آموزش رویت

ساختمانچی

به نقل از خبر آنلاین، محمود محمودزاده بیان کرد: متقاضیان ثبت نام طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن می توانند از روز شنبه با مراجعه به سایت www.tem.mrud.ir شروط نام نویسی را مطالعه کنند. امکان ثبت نام در این طرح هر سه روز یک بار برای سه تا چهار استان فراهم می گردد. در مرحله اول برای استان های سیستان و بلوچستان، قم، خراسان شمالی و خراسان جنوبی نام نویسی شروع می‌شود. بعد از سه روز که مهلت ثبت نام استان های مرحله ی اول به اتمام رسید، در گام دوم استان های کردستان، کهگیلویه و بویراحمد و گلستان می توانند اقدام کنند. و به همین ترتیب در سومین مرحله نیز استان های چهارمحال و بختیاری، همدان و یزد نام نویسی می شوند. به زودی در مناطقی چون شهرهای جدید اطراف تهران نیز نام نویسی صورت می گیرد که زمان آن هم چون استان های فوق اعلام می گردد.

با توجه به اعلام زمان ثبت نام از روز شنبه مورخ 18 آبان ماه، معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: به دلیل این که ثبت نام به صورت اینترنتی انجام می شود و مدارک باید به صورت اسکن شده آماده شوند روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه را به مشاهده شرایط ثبت نام اختصاص داده‌ایم تا متقاضیان نسبت به اسکن مدارک خود اقدام نموده و فرصتی برابر برای همه فراهم گردد.

وی هم چنین پیرامون قیمت واحدهای مسکونی افزود: قیمت‌ها بر اساس قیمت تمام شده هر واحد مسکونی است اما ممکن است برخی از واحد‌ها به دلایلی چون کیفیت متفاوت نوع مصالح ساختمانی به کار رفته، گران‌تر و یا ارزان‌تر از سایر واحد‌ها باشند. محمود زاده ادامه داد: احداث خانه ها بر اساس الگوی مصرف با مساحتی بین75 تا 80 متر مربع می باشد اگرچه واحدهای متنوعی بنا به سلیقه متقاضیان ارایه می‌شود. واحدها بر اساس قیمت تمام شده بازار خواهد بود و دولت در این فرآیند سودی نمی برد بلکه یارانه و زمین هم در اختیار می گذارد. در این میان تنها سودی جزئی به سازندگان می رسد. هدف نهایی دولت این است که مردم صاحب خانه شوند.

بخوانید!  وام مسکن ملی چقدر است؟

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: خانه اولی بودن، متاهل بودن، داشتن سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا از شرایط لازم برای ثبت نام در طرح ملی مسکن است.

محمود زاده با بیان اینکه به مرور زمان استان‌های دیگر با فراهم شدن شرایط لازم در پروسه ثبت نام قرار می‌گیرند، ادامه داد: تلاش ما این است تا قبل از بهمن امسال فرآیند ثبت نام در تمام استان‌های کشور انجام شود. وی با اذعان به این که تفاهم‌ نامه‌ هایی با گروه‌های خاص برای تولید مسکن منعقد شده است افزود: تفاهم‌نامه‌هایی با وزارت دفاع برای احداث 100هزار واحد مسکونی برای کارکنان نیروهای مسلح، با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) برای احداث 50هزار واحد مسکونی برای اقشار کم‌درآمد، و با بنیاد مستضعفان برای احداث 100هزار واحد منعقد شده است. همچنین تفاهم‌نامه‌هایی نیز با وزارت آموزش و پرورش برای مسکن فرهنگیان و با وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای مسکن کارگران بسته خواهد شد. با خیرین مسکن‌ساز تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رسانده‌‌ایم که آن موردی جاری و پایدار است.

سازمان‌ها و بنیادهای اعلام‌شده در مناطقی که خودشان زمین در اختیار داشته باشند، آن را به این طرح اختصاص می‌دهند تا به رونق تولید مسکن در کشور کمک کرده و با این کار اقدامی در جهت خانه دار کردن زیر مجموعه هایشان انجام دهند.