آموزش رویت

ساختمانچی

تارم یا آلاچیق به سازه ای سقف دار گفته می شود که از تمام جهات باز است و به منظور استراحت در مکان هایی مانند محوطه باغ، ویلا، حیاط منزل، کنار ساحل و مکان های تفریحی ساخته می شود.

طراحی تارم به نحوی صورت می گیرد که با خیالی آسوده می توان چند ساعت از شبانه روز را به استراحت در آن اختصاص داد.

آلاچیق مکانی برای دورهمی های خانوادگی و دوستانه می باشد که فضایی آرامش بخش و چشم اندازی زیبا دارد. لزوماً نیازی نیست بدین منظور مبلغ هنگفتی کنار بگذارید، زیرا گاهی اوقات ساخت تارم با کمترین هزینه امکان پذیر است و شما سال ها از زیبایی آن در ملک خود بهره خواهید برد.

از انواع آلاچیق پیش ساخته تا انواع تارم روی پشت بام به راحتی می توانید ایده های خود را اجرا نمائید. تسلط بر مناظر اطراف، استفاده از هوای آزاد و استراحت در زیر سایه بان از جمله مزایای این المان زیبا هستند که افراد را ترغیب به ساخت آن می نمایند.

در حال حاضر تارم های از پیش تولیدشده در بازار مطرح هستند و کمتر کسی تمایل به ساخت تارم های سنتی دارد. برای آشنایی با این المان موثر و کاربردی در محوطه سازی، ساختمانچی را دنبال کنید و از ایده هایی که در این نوشته مطرح می شوند بهره ببرید.

انواع آلاچیق

تارم با توجه به ساختار و متریال هایی که در ساخت آن به کار می رود به انواع متعدد دسته بندی می شود. اگر از شما بپرسند چه جنسی را برای ساخت آن در نظر می گیرید ممکن است چوب را پیشنهاد دهید. زیرا اکثر مدل هایی که در اطراف خود مشاهده می کنیم با این متریال تولید شدند.

جالب است بدانید به منظور ساخت این المان دکوراتیو و کاربردی طبق سلیقه خود می توانید از مصالح گوناگون مانند فلز، شیشه، بتن، سنگ و آجر استفاده نمائید. بر این اساس آلاچیق ها را می توان به انواع زیر تقسیم نمود.

عکس عکس جدیدترین مدل های آلاچیق[+راهنمای خرید]

آلاچیق فلزی

آلاچیق آهنی از جمله محکم ترین و بادوام ترین مدل هاست که در ابعاد و اشکال مختلف تولید می شود. همانطور که می دانید فلز ماده ای انعطاف پذیر می باشد، از این رو گزینه ای مناسب برای ایجاد این المان زیبا به شمار می آید.

تارم فلزی ساده در عین سادگی می تواند فضای پارک های شهری را مزین کند و استراحتگاهی مناسب برای شهروندان فراهم کند. در مقابل، مدل های طرح دار نیز از زیبایی حیرت انگیز برخوردار بوده و زینت بخش مکان های مختلف می باشند.

آلاچیق فلزی

قیمت آلاچیق فلزی

هزینه ساخت تارم فلزی به عوامل بسیاری نظیر کیفیت متریال، ابعاد آلاچیق، نوع طراحی و مدل مبلمان مورد استفاده در آن بستگی دارد. هر چه از طرح های مشکل تر استفاده شود مسلماً مقدار بیشتری فلز نیاز است، در نتیجه قیمت تارم گران تر خواهد شد.

بخوانید!  انواع مدل های آلاچیق شیشه ای[گرد،چهارگوش و آکاردئونی]

آلاچیق شیشه ای

این نوع تارم جدیدترین مدل است که می توان آن را در پشت بام ها، رستوران ها، حیاط منازل و کافه های سنتی اجرا نمود. شیشه هایی که به منظور ساخت آن استفاده می شوند نوعی عایق هستند و از انتقال گرما یا سرما جلوگیری می کنند. برخی از این مدل ها دارای شیشه های تاشو هستند و می توان آن ها را در فصول گرم به صورت آکاردئونی باز نمود.

قیمت آلاچیق شیشه ای

قیمت تارم شیشه ای پشت بام و یا هر مدل دیگر با توجه به متراژ شیشه و نوع یراق آلاتی که در نصب آن استفاده می شوند، بستگی دارد.

آلاچیق چوبی

تارم های چوبی اصولاً در مکان هایی که دارای درخت هستند تولید می شوند و ظاهری هماهنگ با طبیعت دارند. مدل هایی که سقف آن ها با استفاده از پیچک های زیباپوشیده شدند جذابیت فوق العاده ای به باغ یا محوطه مورد نظر شما می بخشند.

ساخت تارم چوبی با استفاده از چوب سرو و کاج اجرا می شود، زیرا سرو سبک وزن بوده و کاج بسیار مقاوم است. در کنار این دو، از چوب صدر و توسکا نیز استفاده می گردد.

آلاچیق چوبی

آلاچیق حصیری

در ساخت این نوع تارم از چوب گیاه ارغوان استفاده می شود و برای تکمیل آن مبلمان یا کاناپه چوبی انتخاب می گردد. مدل حصیری در مناطق گرمسیر و در مکان هایی مانند روف گاردن ها، محوطه رستوران ها، ویلاها و باغ ها اجرا می شود.

