آموزش رویت

ساختمانچی

همراهان گرامی ساختمانچی در این مطلب با مهم ترین اخبار ساختمانی در هفته ای که گذشت در خدمت شما عزیزان هستیم. با ما همراه باشید.

تولید مسکن راه حلی برای کنترل قیمت در بازار مسکن

به نقل از سخنگوی دولت راه کنترل قیمت ها در بازار مسکن تولید آن می باشد. به گفته وی جهت گیری دولت تولید مسکن برای دهک های پایین می باشد. علی ربیعی در ادامه صحبت های خود اضافه کرد، جهت گیری وزارتخانه ها و سازمان های حمایتی در تعامل با وزارت راه و شهرسازی می باشد و تفاهم نامه هایی دوطرفه بین سازمان ها منعقد شده است.

علی ربیعی سخنگوی دولت با اشاره به طرح اقدام ملی اذعان داشت، این طرح به شکل فراگیر در دست اجرا بوده و باعث خانه دار شدن مردم شده است. وی افزود در قالب طرح اقدام ملی مسکن خانه دار کردن افراد را در دستور کار قرار داده ایم.

وی در ادامه از افرادی که واحدهای آماده و نیمه آماده دارند دعوت کرد خانه هایشان را در قالب طرح اقدام ملی مسکن عرضه کنند. با این کار هم می توان به افزایش عرضه مسکن کمک کرد و هم به مالکان،  زمین هایی در قالب قرار دادهای واگذاری داده می شود، تا برای ساخت مسکن اقدام نمایند.

به گفته وی طی این سال ها 26 هزار و 600 میلیارد تومان تسهیلات از بانک مسکن به بخش های مختلف مسکن ارائه شده و در حال حاضر 581 هزار فقره وام به متقاضیان پرداخت شده است.

آخرین خبر طرح اقدام مسکن ملی

بر اساس نتایج پالایش شده متقاضیان مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن، نیمی از ثبت نام کنندگان ریزش کرده اند. به گزارش وزارت راه و شهرسازی پالایش مسکن ملی در سه مرحله انجام شده و به اتمام رسیده است و این آمار در اختیار استان ها قرار گرفته است.

بخوانید!  افزایش هزینه ساخت و ساز و رشد پرداخت تسهیلات مسکن

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی نیز از ریزش 50 درصدی ثبت نام کنندگان مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن خبر داد. به گفته وی نیمی از افرادی که ثبت نام کرده اند، دارای مسکن شخصی می باشند. به گفته محمود محمودزاده معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، ثبت نام کنندگان مرحله اول و دوم طرح اقدام ملی مسکن، بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر می باشد.

مشخص کردن حق مسکن کارگران

نشست شورای عالی با دستور کار تعیین حق مسکن کارگران قرار است در روز شنبه 17 خرداد برگزار شود. به گفته نماینده کارگران در شورای عالی کار، انتظار جامعه کارگری ورود شورای عالی به کار و پرداختن به موضوع دستمزد کارگران می باشد.

در همین راستا رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی نیز خواسته جامعه کارگری را افزایش پایه حقوق در کنار حق مسکن اعلام کرده است. در حال حاضر کمک هزینه مسکن کارگران 100 هزار تومان است و حق مسکن تنها گزینه بسته مزد کارگران است که باید به تصویب هیئت وزیران برسد.

75 درصد کاهش در معاملات بازار مسکن

گزارش ها حاکی از آن است که فروش آپارتمان به دلیل عقب نشینی فروشنده ها از بازار به یک رکود وارد شده است به طوری که فروش در بخش سنتی که شامل بنگاه های معاملات ملکی و نیازمندی های روزنامه و سامانه های مجازی می باشد، با کاهش 75 درصدی رو به رو بوده است.

فعالان این بازار بر این عقیده اند که در صورتی که این کاهش به عنوان یک پیش واکنش بازار معاملات نسبت به تحولات پر سرعت سایر بازارهای موازی ادامه داشته باشد، واکنشی در بازار مسکن رخ خواهد داد.

بخوانید!  افزایش 10 درصدی اجاره بها/ 2 ساله شدن قراردادهای اجاره

در پی تحقیقات انجام شده تعداد فروشنده های مصرفی به شدت کاهش پیدا کرده است. دلیل عقب نشینی این گروه از مالکان به دلیل ترس از جاماندن از قیمت ها می باشد.