آموزش رویت

ساختمانچی

ایزوگام، کلمه ای آشنا برای تمامی عایق کاران، از دهه 60 وارد ایران شد و خیلی سریع جای قیرگونی و دیگر روش های عایق کاری پشت بام را گرفت. ایزوگام پوششی است که ماده اولیه آن قیر است.

همچنین برای تثبیت قیر و شکل گرفتن و تشکیل لایه های ایزوگام، از مواد پلیمری یا پلی استری استفاده می کنند. این دو ماده (قیر و پلیمر) در کنار هم ترکیب مستحکمی را ایجاد می کنند و در هنگام اجرا با دستگاه مشعل پرتاب آتش، حرارت می بینند و قیر ایزوگام به حالت ژله ای تبدیل می شود، به شکل خیلی محکم به سطح می چسبد و ایزوگام را در جای خود محکم نگه می دارد، همچنین کاملا غیرقابل نفوذ است.

مقاله ایزوگام، توضیحاتی از همه چیز درباره ایزوگام می دهد. از جمله تاریخچه، قیمت، خرید، بهترین برند، ایزوگام دلیجان. پیشنهاد می کنیم حتما مطالعه فرمایید.

کاربرد روکش آلومینیومی نقره ای روی ایزوگام چیست؟ در اکثر مناطق گرم، به دلیل تابش مدوام نور آفتاب، ایزوگام به دمای ذوب می رسد و در بخش هایی از آن احتمال ایجاد حباب یا حفره هایی را که می توانند ایزوگام را نفوذ پذیر کنند زیاد می کند.

روکش آلومینیومی حدود 80 درصد انرژی آفتاب را منعکس می کند و در صورت داغ شدن نیز ، به دلیل سرعت بالای خنک شدن فلز آلومینیوم، آسیبی به لایه های داخلی ایزوگام نمی رسد.

شهرستان دلیجان از استان مرکزی در امر تولید ایزوگام در کشور ما همیشه پیشرو بوده و کارخانه های بسیار زیادی در آن به تولید ایزوگام میپردازند. شرکت ایزوگام هیرمان یکی از معروف ترین آنهاست که سهم عظیمی از حجم فروش روزانه این شهرستان را به خود تخصیص داده است.

برندهای مختلف ایزوگام از نظر کیفیت و قیمت با هم متفاوت اند و نسبت به ضخامت و وزن معرفی می شوند. ایزوگام بر اساس تعداد لایه به 3 گروه تک لایه، دولایه و سه لایه تقسیم می شود و بین وزن 40 کیلوگرم تا 50 کیلوگرم به بازار عرضه می شود.

شرکت های معتبری از جمله شرکت ایزوگام هیرمان در شهرستان دلیجان مشغول به تولید ایزوگام هستند و علاوه بر آن سهم عظیمی از صادرات ایزوگام به کشور های آسیایی، خاورمیانه، شرق و اروپا را برعهده دارد.

مشخصات ایزوگام خوب

وزن ایزوگام همیشه بخاطر حجم قیر و کیفیت آن نیست! گاهی برخی از تولید کننده های ایزوگام طی پروسه تولید آن، به مواد اولیه پودر سنگ و از این قبیل ترکیبات اظافه می کنند که باعث افزایش وزن آن می شود ولی کیفیت آن را بشدت پایین می آورد. چرا که به هر میزان که درصد ناخالصی های ایزوگام بیشتر شود، از انعطاف آن کاسته شده و ایزوگام شکننده می شود.

ایزوگام شکننده در قسمت هایی از لبه های پشت بام، که نیاز به خم شدن دارد، در بلند مدت دچار مشکل شکستگی شده و طی یکسال آب به داخل آن نفوذ می کند.

هر روزه از سوی مشتریانی که از ایزوگام بی کیفیت خرید کرده اند گزارشاتی می رسد که قصد کندن و حذف ایزوگام از روی بام خود و خرید ایزوگام با کیفیت و اجرای مجدد آن را دارند. آن ها اطلاعات کافی از ایزوگام نداشته اند و در دام فروشندگان منفعت طلب افتاده اند.

عکس راهنمای تهیه و شناخت انواع ایزوگام ها

پس برای خرید ایزوگام حتما از محصولی که خرید می کنید و مشخصات آن اطمینان کامل حاصل کنید. طول عمر ایزوگام حداقل باید 10 سال باشد و در محصولات باکیفیت ، شاهد 30 سال طول عمر مفید و بی نقص بوده ایم.

طی پروسه خرید ایزوگام، می توانید به اعتبارات و تاییدیه هایی که آن محصول دارد، توجه کنید. برای مثال محصول صادراتی شرکت هیرمان، یعنی ایزوگام سوپر صادراتی هیرمان دلیجان، تاییدیه CE اروپا و همچنین استاندارد ISO 9001 را از سوی این شرکت های سخت گیر، دریافت کرده است و همچنین در سال های متوالی بعنوان برنده چندین جایزه کیفیت از سوی کشور عزیزمان ایران، معرفی شده است. خریدی مطمئن با شعار آرامش و اطمینان، با محصولات هیرمان.

در افزایش قیمت ایزوگام چه کسی بیشتر آسیب میبیند؟

طی افزایش قیمت ایزوگام، بازار ایزوگام در حالت رکود فرو رفته و خرید و فروش در این بازار، به حداقل خود می رسد. در این زمان خریداران ایزوگام کم می شوند و انبار ها پر می شوند و هزینه هایی از قبیل هزینه های نگهداری از ایزوگام و ریسک های نگهداری مواد قیری، تولیدکنندگان را مجبور به کم کردن حاشیه سود می کند تا محصولات خود را به فروش برسانند.
پس برخلاف تصور، قیمت ایزوگام را تولید کنندگان افزایش نمی دهند. بلکه این افزایش قیمت ها تاثیر گرفته از افزایش قیمت مواد اولیه و هزینه های تولید است.

خرید ایزوگام به چه صورت انجام می شود؟

مسیر خرید ایزوگام چندین گام مهم دارد که باید با حوصله و آگاهی کافی از ایزوگام، آن ها را پیش رو گذاشت. اولین گام در خرید ایزوگام، بررسی و مشخص کردن متراژ و نوع ایزوگام مناسب سطح است که می تواند توسط کارشناس ایزوگام انجام شود یا نشود.

دومین گام برای خرید ایزوگام، انتخاب محصول مناسب است که هم از نظر کیفی و هم از نظر قیمتی با مشخصات و بودجه هم خوانی داشته باشد.
سومین گام و مرحله نهایی خرید ایزوگام،  انتخاب فروشنده منصف و معتبر است و در نهایت با رعایت نکات بالا خریدی مطمئن صورت می گیرد. برای خرید مطمئن و با خیال آسوده می توانید به وبسایت شرکت ایزوگام هیرمان دلیجان مراجعه کنید.