آموزش رویت

ساختمانچی

آزمون نظام مهندسی دو بار در سال برگزار می شود که معماران تجربی و فارغ التحصیلان مقاطع کاردانی به بالا به منظور اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی می توانند در آن شرکت نمایند.

این آزمون معمولا در محدوده زمانی مهرماه و اسفندماه برگزار می شود. ثبت نام آزمون نظام مهندسی مهرماه در بازه زمانی تیرماه و ثبت نام آزمون اسفندماه در بازه زمانی دی ماه انجام می پذیرد. در ادامه این نوشته از ساختمانچی به منظور آگاه سازی داوطلبان، زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی اسفند99 را ارائه داده ایم. با ما همراه باشید.

ثبت نام آزمون نظام مهندسی اسفند 99

داوطلبانی که متقاضی نام نویسی در آزمون نظام مهندسی 99 بوده و موفق به شرکت در آزمون مهرماه نشده اند، می توانند در آزمون اسفندماه شرکت کنند. زمان دقیق ثبت نام و برگزاری آزمون نظام مهندسی اسفندماه از سوی معاونت مسکن و ساختمان تعیین شده و از طریق سایت inbr.ir به داوطلبان متقاضی اعلام می گردد.

زمان ثبت نام آزمون نظام مهندسی اسفندماه در دوره های قبل روند تقریبا ثابتی داشته و معمولا نام نویسی این آزمون در بازه دی ماه انجام گرفته است. با توجه به عدم انتشار اطلاعیه ثبت نام آزمون اسفند 99، به استناد به رویه سال های قبل، پیش بینی می شود ثبت نام آزمون نظام مهندسی نوبت دوم 99 نیز در محدوده زمانی دی ماه انجام گیرد.

  • شرایط ثبت نام

از مهم ترین شرایط ثبت نام در آزمون نظام مهندسی می توان به آخرین مدرک داوطلب اشاره نمود. بنابراین فارغ التحصیلان رشته های عمران، معماری، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برقی، نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک که مدرکشان توسط وزارت علوم مورد تایید قرار گرفته باشد، می توانند در این آزمون شرکت کنند.

دقت کنید فارغ التحصیلان رشته های ذکر شده در مقطع کارشناسی پس از گذشت سه سال سابقه کار حرفه ای، فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد پس از گذشت دو سال سابقه کار حرفه ای و فارغ التحصیلان مقطع دکتری پس از گذشت یک سال سابقه کار حرفه ای از زمان اخذ مدرکشان مجاز به شرکت در این آزمون می باشند.

بخوانید!  تشکیل جلسه سازمان نظام مهندسی و سازمان نظام کاردانی ساختمان در تبریز

برخی از داوطبان شرکت کننده در این آزمون دارای مدرک کاردانی می باشند. برای این دسته از داوطلبان آزمونی مختص به کاردان ها برگزار می گردد که از مهم ترین شرایط شرکت در این آزمون، دارا بودن مدرک فنی مورد تایید وزارت علوم با سنوات کار حرفه مرتبط به مدت پنج سال و یا داشتن مدرک فنی مورد تایید سایر وزارت خانه ها و موسسات دولتی با سنوات کار حرفه ای به مدت شش سال می باشد.

دسته دیگری از داوطلبان وجود دارند که فاقد مدرک کاردانی فنی می باشند. این افراد با دارا بودن شرایطی، مجاز به شرکت در آزمون صلاحیت حرفه ای معماران تجربی 99 می باشند. این داوطلبان می توانند با ارائه مدرک دیپلم فنی، مدرک پایان خدمت یا معافیت دائم و عدم عضویت در سازمان استان خود، در این آزمون شرکت نمایند. همچنین این داوطلبان باید شرایط سنی تعریف شده را داشته باشند.

ثبت نام آزمون نظام مهندسی مهر 99

داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون ورود به حرفه مهندسان مهر 99، باید در مهلتی که از سوی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تعیین شده، اقدام به نام نویسی کرده و مراحل ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

آزمون نظام مهندسی مهر در سال های گذشته معمولا در بازه زمانی مشخصی در تیرماه انجام می شده است. طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، ثبت نام آزمون نظام مهندسی نوبت اول سال 99 از 7 تیرماه لغایت 10 تیرماه انجام می پذیرد. لازم به ذکر است که ثبت نام رشته معماری طراحی نیز از 4 تیرماه آغاز خواهد شد.

بخوانید!  اعلام نتایح آزمون نظام مهندسی، بهمن 97

ثبت نام آزمون نظام مهندسی اسفند 98

ثبت نام این دوره از آزمون های نظام مهندسی از روز شنبه 1398/10/7 آغاز و تا 1398/10/13 ادامه خواهد داشت. از این رو کلیه متقاضیان دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسی می توانند با مراجعه به درگاه الکترونیکی inbr.ir از طریق سامانه ثبت نام آزمون ها، نسبت به نام نویسی اقدام نمایند.

آزمون نظام مهندسی نوبت دوم سال ۹۸ در روزهای پنجشنبه و جمعه 15 و 16 اسفند برگزار می شود. لازم به ذکر است آزمون معماری طراحی به صورت جداگانه در اردیبهشت 99 برگزار خواهد شد.

ثبت نام آزمون نظام مهندسی مهر 98

بر اساس اطلاعیه سازمان نظام مهندسی، اولین دوره از آزمون ورود به حرفه مهندسین مورخ 18 و 19 مهر ماه در روزهای پنج شنبه و جمعه در رشته های معماری، عمران، تاسیسات برقی، تاسیسات مکانیکی، نقشه برداری، شهرسازی و ترافیک به طور همزمان برگزار خواهد شد.

شرکت در این آزمون همانند سال های پیش به صورت اینترنتی می باشد و تمام متقاضیان اخذ پروانه نظام مهندسی می توانند در این آزمون ثبت نام کنند. ثبت نام در این دوره از آزمون ها از تاریخ 12 الی 21 تیر ماه صورت می گیرد.

متقاضیان محترم می توانند با مراجعه به سایت وزارت راه و شهرسازی معاونت مسکن ثبت نام خود را انجام دهند. متقاضیان این آزمون قبل از ثبت نام باید نسبت به خرید کارت اعتباری به صورت الکترونیک اقدام کنند، سپس به منظور تکمیل ثبت نام، اطلاعات خود را وارد نمایند. لازم به ذکر است که نتایج این آزمون در کلیه رشته ها به صورت اینترنتی اعلام خواهد شد.