آموزش رویت

ساختمانچی

برچسب کابینت ارزان ترین راهکاری است که می توان برای ایجاد تغییر در دکوراسیون آشپزخانه استفاده کرد. ما هر آن چه که لازم است در این مورد بدانید به همراه جدیدترین مدل های برچسب کابینت را در این مطلب برای شما فراهم کرده ایم.

کابینت به عنوان یکی از المان های اساسی در هر آشپزخانه ای باید از ظاهر خوبی برخوردار باشد. چرا که تاثیرگذاری فراوانی در زیبایی آشپزخانه دارد.

اما شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پس از گذشت چند سال، کابینت آسیب ببیند. از آن جایی که تعویض کلی آن می تواند هزینه زیادی دربرداشته باشد، ممکن است به فکر بازسازی یا تغییر آن بیوفتید.

یکی از روش هایی که می توان با آن نسبت به بازسازی و ایجاد تغییر در ظاهر کابینت اقدام کرد، به کارگیری برچسب هایی است که به این منظور استفاده می شوند. در ادامه این مطلب از ساختمانچی به بیان جزئیات بیش تر در این زمینه می پردازیم. با ما همراه باشید.

برچسب کابینت چیست؟

یکی از ارزان ترین روش ها برای بازسازی نمای ظاهری کابینت و ایجاد تغییر ظاهری آن استفاده از برچسب کابینت می باشد.

این برچسب ها در شکل و طرح های گوناگون موجود بوده و شبیه به کاغذ دیواری می باشند. استفاده از این برچسب ها بر روی کابینت هایی از جنس های مختلف مانند ام دی اف، کابینت های فلزی و… امکان پذیر می باشد.

برچسب کابینت

برخی از این برچسب ها قابل شستشو بوده، اما برخی دیگر غیر قابل شستشو می باشند. اگرچه قیمت نمونه قابل شستشو بیش تر از انواع دیگر می باشد، اما از آن جایی که در فضای آشپزخانه چربی وجود دارد، بهتر است از نمونه قابل شستشو استفاده نمایید تا در هنگام نیاز به راحتی آن ها را تمیز کنید.

تنوع این محصول به قدری بالاست که دست شما را برای انتخاب باز می گذارد. برای مثال اگر از کابینت های فلزی آشپزخانه خود خسته شدید، می توانید با استفاده از برچسب های طرح چوب نمای کابینت آشپزخانه را به طور کامل تغییر دهید.

ایده های استفاده از برچسب کابینت

برچسب های کابینت انواع و طرح های گوناگونی دارند که در ادامه برخی از این طرح ها را آورده ایم:

استفاده از برچسب طرح چوب

استفاده از مدل های طرح چوب این برچسب ها می تواند باعث القای گرما به فضای آشپزخانه شود. همچنین این مدل برای سبک های مختلف آشپزخانه مناسب بوده و می تواند باعث ایجاد نمایی زیبا شود.

برچسب های طرح چوب مقاومت بالایی دارند و با توجه به قیمت پایین آنها، بسیار مورد توجه مردم قرار گرفتند.

برچسب طرح چوب

استفاده از برچسب براق

از دیگر نمونه های برچسب کابینت که طرفداران زیادی هم دارد، برچسب های براق هستند که با نام هایگلاس شناخته می شوند. استفاده از این مدل می تواند نمایی درخشان و براق مانند کابینت هایگلاس ایجاد نماید.

برچسب براق

استفاده از برچسب طرح سنگ

برچسب های طرح سنگ علاوه بر سادگی، حس و حالی طبیعی را برای آشپزخانه شما به ارمغان می آورند. از جمله محبوب ترین طرح های مورد استفاده در این مدل می توان به طرح سنگ مرمر و سنگ آنتیک اشاره کرد. این طرح ها بسیار شبیه به سنگ طبیعی جلوه می کنند و می توانند همان حس و حال را به محیط آشپزخانه شما بدهند.

برچسب طرح سنگ

استفاده از رنگ سفید ساده

رنگ سفید جزء ساده ترین و شیک ترین رنگ ها برای کابینت محسوب می شود. این رنگ هیچ وقت قدیمی نشده و از مد نمی افتد. سفید در گروه رنگ های خنثی قرار دارد که می توان آن را به راحتی با هر دکوراسیونی هماهنگ کرد و ترکیبات زیبایی را با دیگر رنگ ها بوجود آورد.

