برندها محصولات دیگری هم هستند که با وجود اصالت بلژیکی و یا اتریشی تولید آلمان هستند و دفتر مرکزی آنها هم در آلمان وجود دارد.

واردات کالای اوریجینال و باکیفیت با نحوه استفاده درست با نگهداری مناسب با سرویس‌های دوره‌ای مرتب و به جا با استفاده از قطعات یدکی اوریجینال کارخانه سازنده هرگز به ضرر مصرف‌کننده نهایی نیست و این یکی از ویژگی‌های مهم محصولات آلمانی است که باید تمام نمایندگان رسمی این محصولات آن ها را رعایت کنند.

عکس آلمانی‌ ها بعد از تحریم هم در ایران هستند!

بازرگانی مهندسی رادایران به مدیریت مهندس رضا ممقانی‌راد از بنیان‌گذاران این بازرگانی جزو تنها نمایندگان رسمی ابزارآلات آلمانی در ایران است. این شرکت فعالیت بازرگانی خود را در  سال ۱۳۸۲ در محل فروشگاه ابزار فتح‌ اله ممقانی‌ راد که در سال ۱۳۴۶ در خیابان سپه و بازار ابزار یراق تاسیس شده است، آغاز کرده است.

در طول این سال‌ ها رضا راد به عنوان مدیریت مجموعه بازرگانی مهندسی رادایران با برند مگنت دریل توانسته است با حضور همیشگی‌، هرساله‌، مداوم و مستمر در بطن بازار، کارخانه‌ ها و صنایع داخلی و لمس نیاز مصرف‌ کننده و سپس شرکت در نمایشگاه‌ های صنعت و ساختمان ترکیه، بلژیک‌، هلند، آلمان و فرانسه با کشورهای اروپایی و تریدرها و به خصوص آلمان و سازنده‌ های مطرح این کشور همکاری داشته باشد به طوری که حتی بعد از تحریم‌ ها این شرکت‌ ها به همکاری خودشان با مجموعه بازرگانی رادایران ادامه داده‌ اند و تکنولوژی درست و با کیفیت آلمان را وارد چرخه صنعت ایران کرده‌ اند تا صنعتگران ایرانی بتوانند کالای با کیفیت برای کار کردن در اختیار داشته باشند.

عکس آلمانی‌ ها بعد از تحریم هم در ایران هستند!

عکس آلمانی‌ ها بعد از تحریم هم در ایران هستند!

کاربرد دریل مگنت چیست؟

واردات دریل مگنت‌های آلمانی با برندهای FePowertools، eibenstock، BDS از آلمان و پروموتک لهستان و جپسون بلژیک در طول این سال ها به صنعتگرانی که در ساخت پروژه‌ های ساختمانی یا کارگاه‌ های ساخت سازه فلزی از این محصول استفاده می‌کنند بسیار کمک کرده است تا صنعتگران با خیال آسوده‌ تری نسبت به خرید و استفاده از این محصولات اقدام کنند.

یکی از پرکاربردترین استفاده‌ های دریل مگنت این است که برای دریل کاری در جاهایی که دسترسی به آن ها سخت است مثل تخت‌های کامیون یا قطعات فلزی ثابت و غیره باید فقط از دریل مگنت برای سوراخ کاری و برش استفاده شود. چون با کمک این نوع دریل، پایه مگنت برای برش مواد به سطح فلز می‌ چسبد و دریل را تثبیت می‌ کند. این در حالی است که با یک دریل غیرمگنتی نمی‌ توان به همان نتایج رسید، بهتر است حتی سعی هم نکنید که این کار را با دریل غیرمگنتی انجام دهید چون بی‌ نتیجه است.

بخوانید!  موزاییک پلیمری با کیفیت از کجا تهیه کنیم؟

چرا باید از دریل مگنت استفاده کرد؟

دریل مگنت برای سوراخ‌ کاری با دقت و سرعت بالا بر روی مواد سخت کاربرد دارد. دریل مگنت‌ ها، پایه الکترومغناطیسی قوی دارند که به آن ها قدرت می‌ دهد تا هنگام روشن بودن دستگاه به خوبی به سطح فلزی بچسبند. دریل مگنت می‌ تواند به راحتی هم به صورت افقی، هم عمودی و هم هوایی قرار گیرد و این قابلیت دریل مگنت، آن را وسیله‌ ای مفید به خصوص برای ساخت‌ و ساز تبدیل کرده است.

نکته مهم در حین استفاده از دریل مگنت‌ ها این است که کاربران این دستگاه باید در حین استفاده از آن به نکات ایمنی دقت داشته باشند، مثلا اگر دریل مگنت در جایی بالاتر از سطح بدن کاربر قرار گرفته است، کاربر باید حتما از محکم و ثابت شدن دریل در جای خود قبل از شروع به کار مطمئن شود تا از افتادن دریل از ارتفاع یا روی سر خود جلوگیری کند.

دریل مگنت‌ ها در ابتدا برای استفاده در پروژه‌ های ساخت‌ و ساز شرکت‌ های ساختمانی طراحی شده بودند تا تعداد زیادی سوراخ در سازه‌ های فولادی ایجاد کنند. نکته مهم این است که استفاده از دریل مگنت‌‌ ها خیلی راحت‌ تر از دریل‌‌ های دستی است و از نظر دقت هم می‌ توان گفت سوراخ‌ ها و برش‌ هایی که توسط دریل مگنت‌ ها ایجاد می‌ شوند دقیق‌تر و بهتر هستند و از طرف دیگر با دریل مگنت‌ ها می‌ توان سوراخ‌ هایی با قطر بزرگ تر را سریع‌ تر ایجاد کرد.

