آموزش رویت

ساختمانچی

با توجه به عصر جدید و پیشرفت تکنولوژی اینترنتی امروزه کسب و کار های اینترنتی جای خود را در تمامی مشاغل و صنعت ها باز کرده است . بازار آهن آلات جزء کسب و کارهایی می باشد که از کسب و کارهای اینترنتی دور نمانده است. فقط در هنگام خرید دقت بفرمائید از فروشگاه های معتبر آنلاین محصول خود را خریداری کنید.

در این مقاله سعی بر این داریم که با بررسی فروشگاه اینترنتی بورس آهن مروری بر خرید آنلاین آهن آلات داشته باشیم و نکات مهم و و مورد توجه برای خرید اینترنتی آهن آلات را برای شما ذکر کنیم

با توجه به پیچیدگی بازار سنتی آهن، یکی از ویژگی های فروش اینترنتی آهن آلات به روز بودن قیمت ها می باشد و نوسان قیمت مقاطع فلزی در آن مد نظر گرفته شود. در ادامه نکات مهم برای خرید مقاطع فلزی پرکاربرد مانند میلگرد، ورق سیاه، تیرآهن و … را بررسی می کنیم.

خرید میلگرد

میلگرد یا آرماتور به مقاطع توپر گفته می شود که به دو صورت شاخه ای یا کلاف در بازار موجود می باشد. میلگرد یا آرماتور، فولادی است که در بتن برای جبران مقاومت کششی پایین آن مورد استفاده قرار می‌ گیرد. در حال حاضر در دنیا آیین نامه های استرالیا، کانادا، اروپا، آمریکا، چین و استاندارد ملی ایران ۳۱۳۲ موجود می باشد. این محصولات به دو صورت آجدار یا ساده در ۴ گرید ( آنالیز ) A1, A2, A3, A4 تولید می شوند.

میلگردها نیز متناسب با نوع کاربردشان در بتن مورد استفاده قرار می گیرند. به صورت کلی میلگردها در سه نوع ساده، آجدار و آجدار پیچیده تولید می شوند که هرکدام با توجه به نوع کاربردشان دارای مزایا و معایبی هستند. میلگردهای آجدار نسبت به دو نوع دیگر خاصیت خمش و شکسته شدن کمتری دارند، به همین خاطر مناسب ترین میلگرد برای بتن ریزی، میلگرد های آجدار هستند.

در خصوص بهترین نوع میلگرد نمی توان به طور کلی نظر داد، چرا که انتخاب این محصول دقیقا باید مطابق با شرایط اقلیمی و نوع کاربرد باشد. برای مثال در مناطق زلزله خیز حتما باید از مقاطع آلیاژ سازی شده استفاده کرد. یا برای مصارف خم کاری با شیب تند به هیچ وجه نباید از مقاطع خشک و ترد A2 و A3 استفاده کرد. از همین رو شما با شناخت کامل این مقاطع می توانید در هنگام خرید با توجه به شرایط و نوع کاربرد خود انتخاب کنید.

اکثر کارخانه های تولید میلگرد کشور، طبق استاندارد ملی ایران اقدام به تولید این محصول می کنند اما در این بین برخی از کارخانه ها به خاطر تفاوت در فرآیند تولید و یا شمش فولاد مصرفی، ممکن است کیفیت محصول نهاییشان با سایر کارخانه ها متفاوت باشد و دارای تفاوت هایی از نظر قیمت میلگرد باشند.

ورق سیاه

ورق سیاه همان فولاد نورد گرم است که آن را در دمای بالا نورد می‌کنند. این دمای بالا سبب می‌شود فرآیندهای شکل دهی به فولاد راحت‌ تر شود. مواد اولیه تولید ورق در دما های بسیار بالا ذوب شده و در طی این فرآیند ورق ظاهری مات به خود می گیرد و به دلیل رنگ ظاهری آن در بازار از اصطلاح ورق سیاه برای آن استفاده می شود. ورق سیاه به دو صورت رول و فابریک بسته بندی و به بازار عرضه می شود.