بخوانید!  ویژگی سینک های آنتی باکتریال

در کنار همه این مزایا، رنگ سفید معایبی نیز دارد، از جمله اینکه این رنگ نیاز به تمیز کردن و مراقبت زیاد دارد و دائم باید آن را تمیز نمود. البته تمیز کردن آن به راحتی قابل انجام می باشد و با یک پارچه نم دار می توان به راحتی آن را تمیز کرد.

برای این که رنگ سفید آشپزخانه شما را سرد و بی روح جلوه ندهد می توانید از برچسب های سفید طرح دار که بسیار شیک و زیبا هستند، استفاده نمایید.

برچسب سفید

استفاده از برچسب رنگی

برچسب های رنگی دکوراسیون داخلی آشپزخانه و حتی طراحی داخلی منزل را از سادگی خارج می کند و به آن جذابیت منحصربفردی می بخشد. این نوع برچسب ها از رنگ های بسیار متنوعی تشکیل شده اند که می توانید مطابق با طراحی فضا، رنگ مناسب را استفاده نمایید.

برچسب های رنگی را بهتر است برای آشپزخانه هایی با متراژ بالا بکار ببرید، زیرا سبب کوچک تر نشان دادن فضا می شوند.

در انتخاب برچسب های رنگی باید بسیار دقت داشته باشید، زیرا ممکن است با یک انتخاب اشتباه، پس از مدتی آن طرح و رنگ دل شما را بزند و مجبور به تعویض دوباره و صرف هزینه مجدد شوید. پیشنهاد می کنیم در کنار رنگ های شاد، از رنگ های خنثی نیز استفاده کنید تا از سنگینی فضای آشپزخانه بکاهد.

برچسب رنگی

استفاده از برچسب طرح دار برجسته

برچسب های طرح دار برجسته امروزه بسیار محبوب هستند و با تنوع در طرح و نقش های بسیار شیک و جذاب، سبب شدند تا اکثریت مردم به استفاده از آن ها روی بیاورند. طرح گل از جمله پرفروش ترین انواع مدل برچسب برجسته محسوب می شود که طرفداران بسیاری دارد.

این برچسب ها در انواع نقش های بزرگ و کوچک و رنگ های متنوع در بازار وجود دارند. یکی دیگر از انواع نقش های برجسته مدل سه بعدی می باشد که استفاده از آن می تواند خلاقیتی جالب و منحصربه فرد محسوب شود.

برچسب طرح دار

برچسب کابینت می تواند گزینه ای مناسب تر نسبت به رنگ آمیزی آن باشد، زیرا استفاده از این برچسب ها بسیار آسان تر از رنگ آمیزی کابینت می باشد. در ادامه به بیان مزایا و معایب این محصول می پردازیم.

مزایای استفاده از برچسب کابینت

استفاده از برچسب کابینت مزایایی به همراه دارد که از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برچسب های کابینت از قیمت مناسبی برخوردار می باشند.
  • تنوع طرح این متریال بسیار بالا بوده و پاسخگوی سلایق مختلف می باشد.
  • سرعت نصب این برچسب ها بالا بوده و نیاز به تخصص ندارد.
  • برخی مدل های این برچسب ها از قابلیت شستشو برخوردار می باشد.
  • این برچسب ها در سایزهای مختلف قابل خریداری می باشند.
برچسب جدید کابینت

معایب استفاده از برچسب کابینت

از جمله معایب استفاده از برچسب های کابینت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این برچسب ها از دوام چندان بالایی برخوردار نیستند.
  • نصب آن ها اگرچه آسان است، اما نیاز به دقت فراوانی دارد و اگر دقت لازم در نصب آن ها انجام نشود زیر آن هوا می رود و ظاهر بدی ایجاد می کند.
مدل برچسب کابینت

آموزش نصب برچسب کابینت

همان گونه که در بالا نیز اشاره شد، برای نصب برچسب کابینت حتما نیاز به فرد متخصص نیست و خود شما هم می توانید این کار را انجام دهید. با این حال می توانید از یک نصاب برای انجام این کار نیز کمک بگیرید.