یک مزیت دیگر دریل‌ های ماگ یا دریل مگنت‌ ها این است که می‌ توانند سوراخ‌ هایی را تا عمق 40 میلی‌ متر هم ایجاد کنند، این در حالی است که دریل‌ های دستی این قابلیت را ندارند.

هنگام انتخاب بهترین دریل مگنت چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

قبل از خرید دریل مگنت برای کارگاه خود، بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید:

کاربرد دریل مگنت

دریل مگنت برای سوراخ کاری در فلزات طراحی شده است بنابراین دقت داشته باشید که یک نوع دریل مگنت برای استفاده در هر پروژه‌ ای کاربرد ندارد. بهتر است دقیقا مشخص کنید که دریل مگنت شما برای چه مواردی قرار است استفاده شود. پس از این که مشخص کردید پروژه شما چیست و چگونه از این مته می‌خواهید استفاده کنید، می‌توانید ابزاری متناسب با اهداف خود انتخاب کنید.

عکس آلمانی‌ ها بعد از تحریم هم در ایران هستند!

سرعت موتور دریل مگنت

دور موتور با چرخش در دقیقه یا RPM اندازه‌گیری می‌ شود و این اندازه‌گیری حداکثر سرعتی است که دریل می‌ تواند یک مته را بچرخاند. این فاکتور در تعیین نوع فشار دریل مگنت مورد نیاز شما بسیار مهم است چون با افزایش دور در دقیقه توانایی دریل در سوراخ‌ کاری افزایش می‌ یابد.

بخوانید!  راهنمای کاربردی انتخاب هواکش خانگی مناسب

به طور متوسط ، دریل مگنت‌ ها دارای دور موتور بین 450 دور در دقیقه و 750 دور در دقیقه هستند، اما در هر دو انتهای طیف چند فاصله وجود دارد. اما امروزه دریل مگنت‌هایی وجود دارند که امکان تنظیم سرعت متغیر در آن ها وجود دارد. در این نوع دریل مگنت‌ ها می‌ توان بسته به پروژه و موادی که باید سوراخ شوند دور موتور را تنظیم کرد.

قدرت دریل مگنت

میزان قدرت مته دریل مگنت با استفاده از آمپر اندازه‌ گیری می‌ شود. قدرت اکثر دریل مگنت‌ بین 6 تا 12 آمپر است. همانند RPMها، هرچه میزان آمپر فشار دریل مغناطیسی بیشتر باشد، در تراش مواد سخت موثرتر خواهد بود.

اگر به دنبال محصولی برای استفاده منظم برای برش و سوراخ کاری قطعات ضخیم فلزی هستید، به یک دریل سنگین با 10 آمپر یا بیشتر نیاز دارید.

اندازه دریل مگنت

اندازه دریل عامل مهمی است که باید هنگام انتخاب یک دریل مغناطیسی جدید برای کارگاه خود به آن دقت کنید. مشخص کنید که چه نوع کاری را باید با دریل انجام دهید، حداکثر اندازه برش‌ هایی که می‌خواهید انجام دهید چقدر است و مواد مورد استفاده چیست.

با وجود قدرت یک دریل مغناطیسی بزرگ، دریل بزرگ تر همیشه بهتر نیست و بعضی از مدل‌های کوچک تر، گزینه بهتری برای کارهای سبک هستند. با این حال اگر هر روز با فولاد ضخیم کار می‌کنید بهتر است دریلی بادوام و سنگین بخرید.

عمق برش دریل مگنت

حداکثر عمق برش دریل مگنت عامل مهمی است که باید قبل از خرید دستگاه به آن توجه کنید چون ممکن است ابزاری خریداری کنید که نتواند عمق مد نظر شما را ایجاد کند. عمق برش اکثر دریل مگنت‌ها بین 1 تا 3 اینچ است، اگرچه معمول‌ ترین عمق برش 2 اینچ است.

ویژگی‌ های ایمنی دریل مگنت

هر زمان که از ابزاری استفاده می‌ کنید باید حتما به تیغه‌های برش، چرخ‌ های آسیاب و سایر قطعات خطرناک آن توجه داشته باشید. برخی از دریل‌ ها دارای یک محافظ ایمنی هستند که در اطراف محل مته قرار می‌ گیرد تا از جدا شدن قطعات فلز از دستگاه جلوگیری کند.

عکس آلمانی‌ ها بعد از تحریم هم در ایران هستند!

راحتی در استفاده

دریل مگنت یک ابزار پیچیده برای استفاده نیست، اما بهتر است هنگام خرید یک دریل مگنت با توجه به کاربری آن برای شما، دریلی را انتخاب کنید که سبک باشد تا بتوان آن را به راحتی جابجا کرد. همچنین به ارگونومیک بودن دریل دقت کنید تا در نهایت محصولی را خریداری کنید که کاملا ایمن باشد و استفاده از آن برای شما راحت باشد.

مهندس رضا ممقانی راد و تیمش با بیست سال سابقه حضور و فروش دریل مگنت پایه مگنت پخ زن پانچ مته گردبر با برندهای مختلف همان قدر که در ایران در هلند، آلمان، ترکیه و لهستان نامی شناخته شده می باشد در ایران نیز به عنوان برترین نمایندگی رسمی برندهای آلمانی شناخته شده‌ اند.

شما برای دریافت مشاوره رایگان برای خرید دریل مگنت می‌ توانید با کارشناسان فروش مگنت دریل در تماس باشید تا بهترین ابزار برای کار شما را پیشنهاد دهند.