ورق فولادی به خودی خود یک محصول نهایی به حساب نمی آید و ورق های سیاه ساختمانی نیز عمدتا برای ساخت محصولاتی ثانویه از قبیل انواع پروفیل های ساختمانی و مقاطع فلزی، تسمه ها و … کاربرد دارند. 

عکس بورس آهن، مرجع خرید اینترنتی آهن آلات

در حالت فابریک ورق سیاه با توجه به سفارش مشتری و سایز و ابعادی مد نظر مشتری ورق های سیاه تولید و در اختیار مشتری قرار داده می شود. ورق های با ضخامت کمتر از ۱۵ میلی متر به صورت کلاف یا رول نیز به بازار عرضه می شود، اما ورق با ضخامت بیش از ۱۵ میلی متر قابلیت رول پیچ شدن را ندارد.

 هرچقدر ضخامت ها بالاتر رود محصول حالت تختال Slab پیدا کرده و شکل پذیری آن کاهش پیدا می کند. عرض رول های موجود در بازار ۱۰۰، ۱۲۵، ۱۵۰ و ۲۰۰ سانتی متر می باشد. ضخامت های موجود در بازار بین 2 تا 60 میلی متر متغیر خواهد بود ولی ورق سیاه به طور معمول با ضخامت 25 میلی متر تولید می شود و قیمت ورق سیاه با توجه به ضخلامت ورق متغیر می باشد.

از مهم ترین کارخانجات تولید ورق می توان به فولاد مبارکه اصفهان، ورق اکسین و ورق گیلان اشاره کرد. یکی از راه های خرید ورق سیاه در بورس آهن تماس با کارشناسان این مجموعه می باشد که با پشتیبانی و مشاوره خرید شما را در این امر راهنمایی خواهند کرد.

تیرآهن

تیرآهن یکی از پرکاربردترین و مهم ترین پروفیل های استفاده شده در سازه های ساختمانی و صنعتی است که وظیفه آن تحمل تنش های حاصل از نیروی برشی و لنگر خمشی است. تیرآهن در سه استاندارد تولید می شود. در ایران با استاندارد IPE با استاندارد اروپا تولید می شود که ضخامت بال در این تیرآهن ها ثابت است و  اگر از بالا به دو تیر نگاه کنیم، ضخامت بال ها در ابتدا و انتها یکنواخت می باشد.

تیرآهن IPE

تیرآهن معمولی که بر اساس استاندارد اروپا- آلمان تولید می شود و ارتفاعی معادل 80 تا 600 میلی متر می باشد که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد این تیر آهن در ستون ها، خرپا، پوشش سقف ها و پل لانه زنبوری است.

تیرآهن IPB

نوع دیگر تیرآهن، تیرآهن بال پهن است که با علامت H یا IPB  شناخته می شود که ارتفاع و بال آن مساوی است. این نوع تیرآهن به دو صورت عرضه می شود. IPBV نشان دهنده تیرآهن عریض و سنگین می باشد و IPBL نشان دهنده تیرآهن عرض و سبک می باشد.

تیرآهن INP

تیرآهن INP تیرآهنی به شکل I می باشد که ضخامت بال آن ها با فاصله گرفتن از جان تیرآهن کاهش می‌ یابد و استاندارد کشور روسیه و چین می‌باشد. از مشخصه این تیراهن نازکی بال ها در ابتدا و ضخیم شدن آن در انتهای تیر می باشد.

عکس بورس آهن، مرجع خرید اینترنتی آهن آلات

قیمت تیرآهن به عواملی از جمله ابعاد، نوع و کارخانه تولیدی بستگی دارد و به صورت شاخه ای مشخص می شود. وزن هر شاخه تیر آهن با توجه به جدول وزنی بر اساس استاندارد آن مشخص می شود. در حال حاضر مرغوب ترین تیرآهن موجود در بازار تیرآهن ذوب آهن اصفهان و دارای وزن استاندارد می باشد و نسبت به سایر نمونه ها قیمت بالاتری دارد. با توجه به نوسانات دلار، قیمت جهانی آهن و … قیمت تیرآهن به صورت روزانه مشخص می شود و می توانید قیمت تیرآهن را در بورس آهن به صورت لحظه ای دریافت کنید