ما در این جا هر آن چه برای نصب این برچسب ها لازم است در اختیار شما قرار خواهیم داد. آن چه که برای انجام این کار نیاز دارید شامل موارد زیر می باشد:

  • برچسب کابینت که بهتر است متراژ بیش تری از اندازه کابینت تهیه نمایید.
  • متر
  • کاتر
  • قیچی
  • مداد
  • کاردک پلاستیکی
  • سشوار
بخوانید!  ایده های طراحی خانه منهای شصت60-
نصب برچسب های کابینت

مراحل چسباندن برچسب کابینت

  • در مرحله اول برای انجام این کار باید تمام دستگیره های درب کابینت را باز کنید. در این صورت انجام کار تمیزتر و راحت تر می شود.
  • سپس در مرحله بعد، سطوح کابینت ها را به خوبی تمیز کنید تا عاری از هرگونه چربی شود. پس از تمیز کردن آن ها دقت داشته باشید که کابینت به طور کامل خشک شود. سپس نسبت به اجرای سایر مراحل اقدام کنید.
  • در این مرحله برای نصب برچسب ابتدا مقداری از کاغذ پشت برچسب را جدا کنید و به آرامی از بالای درب کابینت شروع به چسباندن آن می کنید. هم زمان که به سمت پایین حرکت می کنید کاغذ پشت برچسب را مرحله به مرحله جدا کنید. در هنگام نصب با استفاده از کاردک پلاستیکی هوای زیر برچسب را خارج کنید تا برچسب به طور کامل به کابینت بچسبد. برای انجام این کار اصلا عجله نکنید.
  • پس از این که کار نصب تمام شد، با استفاده از یک سشوار برچسب را بر روی کابینت تثبیت کنید.
  • در صورتی وجود هر گونه حباب ریزی می توانید با سر سوزن سوراخ ریزی در آن ایجاد کرده و با کاردک پلاستیکی به آرامی بر روی آن بکشید تا سطح یکنواخت شود.
  • پس از اتمام کار، جای سوراخ دستگیره ها را با استفاده از یک کاتر سوراخ کرده و دستگیره ها را نصب کنید. در این مرحله کار شما به اتمام می رسد.
طرح برچسب کابینت

برچسب کابینت را از کجا تهیه کنیم؟

امروزه مراکز و فروشگاه های بسیار متعددی در سراسر کشور وجود دارند که به فروش برچسب کابینت مشغول اند. پیدا کردن طرح و نقش ها و فروشگاه های عرضه این محصول بسیار ساده است.

کافی است یک جستجوی ساده در اینترنت یا شبکه های مجازی انجام دهید تا از محل خرید این محصول، تنوع طرح ها و قیمت های آن مطلع شوید.

بسیاری از این فروشگاه ها فروش غیرحضوری نیز دارند و شما به راحتی می توانید به صورت آنلاین، طرح و نقش مورد علاقه خود را خریداری نمایید.

همچنین برخی فروشگاه های عرضه کننده کابینت، کاغذ دیواری و کفپوش نیز به فروش این محصول مشغول اند که با مراجعه به آن ها می توانید طرح برچسب مورد نظر خود را خریداری نمایید.

برچسب کابینت 2023

قیمت برچسب کابینت

قیمت برچسب های کابینت با توجه به عواملی چون جنس، ساده یا طرح دار بودن، ابعاد و اندازه، متراژ، رولی یا عمده ای بودن، قابلیت شستشو و برند آن، قابل محاسبه می باشد.

به طور مثال قیمت برچسب های پی وی سی گران تر از برچسب های پلاستیکی است یا برچسب هایی که ضخامت بیشتری دارند و ضد آب هستند بالطبع قیمت های بیشتری نسبت به انواع ساده دارند.

نکات پایانی

با توجه به آن چه که گفتیم، استفاده از برچسب کابینت یکی از ارزان ترین راهکارهایی است که با استفاده از آن می توان نسبت به تغییر دکوراسیون آشپزخانه اقدام کرد. بنابراین اگر بودجه لازم برای تعویض کابینت ندارید، همین حالا دست به کار شوید و با استفاده از این المان، ظاهری نو به آشپزخانه خود ببخشید.

به یاد داشته باشید که از این برچسب ها نه تنها برای کابینت بلکه برای سطوح دیگر مانند کانتر، دیوار بین کابینتی و انواع میز نیز می توان استفاده کرد. این کار باعث صرفه جویی بسیاری در تهیه وسایل مختلف می شود و به راحتی می توان آن را با دیگر المان های دکوراسیون داخلی ست کرد.