آموزش رویت

ساختمانچی

یکی از اعضای هیات کمیسیون عمران مجلس اصلی ترین علت افت قیمت مسکن را کاهش معاملات اعلام کرد. بنا به گفته وی در چند ماه گذشته فعالیت دلالان در حوزه بازار مسکن منجر به گرانی های نامتعارف گردید اما هم اکنون با حداکثر افزایش قیمتی که با آن رو به رو هستیم، عرصه برای فعالیت دلالان فراهم نمی باشد، در نتیجه ثبات و آرامش از دست رفته به بازار بازگشته است.

علیم یارمحمدی، نماینده مردم زاهدان در مجلس اعلام کرد: قیمت مسکن در طی دو ماه اخیر روند نزولی داشته و این کاهش قیمت بسیار محسوس است. بنا به گفته وی قیمت مسکن با متراژ بالای 150 متر در تهران تقریباً 30 درصد کاهش پیدا کرده و برای متراژهای پایین تر این افت قیمت بین 10 تا 30 درصد گزارش شده است. یار محمدی ادامه داد: قیمت مسکن در دو سال اخیر در کلان شهرها با افزایش 120 درصدی رو به رو شد و در برخی شهرها این مقدار بالاتر بوده تا حدی که  در شمال تهران قیمت مسکن به بالاترین حد خود رسید.

طبق اظهارات این نماینده، کاهش قیمت کنونی پایدار نخواهد بود و دولت برای ثبات آن در دراز مدت باید برنامه هایی نظیر تولید انبوه مسکن را اعمال کند. لازم به ذکر است که مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن از آغاز ساخت واحدهای مسکونی در قالب یک اقدام ملی همزمان با عید غدیر خبر داد. بنا به گفته وی این طرح، ساخت 400 هزار واحد مسکونی تا اواخر سال 1399 را در بر می گیرد.