آموزش رویت

ساختمانچی

دکوراسیون اتاق غذاخوری به اندازه سایر قسمت های خانه از اهمیت بسیاری برخوردار است. اتاق غذاخوری مکانی است که اهالی خانه برای صرف غذا در در آن جمع می شوند. به همین دلیل فرصتی مناسب برای ایجاد همبستگی و انسجام بین اعضای خانواده فراهم می کند.

طراحی دکوراسیون این نقطه از خانه باید به نحوی صورت گیرد که فضایی گرم، صمیمی و دنج برای صرف غذا ایجاد کند. استفاده از عناصر دکوراتیو، تلفیق رنگ های گرم و سرد، نصب پرده، عناصر چوبی و… همه در ایجاد دکوراسیونی بی نظیر نقش دارند.

فاکتورهای بی شماری در طراحی دکوراسیون اتاق غذاخوری موثر هستند. در این نوشته ساختمانچی قصد داریم مهم ترین و اصلی ترین فاکتورها را در اختیار شما بگذاریم تا با ایده از آن ها بتوانید دکوراسیونی بی نظیر و زیبا در این نقطه از خانه طراحی کنید.

مواردی که در ادامه به آن ها پرداختیم از جمله مهم ترین مواردی هستند که با تابعیت از آن ها می توان به دکوراسیونی ایده آل دست یافت. پس تا انتها با ما همراه باشید.

ایده های طراحی اتاق غذاخوری

الهام از سبک ساحلی

ترکیب رنگ های آبی، خاکستری و سبز روشن با رنگ های خنثی در دکوراسیون اتاق غذاخوری زیر باعث ایجاد یک الگوی رنگ آرام بخش و سبک ساحلی می شود.

صندلی روکش شده با پارچه راه راه حسی از دریانوردی و ملوانی را منتقل می کند و پرده های کتانی سبز رنگ با زیبایی بی نظیر خود قسمتی از دکوراسیون اتاق عذاخوری را مزین کردند. در کل دکوراسیون این اتاق غذاخوری بسیار آرام و ساکت به نظر می رسد و حسی ساحلی را منتقل می کند.

الهام از سبک ساحلی

طراحی یک ورودی زیبا

استفاده از کاغذ دیواری برای دیوار ورودی به اتاق غذاخوری و پهن کردن یک فرش زیبا در راهرو باعث می شود اتاق غذاخوری برای افرادی که از بیرون به آن نگاه می کنند، سپس وارد می شوند اتاقی مجزا، خاص و دوست داشتنی به نظر بیاید.

طراحی یک ورودی زیبا

کاربرد رنگ های گرم و جذاب

همان گونه که تزئینات و روکش های طلایی به لوازم و وسایل نمایی لوکس و جذاب می بخشند، رنگ طلایی که در رنگ آمیزی ظروف روی میز به کاررفته نمایی شیک و منحصر به فرد به میز نهارخوری می بخشد.

انتخاب لیوان، قاشق، چنگال و دستمال رومیزی با تن طلایی در کنار اشیاء تزئینی پشت پنجره که با رنگ های سرد رنگ آمیزی شدند، دکوراسیون بی نظیری ایجاد می کند.

کاربرد رنگ های گرم و جذاب

استفاده از سبک روستیک

در طراحی دکوراسیون اتاق غذاخوری می توانید سبک روستیک را در فضای اتاق پیاده کنید. استفاده از کفپوش، کمد و میز نهارخوری چوبی در دکوراسیون اتاق زیر فضایی گرم و صمیمی ایجاد کرده است که فرصتی مناسب برای دور هم جمع شدن اعضای خانواده و صرف غذا در فضایی آرام را فراهم می کند.

استفاده از سبک روستیک

استفاده از فضاهای پرت

مکان های کوچک را می توان به فضایی زیبا و دوست داشتنی در دکوراسیون داخلی تبدیل نمود. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید به طور کاملاً هوشمندانه از فضای زیر راه پله برای ایجاد فضایی دنج برای صرف غذا استفاده کردند.

