آموزش رویت

ساختمانچی

امروزه طراحی اتاق پذیرایی از اهمیت زیادی برخوردارست، چرا که همه ما اتاق پذیرایی را قلب دوم هر خانه ای می دانیم. اتاق پذیرایی مکانی است که همه ما دور هم جمع می شویم، فیلم می بینیم، با خواندن یک کتاب خوب آرام می گیریم و حتی به بچه ها کمک می کنیم تا تکالیف خود را انجام دهند.

از آن جایی که این اتاق نقطه کانونی به حساب می آید باید به بهترین شکل ممکن طراحی شود پس در ادامه این متن از ساختمانچی با ما همراه باشید تا با ایده های طراحی اتاق پذیرایی آشنا شوید.

المان های مهم در اتاق پذیرایی

عناصر زیادی در طراحی و تزئین اتاق پذیرایی دخیل هستند. کفپوش های متفاوت رنگی به اتاق شما بیشتر می آید یا کفپوش چوبی؟ چگونه از فضای اتاق نشیمن خود حداکثر استفاده را بکنیم؟ در این قسمت از مقاله قصد داریم به نحوه چیدمان این المان ها و هم چنین پاسخ این سئوال ها بپردازیم.

نحوه انتخاب مبلمان مناسب

انتخاب مبلمان مناسب به فضای اتاق پذیرایی و هم چنین سلیقه شما بستگی دارد. استفاده از مبلمان بزرگ در اتاق کوچک و برعکس آن نمی تواند جالب باشد.

علاوه بر این، استفاده از مبلمان روشن می تواند فضای اتاق نشیمن شما را بزرگ تر و دلبازتر کند. برای انتخاب مبلمان مناسب سلیقه خود را به کار بگیرید و به این فکر کنید که مبلمان رسمی را ترجیح می دهید یا راحتی.

علاوه بر این می توانید از کاناپه های 2 یا 3 نفره و حتی بیشتر در طراحی اتاق پذیرایی خود استفاده کنید. این کاناپه ها طرح ها، جنس ها و رنگ های متفاوتی دارند و با توجه به فضای شما می توانند در قسمت های مختلفی قرار بگیرند.

استفاده از دیوارها

از دیوارهای خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید. می توانید دیوار خود را به دیوار سبز تبدیل کنید، از پلنترها و گلدان های سفید پراکنده کمک بگیرید و فضای اتاق نشیمن را با حس و حال طبیعت گره بزنید.

علاوه بر این، می توانید از هنر الهام بگیرید. اگر به هنر علاقه دارید از چندین تابلو و نقاشی استفاده کنید و با استفاده از لامپ ها آن ها را به نمایش بگذارید.

انتخاب فرش مناسب

هر اتاق پذیرایی با هر طرح و اندازه ای بدون شک به فرش احتیاج دارد. اگر چیدمان و طراحی مدرنی را برای اتاق پذیرایی تان در نظر گرفته اید، بهتر است از ساده و مدرن مثل فرش های تک رنگ، وینتیج و یا فرش هایی با نقوش هندسی استفاده کنید، اما اگر طراحی و دکوراسیون فضای اتاق شما سنتی و کلاسیک است، بهتر است از فرش های سنتی استفاده کنید.

بخوانید!  استفاده از قفسه بندی فلزی و چوبی در انبار، آشپزخانه و کمد

این مورد را فراموش نکنید که اندازه فرش باید متناسب با فضای اتاق نشیمن شما باشد. بهتر است فرش به صورتی قرار گیرد که مقداری از فضای کناره های آن خالی باشد و فرش به دیوارهای اتاق نچسبیده باشد.

انتخاب درست محل قرارگیری تلویزیون

تلویزیون را دقیقا در مرکز اتاق پذیرایی قرار دهید تا همه افراد در هر قسمتی از اتاق نشیمن بتوانند به راحتی تلویزیون تماشا کنند. می توانید قسمتی از اتاق را به کمک پارتیشن جدا کنید و تلویزیون را بر روی آن قرار دهید.

در این صورت می توانید از فضا به راحتی استفاده کنید و تاثیر تلویزیون را به خصوص در زمان هایی که از آن استفاده نمی شود، کاهش دهید.

ایده های طراحی اتاق پذیرایی

تا این قسمت از نوشته به چندین اصول پر کاربرد در طراحی اتاق پذیرایی پرداختیم اما در ادامه قصد داریم ایده ها و هم چنین عکس هایی از طراحی های متفاوت اتاق پذیرایی را در اختیار شما قرار دهیم، پس با ما همراه باشید.

ترکیب رنگ های نارنجی و خاکستری

ترکیب رنگ های نارنجی و خاکستری در یک قاب به خانه و سالن پذیرایی شما زیبایی و جذابیت می دهد. این سالن مدرن با استفاده از سایه های مختلف خاکستری، میز قهوه فلزی و بوم شکل، فضای اتاق را جالب و منحصربفرد می کند.

50 ایده طراحی اتاق پذیرایی

استفاده از فرش رنگی

اگر به دنبال یک طراحی متفاوت اما جذاب هستید می توانید در طراحی اتاق پذیرایی خود از فرش چند رنگ استفاده کنید. دکوراسیون اتاق پذیرایی خانه خود را با مبل های خامه ای و لامپ های آویزان چوبی و یک نقاشی مدرن زیباتر کنید.