تارم حصیری علاوه بر این که فضایی مناسب برای نشیمن گاه فراهم می کند، از تابش مستقیم نور خورشید نیز جلوگیری می نماید و می توان از سایه آن در روزهای گرم تابستان لذت برد.

آلاچیق پارچه ای یا چادری

این مدل تارم از پارچه های بسیار مقاوم کششی تولید می شود و حتی اگر چندین سال در معرض تغییرات آب و هوایی قرار گیرد مقاومت خود را حفظ می نماید.

از جمله عواملی که در دوام و طول عمر این پارچه ها اثرگذارند شامل استحکام و دوام، مقاومت کششی، ثبات رنگ، روکش و لعاب، قابلیت خود تمیزشوندگی و جذب اشعه خورشید می باشند.

قیمت آلاچیق پارچه ای

تمام المان های این مدل تارم به صورت پیش ساخته و سبک وزن هستند. در نتیجه هزینه های مربوط به اجرا و حمل نقل آن ارزان تر از تارم های فلزی یا چوبی است.

پرگولا

پرگولا نوعی سازه چهارچوب دار است که به صورت سفارشی از جنس چوب یا فلز تولید می شود. سقف صاف یا قوس دار این سازه بر روی تیرک قرار می گیرد و شبکه ای سرپوشیده از تاک ایجاد می شود که هم به صورت باز و هم بسته قابل استفاده است. از جمله پرگولای چوبی می توان به پرگولا ترموود، چوب پلاست و چوبی اشاره نمود.

پرگولا

آلاچیق مدرن

این مدل تارم در اشکال هندسی نامنظم و گاهاً منحنی تولید می شود و سازه اصلی آن فلزی، چوبی یا شیشه ای است. فضای زیر این تارم با المان های مینیمال مزین می گردد.

بخوانید!  ایده های نورپردازی حیاط خلوت و پاسیو

قیمت آلاچیق خانگی مدرن

تارم های مدرن خانگی در مقایسه با نمونه های سنتی قیمت گران تری دارند. زیرا طراحی آن ها بسیار جذاب و متفاوت است و از المان های مدرن و امروزی در ساخت آن ها استفاده می شود.

آلاچیق مدرن

آلاچیق سنتی

شکل هندسی این تارم منظم است و اصولاً از جنس چوب یا فلز تولید می شود. ساخت آلاچیق سنتی با استفاده از متریال هایی نظیر فلز، چوب، سفال، الیاف طبیعی، نی و یا به صورت سازه های گنبدی شکل آجری یا بتنی اجرا می شود.

آلاچیق سنتی

آلاچیق پشت بام

طرح آلاچیق پشت بام همانند سایر آلاچیق ها است و طبق سلیقه می توان مدل دلخواه را بر روی بام خانه اجرا نمود. شما به راحتی می توانید عصرهای خنک تابستان را دور هم در فضایی سایه دار و امن سپری کنید.

قیمت آلاچیق پشت بام

هزینه طراحی و اجرای این مدل تارم ها به نوع طراحی و مصالحی که در ساخت آن ها به کار می رود بستگی دارد. مسلماً ابعاد کوچک تر هزینه کمتری در بر خواهند داشت، زیرا متریال کمتری صرف ساخت آن ها می شود.

آلاچیق

آلاچیق پیش ساخته

این مدل همانطور که از نامش پیداست در کارگاه ها و مراکز تولید ساخته می شود. برای اطلاع از قیمت تارم پیش ساخته ارزان می توانید به مراکز ساخت آن مراجعه نمائید.

آلاچیق پیش ساخته

قیمت آلاچیق و هزینه ساخت آن

قیمت آلاچیق با توجه به متریال مورد استفاده در آن، ابعاد و طرح و مدل آلاچیق متفاوت است. بنابراین می توان آلاچیق را در قیمت های مختلفی تهیه نمود و انتخاب نوع، ابعاد و دیگر ویژگی های آن به نظر خریدار و البته موقعیت مکانی که قرار است تارم در آن قرار گیرد، بستگی دارد.

کلام پایانی

امیدواریم بتوانیم با معرفی انواع آلاچیق و ویژگی های آن به شما عزیزان، گامی در جهت دستیابی شما به هدف خود برداریم. در انتهای این عکس نوشته از ساختمانچی تصاویر جدیدترین تارم ها را برای شما نمایش می دهیم. با ما همراه باشید.

تارم
مدل الاچیق
مدل آلاچیق مدرن
مدل آلاچیق سنتی
آلاچیق شیک
آلاچیق زیبا
آلاچیق لوکس
آلاچیق سقف آهنی
آلاچیق مدرن و زیبا
آلاچیق کوچک
آلاچیق بزرگ
آلاچیق آهنی مدرن
آلاچیق مینیمال

سوالات متداول

تارم یا آلاچیق چیست؟

تارم یا آلاچیق به سازه ای سقف دار می گویند که از تمام جهات باز است و آن را به منظور استراحت در مکان هایی مانند محوطه باغ، ویلا، حیاط منزل، کنار ساحل و مکان های تفریحی می سازند.

ارزان ترین نوع آلاچیق کدام است؟

تارم حصیری در مقایسه با سایر آلاچیق ها ارزان تر است و با کم ترین هزینه می توان آن را در مکان های مختلف ساخت.

انواع آلاچیق براساس متریال مصرفی کدام اند؟

آلاچیق چوبی، آلاچیق حصیری، آلاچیق فلزی و آلاچیق پارچه ای