استفاده از فضاهای پرت

ایجاد حریم خصوصی

همان گونه که در تصویر زیر مشاهده می کنید این اتاق غذاخوری کاملاً خصوصی است. سمت چپ تصویر یک درب کشویی چوبی مشاهده می کنید که در خصوصی کردن این اتاق نقش موثری ایفا می کند.

ایجاد حریم خصوصی

ایجاد فضایی دنج و آرام

استفاده از بافت و پارچه در طراحی دکوراسیون اتاق غذا خوری فضایی گرم و صمیمی ایجاد می کند. روکش های صندلی و پرده پارچه ای در کنار رنگ های کرم و متالیک فضایی بسیار صمیمی، آرام و دوست داشتنی ایجاد کرده است.

ایجاد فضایی دنج و آرام

تاکید بر ارتفاع سقف

با استفاده از خطوط عمودی ارتفاع سقف اتاق را بلندتر جلوه دهید. پنجره هایی که از سقف تا کف تعبیه می شوند کمک شایانی به روشنی فضای اتاق و بزرگ نمایی آن می کنند.

تاکید بر ارتفاع سقف

استفاده از میز گرد

میز گرد نمایی بی نظیر در دکوراسیون اتاق غذاخوری ایجاد می کند. استفاده از میز گرد با صندلی هایی که دور تا دور آن چیده شدند فضایی متفاوت و خاص برای صرف غذا به وجود می آورد.

استفاده از میز گرد

استفاده از تابلوهای هنری

از آثار هنری برجسته با رنگ های متضاد برای طراحی دکوراسیون اتاق غذاخوری استفاده کنید. رنگ سفید تاقچه و رنگ خاکستری، قهوه ای دیوارها باعث می شود جذابیت قاب عکس ها و تابلوها دوچندان شود.

استفاده از تابلوهای هنری

قفسه های دیواری

شکل تکراری کتاب ها در قفسه های دیواری الگویی بی نظیر در دکوراسیون اتاق ایجاد می کند. در اتاق غذاخوری زیر ردیف های کتاب در قفسه های دیواری، پس زمینه ای مناسب برای میز نهارخوری فراهم می شود و زیبایی بی نظیری را به نمایش می گذارد.

بخوانید!  نکات مهم در طراحی کتابخانه عمومی استاندارد

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید، برای ایجاد کنتراست در متریال های به کاررفته در دکور این اتاق به جای استفاده از چوب در ساخت قفسه از گچ استفاده می شود.

قفسه های دیواری

استفاده از طرح گل

استفاده از انواع المان هایی که در طراحی آن ها از طرح گل استفاده شده باعث ایجاد فضایی دراماتیک در طراحی فضای صرف غذا می شود. شاید زمانی که صحبت از استفاده از طرح گل به میان می آید، به فکر استفاده از این طرح در رنگ های پاستیلی باشید.

اما برای دستیابی به یک طراحی ویژه می توانید نمونه ای از این طرح که از رنگ های تیره در آن استفاده شده است، استفاده نمایید. انجام این کار باعث ایجاد فضایی دراماتیک خواهد شد.

استفاده از طرح گل

استفاده از کاغذ دیواری

استفاده از کاغذ دیواری طرح دار از دیگر گزینه هایی است که می توانید مورد استفاده قرار دهید. برای استفاده از این ایده بهتر است از انواع کاغذ دیواری هایی که از طرح و الگوهای غالب در آن استفاده شده است، استفاده نمایید.

استفاده از کاغذ دیواری

استفاده از گل های طبیعی در تزئین میز غذا خوری

استفاده از گل های طبیعی برای تزئین میزغذاخوری بهترین و در عین حال ساده ترین ایده ای است که می توانید مورد استفاده قرار دهید. بکارگیری گل های تزئینی طبیعی می تواند فضایی سرزنده را برای شما به ارمغان بیاورد. بهتر است برای انجام این کار از انواع گل های طبیعی که رنگ آن با رنگ دکوراسیون اتاق غذاخوری تطابق دارد، استفاده نمایید.

