آموزش رویت

ساختمانچی

پاک کردن لکه زرد از روی وسایل سفید یکی از معضلاتی است که بسیاری از افراد به خصوص خانم های خانه دار با آن دست و پنجه نرم می کنند. اما نگران نباشید! چرا که راهکارهایی برای انجام این کار وجود دارد و اهالی ساختمانچی مجموعه ای کامل از این راهکارها را در این جا برای شما به اشتراک می گذارد.

به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از ایجاد این لکه های زرد، بهتر است هر هفته نسبت به تمیز کردن وسایل با استفاده از پاک کننده های چندمنظوره، پدهای جادویی پاک کننده و جوش شیرین اقدام نمایید. در ادامه این مطلب راهکارهای ویژه ای برای شما در نظر گرفتیم. با ما همراه باشید.

روش اول: استفاده از پاک کننده های چند منظوره

یکی از روش هایی که در بالا نیز به آن اشاره شد، استفاده از پاک کننده های چند منظوره می باشد. برای پاک کردن لکه زرد از وسایل سفید رنگ، از پاک کننده های چند منظوره ای که در ترکیب آن ها مایع سفیدکننده به کار رفته، استفاده نمایید.

برای انجام این کار مایع را بر روی دستمالی تمیز یا یک اسفنج اسپری کرده و قسمت موردنظر را با استفاده از آن پاک کنید. پس از انجام این کار با استفاده از پارچه ای خیس سطح موردنظر را پاک کنید. توجه کنید قبل از خرید پاک‌کننده برچسب روی آن را مشاهده کنید و از قابلیت استفاده از آن برای وسایل برقی آشپزخانه اطمینان حاصل نمایید.

استفاده از پاک کننده های چند منظوره

روش دوم: استفاده از پارچه های جادویی

از پارچه یا پدهای جادویی که به منظور تمیز کردن سطوح مختلف مورد استفاده قرار می گیرند، استفاده کنید. شما می توانید به راحتی با خیس کردن این پدها از آن ها استفاده نمایید.

بخوانید!  آموزش رنگ آمیزی کاشی مخصوص حمام

برای انجام این کار تنها لازم است پارچه مخصوص خیس را بر روی لکه بکشید و آن را پاک کنید. از مزایای استفاده از پارچه های جادویی، می توان به قابلیت به کارگیری آن بر روی کلیه سطوح اشاره کرد.

استفاده از پارچه های جادویی

روش سوم: استفاده از جوش شیرین برای پاک‌کردن لکه های زرد رنگ

از روش های جادویی که می توان از آن برای پاک کردن لکه های زرد رنگ استفاده کرد، به کارگیری جوش شیرین می باشد. برای انجام این کار میزانی از جوش شیرین را بر روی پارچه تمیز نم دار بریزید. سپس آن را بر روی لکه های زرد رنگ به جایمانده بر روی وسایل سفید رنگ بکشید.

برای پاک کردن قسمت هایی که به دور از دسترس می باشند، می توانید از یک مسواک استفاده نمایید. پس از انجام این کار با استفاده از یک پارچه تمیز خیس، سطح موردنظر را پاک کنید.

استفاده از جوش شیرین برای پاک کردن لکه های زرد رنگ

روش چهارم: استفاده از مایع سفید کننده و جوش شیرین

در استفاده از این روش در ابتدا به اندازه 4 فنجان آب گرم آب گرم را با 1/2 فنجان سفید کننده و 1/4 فنجان جوش شیرین مخلوط کنید. سپس اسفنج را درون ظرف محتویات فرو ببرید و سطح مورد نظر را با استفاده از آن پاک کنید.

پس از انجام این کار به مدت 10 دقیقه صبر کرده و سپس با استفاده از یک اسفنج خیس آن را پاک کنید. برای دستیابی به نتیجه بهتر است لازم است این کار را چندین مرتبه تکرار نمایید. در به کارگیری این روش حتما از دستکش استفاده کنید.

استفاده از مایع سفید کننده و جوش شیرین

روش پنج: استفاده از اکسیدان

همه شما با اکسیدان که برای رنگ آمیزی مو از آن استفاده می شود، آشنایی دارید. از این ماده می توان برای پاک کردن لکه های زرد رنگ استفاده کرد. برای انجام این کار از دستکش استفاده کرده و با استفاده از یک مسواک یا قلمو نقاشی، از اکسیدان بر روی قسمت مورد نظر استفاده نمایید.

بخوانید!  چطور دستگاه تصفیه آب خانگی بسازیم؟

سپس با استفاده از پلاستیک های زیپ لاین یا کیسه زباله سطح وسیله ای که از اکسیدان بر روی آن استفاه کردید را بپوشانید. توجه کنید در طول این پروسه از خشک‌کردن سطح مورد نظر خودداری نمایید.

در صورت امکان وسیله موردنظر را در معرض مستقیم تابش نور خورشید قرار دهید. استفاده از این روش برای وسایلی که ابعادکوچکی دارند، امکان پذیر می باشد تا بتوان به راحتی آن ها را به مکانی که در معرض نور خورشید قرار دارد، انتقال داد. اجازه دهید وسیله موردنظر به مدت 3 تا 4 ساعت در آفتاب بماند.

هر ساعت دستگاه را بچرخانید تا نورخورشید به تمام قسمت ها بتابد. بعد از انجام این کار پلاستیک را بردارید و با استفاده از پارچه خیس سطح وسیله موردنظر را پاک کنید. قبل از استفاده اجازه دهید به طور کامل خشک شود.

استفاده از اکسیدان

کلام پایانی

امیدواریم نکات ارائه شده در این نوشته از ساختمانچی در خصوص پاک کردن لکه زرد از روی وسایل سفید به شما عزیزان اطلاعات مفیدی را ارائه کرده باشد. شما از چه راهکار دیگری در این مورد استفاده می کنید که ما آن را در مقاله عنوان نکرده‌ایم؟ در صورتی که شما از روشی غیر از روش های مذکور استفاده می کنید، راهکار آن را با ما در میان بگذارید.