استفاده از رنگ ها در طراحی اتاق پذیرایی

استفاده از سبک اسکاندیناوی

استفاده از سبک اسکاندیناوی نیز یکی دیگر از طراحی هایی است که به هر سالن نشیمن و اتاق پذیرایی زیبایی می بخشد. از کاناپه های طوسی و صندلی های چوبی روشن برای مینیمال کردن این طراحی استفاده کنید.

طراحی مینیمال اتاق پذیرایی

استفاده از رنگ های پاستیلی

در طراحی اتاق پذیرایی تان از رنگ های پاستیلی استفاده کنید. اگر جزو آن دسته افرادی هستید که به مطالعه و جمع آوری کتاب علاقه دارید، می توانید یک کتابخانه خانگی با نردبان را در سالن خود طراحی کنید. لامپ های دیواری نیز می توانند این زیبایی این طراحی را دوچندان کنند.

چگونه اتاق پذیرایی مان را دکور کنیم؟

استفاده از رنگ های تیره

اگر اتاق نشیمن بزرگی دارید و دوست دارید که در طراحی اتاق پذیرایی تان از رنگ های تیره استفاده کنید، می توانید از یک طراحی خاکستری آرام، یک شومینه مرمری دنج، صندلی چرم قهوه ای و یک قفسه کتاب مدرن استفاده کنید.

طراحی اتاق پذیرایی برای دوستداران کتاب

استفاده از سبک کلاسیک

اگر به طراحی های کلاسیک یا به طراحی هایی که در آن از چوب استفاده می شود علاقه دارید، طراحی این اتاق نشیمن مناسب شماست. با استفاده از میز قهوه یک چرخ، راه پله فلزی، مبل چرمی می توانید اتاق نشیمن خود را به زیباترین شکل طراحی کنید.

طراحی اتق پذیرایی کلاسیک

استفاده از بتن در دکوراسیون

اتاق نشیمن بتنی خود را سبز کنید. این تلفیق صنعت و طبیعت با مبلمان خاکستری و گلدان ها یا پلنترهای پراکنده می تواند جلوه دیگری به فضای اتاق شما ببخشد.

طراحی دیوار سبز برای اتاق پذیرایی

استفاده از دیوارپوش آجری

یک اتاق آجری می تواند دکوراسیون و طراحی اتاق پذیرایی شما را به طور کلی تغییر دهد. دیوار سیاه، یک قالیچه ساده و یک کاناپه چرمی می تواند این فضا را تکمیل کند.

ایده طراحی اتاق پذیرایی

استفاده از پارتیشن

اگر فضای خانه شما کوچک است، می توانید با استفاده از یک پارتیشن که نگهدارنده تلویزیون نیز دارد از فضا به بهترین نحو استفاده کنید. استفاده از مبلمان چوبی خاکستری و یک فرش ساده می توانید اتاق پذیرایی خود را حاضر کنید.

طراحی اتاق پذیرایی کوچک

استفاده از رنگ زرد در طراحی دکوراسیون

طراحی اتاق پذیرایی با رنگ زرد نیز می تواند ایده جالبی باشد. ظرف ها و کوسن های لیمویی رنگ، گل های مصنوعی یا طبیعی زرد رنگ با مبلمان، فرش و کابینت های خاکستری یا طوسی به خانه شما رنگ و لعاب می بخشد.

طراحی اتاق پذیرایی با رنگ زرد

جداسازی اتاق پذیرایی و آشپزخانه با شومینه

همان طور که می دانید، اتاق نشیمن معمولا میان آشپزخانه و اتاق های خانه یا آپارتمان قرارگرفته است. برای جداسازی کامل اتاق پذیرایی و آشپزخانه می توانید از شومینه هایی استفاده کنید. میزهای مرمر نیز می توانند این طراحی را منحصربفردتر کنند.

استفاده از شومینه در طراحی اتاق پذیرایی

استفاده از طیف رنگ صورتی

اتاق پذیرایی خود را می توانید با رنگ های صورتی و گلبهی تزئین کنید. مبلمان آبی رنگ با صندلی های صورتی می توانند فضای خانه و اتاق پذیرایی شما را دلبازتر کنند.

استفاده از رنگ های مختلف در طراحی اتاق پذیرایی

کلام پایانی

طراحی اتاق پذیرایی به عنوان قسمتی از خانه که بیشتر مهمانی ها، دورهمی ها، فیلم دیدن ها و… در آن انجام می پذیرد، از اهمیت بالایی برخوردار است. این قسمت از خانه معمولا بین آشپزخانه و اتاق های دیگر قرار دارد و فضای زیادی را شامل می شود.

بخوانید!  کانتر کوارتز، انتخابی مناسب در آشپزخانه

انتخاب فرش، مبلمان، محل قرارگیری تلویزیون و نورپردازی ها در این قسمت از خانه اهمیت زیادی دارد. علاوه بر این ما در این مقاله ایده های طراحی اتاق پذیرایی را برای شما آوردیم. امیدواریم که از مطالعه این متن لذت برده باشید.