استفاده از گل های طبیعی در تزئین میز غذا خوری

استفاده از صندلی مناسب

پیشنهاد ما به شما برای انتخاب صندلی، استفاده از صندلی هایی رنگ روشن می باشد. استفاده از صندلی هایی که در طراحی آن ها از رنگ های روشن استفاده شده است، می تواند در روشن تر نشان دادن فضای موردنظر به شما کمک کند.

بکارگیری صندلی هایی که رنگ روشن دارند تطبیق پذیری بالایی نیز داشته و به راحتی با سایر المان ها تطبیق می پذیرد. استفاده از نمونه طرح دار این صندلی ها می تواند نمای متفاوتی نیز ایجاد کند.

استفاده از صندلی مناسب

استفاده از پرده مناسب

اگر میز خود را در کنار پنجره قرار دادید، استفاده از یک پرده مناسب نکته مهمی است که باید به آن توجه نمایید. از نکات تاثیرگذار در انتخاب پرده مناسب برای این قسمت توجه به نمای میز و صندلی می باشد.

بخوانید!  نحوه چیدمان وسایل در منزل[+نکات و راهکارهای ساماندهی آنها]

این بدان معناست که در صورتی که صندلی ها از طراحی ساده ای برخوردار هستند، می توانید از انواع مدل پرده طرح دار برای طراحی این قسمت استفاده نمایید.

برای مثال استفاده از پرده ای که در طراحی آن از الگوهای غالب استفاده می شود، می تواند گزینه ای مناسب در این زمینه باشد. در صورتی که برای انتخاب صندلی ها از انواع طرح دار استفاده کرده‌اید، بهتر است نمونه ای از پرده های ساده را انتخاب نمایید.

استفاده از پرده مناسب

استفاده از روش نورپردازی مناسب

استفاده از نورپردازی مناسب نکته مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی شناخته می شود. یک روش مناسب نورپردازی برای طراحی این قسمت نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. استفاده از یک لوستر مناسب و نصب آن در بالای میز، بهترین ایده در این زمینه می باشد.

استفاده از روش نورپردازی مناسب

استفاده از رنگ های غالب

اگر تمایل دارید این قسمت را به نقطه کانونی در طراحی داخلی تبدیل نمایید، استفاده از رنگ های غالب راه حل این کار می باشد. برای اجرای این ایده می توانید از صندلی هایی که در طراحی آن ها از رنگ های غالب استفاده می شود، استفاده نمایید.

در صورت تمایل به استفاده از این ایده به یاد داشته باشید که سایر المان ها باید از یک طراحی ساده برخوردار باشند، چرا که در غیر این صورت باعث ایجاد هرج و مرج در فضای مورد نظر خواهد شد.

استفاده از رنگ های غالب

استفاده از فرش مناسب

استفاده از یک فرش مناسب از دیگر ایده هایی است که می توانید در طراحی فضای غذاخوری از آن استفاده نمایید. فرش باعث می شود، در هنگام صرف غذا در زیر پا احساس راحتی داشته باشید. همچنین در ایجاد انسجام در فضای موردنظر نیز به شما کمک می کند.

استفاده از فرش در جهت القای بافت و رنگ نیز به شما کمک می کند. برای انتخاب فرش می توانید نمونه ای از آن ها که از رنگ خنثی در آن بکار می رود، استفاده نمایید. در صورت تمایل نیز می توانید نمونه ای از انواع طرح دار که رنگ آن با رنگ سایر المان ها هماهنگی دارد، استفاده کنید.

استفاده از فرش مناسب

نکات پایانی

ایجاد فضایی زیبا در مکانی که به صرف غذا می پردازید، نکته مهمی است که باید به آن توجه کنید. طراحی این قسمت نیز مانند سایر قسمت های خانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و حتی می تواند در زیبایی کلی فضای خانه نیز به شما کمک کند.

آیا به جز موارد مذکور، ایده های دیگری نیز در زمینه طراحی فضای غذاخوری در ذهن دارید؟ به نظر شما استفاده از کدام یک از روش های بالا می تواند تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد؟ در صورت تمایل می توانید به بیان ایده های دیگری در این زمینه بپردازید و با اهالی ساختمانچی به اشتراک بگذارید.