آموزش رویت

ساختمانچی

محمد اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی در جلسه هیات دولت اظهار نمود: بر اساس قانون اساس وظیفه ما تامین مسکن برای مردم است. وی بر ایجاد مسکن برای افراد کم درآمد و قشر متوسط جامعه و تبدیل این امر به یک جریان عادی تاکید نمود. بنا بر گفته وی برقراری تعادل بین عرضه و تقاضا در حوزه مسکن وظیفه هیئت دولت است و ساخت مسکن باید توسط شرکت های با صلاحیت صورت گیرد تا مردم از اینکه مسکن آنها توسط تشکل های واجد شرایط ساخته شده اطمینان حاصل نمایند.

وی گفت: ساز و کار تامین مسکن برای مردم در طی هفته آتی مشخص و اعلام خواهد شد و موانعی که بر سر راه مسکن تامین اجتماعی و یا مسکن مهر وجود دارد برطرف خواهند شد. وی در خصوص رویکرد تکمیل مسکن مهر بیان داشت: مسکن مهر پروژه ای است که مردم در آن ثبت نام نموده و قرارداد امضا کرده اند اما در قرارداد و تنظیم شرایط فنی و حقوقی یکسری مشکلاتی وجود دارد که باید حل شوند. وی گفت ما سعی خود را برای رفع این مشکلات خواهیم کرد اما مردم نیز باید با ما همراه شوند. همچنین، اسلامی با اشاره به اینکه بافت های فرسوده به بافت های تاریخی و حاشیه نشینی تلقی می شوند اظهار داشت: این بافت ها باید بازسازی و یا جایگزین شوند و هدف ما احیای آنها به صورت محله به محله است.

اسلامی در مورد همکاری وزارت راه و شهرسازی با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بیان نمود: ما تعامل با بخش خصوصی را در راس پروژه های اجرایی خود قرار داده ایم و اجرای پروژه های این قرارگاه بر اساس تصمیم دولت است. وی گفت: دولت در تمام دوره ها از ظرفیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء بهره برده است. در کل برای اجرای پروژه ها باید خصوصیات و ظرفیت ها مورد بررسی قرار گیرند اما در هر صورت بخش خصوصی در اولویت قرار دارد.

بخوانید!  افزایش وام مسکن روستایی به 25 میلیون تومان