آموزش رویت

ساختمانچی

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که با پاک کردن اثر انگشت از روی تلویزیون دچار مشکل هستید؟ نکته ای که در انجام این کار باید مورد توجه قرار گیرد، استفاده از روش ها و مواد پاک کننده ای می باشد که به صفحه تلویزیون آسیبی وارد نکند.

آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، آموزش روش هایی برای پاک کردن اثر انگشت از روی صفحه تلویزیون می باشد.

در ادامه ما را همراهی کرده و در صورتی که دوستان شما نیز با این چالش رو به رو هستند، آن ها را به مطالعه این مطلب دعوت نمایید.

روش اول: پاک کردن صفحه تلویزیون به وسیله آب

برای پاک کردن جای انگشت از روی صفحه تلویزیون با استفاده از آب، در ابتدا باید تلویزیون را خاموش کنید و آن را از برق بکشید. به هیچ وجه در زمانی که تلویزیون روشن می باشد، نسبت به پاک کردن آن اقدام نکنید. انجام این کار می تواند باعث آسیب به صفحه تلویزیون شود.

پاک کردن صفحه تلویزیون به وسیله آب

پس از خاموش‌کردن تلویزیون، با استفاده از یک دستمال خشک ضد الکتریسیته، صفحه تلویزیون را پاک کنید. توجه کنید که از وارد کردن فشار زیاد به سطح تلویزیون خودداری نمایید.

با استفاده از یک دستمال خشک ضد الکتریسیته، صفحه تلویزیون را پاک کنید

در این مرحله با استفاده از یک دستمال نم که آب اضافی آن گرفته شده است، صفحه تلویزیون مخصوصا قسمت هایی که جای انگشت بر روی آن به جامانده است را پاک کنید.

توجه کنید که از فشار زیاد بر روی صفحه تلویزیون خودداری نمایید. همچنین به یاد داشته باشید که دستمال باید نم باشد و آب اضافی آن را حتما بگیرید.

با استفاده از یک دستمال نم صفحه تلویزیون را پاک کنید

از استفاده از پاک کننده های شیشه و سایر پاک کننده ها خودداری نمایید، چرا که استفاده از این شوینده ها می تواند به صفحه تلویزیون آسیب وارد کند. همچنین مراقب باشید از پارچه های زبر و خشن برای انجام این کار استفاده نکنید، چرا که باعث ایجاد خش بر روی صفحه تلویزیون می شود.

عدم استفاده از پاک کننده ها

بهتر است پس از اتمام کار به مدت یک ساعت صبر کنید و سپس تلویزیون را به برق وصل نمایید. در صورتی که صفحه تلویزیون خیس باشد، می تواند آسیب های جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

تمیز کردن تلویزیون

روش دوم: استفاده از آب و الکل برای پاک کردن صفحه تلویزیون

برای استفاده از این روش نیز مانند روش قبل بهتر است ابتدا تلویزیون را از برق بکشید و اجازه دهید دستگاه کاملا خنک شود.

استفاده از آب و الکل برای پاک کردن صفحه تلویزیون

با استفاده از یک دستمال نرم، ابتدا گرد و غبار بجا مانده بر روی صفحه تلویزیون را پاک کنید.

گرد و غبار تلویزیون را پاک کنید

سپس نسبت به مخلوط کردن الکل ایزوپروپیل و آب به میزان مساوی اقدام نمایید. استفاده از الکل ایزوپروپیل آسیبی به صفحه تلویزیون وارد نمی کند.

بخوانید!  آموزش مشاور املاک، چگونه یک کارشناس حرفه ای باشیم؟

به یاد داشته باشید که نسبت آب و الکل باید کاملا مساوی باشد. هم چنین نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، عدم استفاده از انواع دیگر الکل به جای الکل ایزوپروپیل می باشد.

مقداری از ترکیب آب و الکل را بر روی دستمال بریزید و آب اضافی آن را بگیرید. توجه کنید که دستمال باید نم باشد. سپس دستمال را بر روی محل مورد نظر بکشید و اثر انگشت را از روی صفحه تلویزیون پاک کنید.

استفاده از الکل ایزوپروپیل

پس از انجام این کار، صفحه تلویزیون را با استفاده از یک دستمال خشک پاک کنید. سپس به مدت 15 دقیقه اجازه دهید تا صفحه تلویزیون کاملا خشک شود. پس از خشک‌شدن کامل می توانید از تلویزیون استفاده کنید.

روش سوم: استفاده از آب و سرکه برای پاک کردن صفحه تلویزیون

در ابتدا تلویزیون را خاموش کنید و جریان برق آن را قطع نمایید. باز هم نیاز به تاکید می باشد که قبل از سرد شدن دستگاه تلویزیون از تمیز کردن آن خودداری نمایید.

درون یک اسپری به میزان مساوی آب و سرکه را مخلوط کنید. ظرف محتوی مایعات را خوب تکان دهید تا کاملا مخلوط شود. میزان سرکه از میزان آب نباید بیشتر باشد و محلول موردنظر باید آب بیشتری داشته و رقیق تر باشد.

استفاده از آب و سرکه برای پاک کردن صفحه تلویزیون

محلول موردنظر را بر روی یک دستمال میکروفایبر اسپری کنید و صفحه تلویزیون را با آن پاک نمایید. برای انجام این کار از دستمال زبر استفاده نکنید تا به صفحه تلویزیون آسیبی وارد نشود. تنها چند اسپری از محلول موردنظر بر روی دستمال کافی می باشد.

استفاده از دستمال میکروفایبر

دستمال را به صورت دورانی بر روی صفحه تلویزیون بکشید و اثر انگشت های بجامانده را پاک کنید. این کار را بدون فشار زیاد انجام دهید تا به صفحه آسیبی وارد نشود.

پاک کردن جای انگشت

پس از انجام این کار با استفاده از یک دستمال میکروفایبر خشک، صفحه تلویزیون را خشک کنید. برای انجام این کار نیز بهتر است دست خود را به صورت دورانی بر روی صفحه تلویزیون حرکت دهید. به یاد داشته باشید قبل از خشک‌شدن تلویزیون آن را به جریان برق وصل نکنید.

صفحه تلویزیون را خشک کنید

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، ارائه راهکار و روش هایی است که با استفاده از آن می توان نسبت به پاک کردن اثر انگشت از روی صفحه تلویزیون اقدام کرد.

بخوانید!  ترفندهای خانه تکانی در یک چشم برهم زدن!

آیا شما تجربه مشابهی داشته یا تا به حال از این روش ها برای انجام این کار استفاده کرده اید؟ شما چه راهکاری برای پاک کردن اثر انگشت از روی صفحه تلویزیون دارید؟ در صورت تمایل می توانید نقطه نظرات خود در این زمینه را با ما به اشتراک بگذارید.