آموزش رویت

ساختمانچی

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: منطقه ۱۳بیشترین و مناطق ۲۲و ۱تهران کمترین رشد قیمت مسکن را در دی ماه داشتند.

محمود محمودزاده در حاشیه مراسم معارفه و تکریم رئیس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به رشد ۳ درصدی افزایش قیمت مسکن در دی ماه نسبت به آذر ماه، تصریح کرد: افزایش قیمت در منطقه ۱۳ نشان می‌ دهد که توان خرید متقاضیان بیشتر در این مناطق است و در منطقه ۲۲ اگرچه نوساز است، اما قدرت خرید مردم پایین است و به همین دلیل قیمت مسکن در این منطقه ۹ دهم درصد کاهش داشته است. هم چنین وی در ادامه گفت: افزایش حق تقدم اوراق مسکن اگر چه تاثیر کمی در بازار مسکن گذاشته است، اما متقاضیان واقعی مسکن در بازار هستند بازار بر پایه قدرت خرید مردم است.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی درباره پایش بیش از ۳ میلیون نفر متقاضی در طرح اقدام ملی مسکن و تفاهم نامه‌ های منعقد با سایر ارگان‌ها، بیان نمود: با توجه به تفاهم نامه‌ ای که بین وزارت راه و شهرسازی با سایر ارگان‌ ها منعقد شد بیش از ۳ میلیون نفر از متقاضیان پایش شدند و نتایج آن به زودی استان به استان اعلام خواهد شد.

وی در ادامه گفت: ۲۴۰ هزار نفر متقاضی در طرح اقدام ملی ثبت نام کردند که از این تعداد ۵۸ درصد آن‌ها واجد شرایط هستند و در تلاش هستیم تا پایان سال مرحله دوم ثبت نام صورت گیرد. محمود زاده اضافه کرد: پایش متقاضیان در برخی از شهر ها به اتمام رسیده است و از طریق سایت و پیامک به واجدین شرایط اعلام می‌ شود تا برای تکمیل پرونده به اداره راه و شهرسازی و بانک مراجعه کنند.

بخوانید!  اردیبهشت 97, اوج گرانی مسکن!

منبع خبر: اقتصاد آنلاین