آموزش رویت

ساختمانچی

آیا تاکنون به آویز گلدان فکر کرده اید؟ به این که به جای قراردادن گل ها و گیاهان آپارتمانی در گوشه ای از منزل، آن ها را آویزان کنید و بیشتر در معرض نمایش بگذارید؟

همانطور که می دانید به راحتی می توان با استفاده از انواع استند گل یک گلخانه کوچک خانگی داشت، اما بهتر است کمی متفاوت فکر کنید. گل ها و گیاهانی که از سقف یا دیوار آویزان هستند جلوه ای بسیار متفاوت تری را به نمایش می گذارند، بنابراین زیبایی و اهمیت آن ها را در دکوراسیون نادیده نگیرید.

آویز گلدان در اشکال مختلف و با متریال های متفاوت تولید می شود که در این نوشته از ساختمانچی به معرفی انواع آن می پردازیم. با ما همراه باشید.

انواع آویز گلدان

آویز گلدان کنفی

یکی از آویزهایی که برای گذاشتن‌گلدان در منزل می توانید از آن استفاده کنید آویز کنفی است. این آویزها یک کار هنری است و آن را توسط دست می بافند.

تنها چیزی که برای ساخت آن ها لازم دارید دوک کناف و تخته یا سبد چوبی است. تنها با استفاده از کناف نیز می توان یک آویز زیبا خلق کرد و از زیبایی آن در خانه لذت برد.

آویز گل کنفی

آموزش ساخت آویز کنفی یا مکرمه

به منظور ساخت آویز کنفی یا مکرمه ای به وسایلی چون الیاف سفید یا هر رنگ دیگری نیاز دارید. همچنین می توانید به جای الیاف از طناب های کنفی نیز استفاده نمایید. قیچی، متر و چسب کاغذی از دیگر وسایل موردنیاز برای ساخت این آویزها می باشند.

ابتدا هشت رشته‌نخ را به اندازه دو برابر طولی که برای آویز مدنظر داریم، اندازه گیری می کنیم و با قیچی می بریم. سپس نخ ها را از وسط دولا می کنیم و با یک تکه نخ دیگر گره ای را در انتهای آن ایجاد می نماییم.

در مرحله بعدی انتهای نخ ها را از هم جدا می کنیم و قسمت های گره ای انتهایی را به وسیله یک چسب بر روی سطح صافی می چسبانیم. حال، هشت رشته‌نخ را دوتا دوتا از یکدیگر جدا می کنیم‌ سپس هرکدام از این دو رشته را نیز یکی را جدا می کنیم و در طول مشخصی به یکدیگر گره می زنیم.

آویز مکرومه

دو رشته اول و آخر را نیز در همان ارتفاع مشخص گره می زنیم و این کار را مجددا برای رشته نخ های دیگر گره خورده نیز تکرار می کنیم. در نهایت، انتهای نخ ها را با یکدیگر تراز کرده و با یک نخ گره می زنیم.

بخوانید!  انواع مدل پرده به همراه عکس طرح های جدید

در این مرحله آویز گلدان کنفی یا مکرمه شما حاضر می باشد. می توانید گلدان خود را داخل این آویز قرار دهید و از زیبایی آن لذت ببرید.

آویز گلدان چوبی

چوب یک متریال طبیعی است که حس و حالی از طبیعت را وارد فضای خانه می کند. به تصویر زیر نگاه کنید. زیبایی و جذابیتی که آویزهای چوبی به نمایش می گذارند بی نظیرند.

شما می توانید از شاخه درخت یا گلدان چوبی فانتزی برای نمایش گل و گیاه استفاده کنید. گلدان آویز را نیز می توانید از جنس چوب، شیشه، فلز، سفال و یا حصیر انتخاب نمائید. گلدان سفالی که بدین منظور انتخاب می کنید باید سبک وزن باشد.

آویز چوبی

آویز گلدان فلزی

آویزهای فلزی بهترین گزینه برای قرار دادن زیباترین گل های آپارتمانی هستند. یکی از مزیت های فلز قابلیت انعطاف پذیری آن است، از این رو با استفاده از آن به راحتی می توان اشکال مختلف هندسی را برای جای گلدان ساخت.

فلز بسیار مقاوم است و در برابر عوامل مختلف سالم و بی عیب باقی می ماند. برای داشتن یک دکوراسیون داخلی زیبا می توانید از آویز مسی برای گل و گیاه استفاده نمائید.

آویز فلزی

آویز گلدان شیشه ای

استفاده از گلدان های شیشه ای به عنوان آویز نیز ایده ای بسیار جذاب است که افراد می توانند در طراحی دکوراسیون خانه خود از آن استفاده کنند.

این گلدان ها در ابعاد و اشکال متفاوت در بازار موجود هستند و شما می توانید با توجه به سلیقه خود و تعداد گل ها نسبت به خرید آن ها اقدام نمائید.

بخوانید!  ویژگی دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی

تراریوم پر از گل های آپارتمانی را به جای آن که بر روی میز قرار دهید به شیوه ای هنرمندانه از دیوار یا سقف آویزان کنید و نمایی متفاوت به اتاق ببخشید.

آویز شیشه ای

آویز گلدان پلاستیکی

پلاستیک از جمله متریال دیگری است که در ساخت این نوع آویزها مورد استفاده قرار می گیرد. آویزهای پلاستیکی در بازار بسیار رایج هستند و به دلیل قیمت پایین تری که نسبت به سایر آویزهای گلدان دارند، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. آویزهای پلاستیکی گلدان در انواع طرح و شکل ها وجود دارند و رنگ بندی آن ها بسیار متنوع می باشد.

آویز پلاستیکی

استفاده از گلدان های آویز در پارکینگ، نمای ساختمان، دیوارهای بالکن ها و تراس، نرده های حیاط، پارک ها و فضای شهری بسیار رواج دارد. آویزهای پلاستیکی گلدان در برابر شرایط مختلف آب و هوایی از مقاومت بالایی برخوردار می باشد و مدت زمان زیادی طول می کشد تا پوسیده شود یا بشکند.

جنس پلاستیک این نوع آویزها را به گونه ای انتخاب می کنند که در برابر نور خورشید مقاوم باشند و به راحتی تغییر رنگ ندهند. همچنین آویزهای گلدان پلاستیکی هیچ گاه زنگ نمی زنند و دچار خوردگی نمی شوند.

آویز گل

کلام پایانی

آن چه در این نوشته از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، ارائه انواع آویزهای گلدان و ویژگی های منحصربفرد هرکدام می باشد. امیدواریم این نوشته در انتخاب مدل مناسب آویز گلدان به شما عزیزان کمک کرده باشد.

در صورت تمایل نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در این خصوص با ما در میان بگذارید. در انتهای این نوشته نیز، تعدادی از زیباترین عکس های آویز گلدان را با شما عزیزان به اشتراک می گذاریم که امیدواریم از تماشای آن ها لذت ببرید و جهت ایده‌گرفتن آن ها را بکار برید.

آویز گل شیشه ای
آویز مسی
آویز فلزی زیبا
آویز مدرن
آویز مدرن ساده
آویز دایره ای
آویز لامپ
آویز گل لامپی
استند گل
آویز چوبی ایستاده
آویز چوب طبیعی
آویز کنفی بلند