آموزش رویت

ساختمانچی

آیا می دانید چگونه می توان سطوح گرانیتی را تمیز کرد؟ همانطور که می دانید گرانیت نمونه ای از متریال پر طرفدار در ساخت کانتر و کفپوش شناخته می شود. این متریال از ظاهر و بافت منحصر بفردی برخوردار بوده و از مقاومت بالایی نیز برخوردار می باشد.

تمیز کردن صحیح گرانیت در جهت جلوگیری از آسیب به آن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. اگر تمایل دارید سطوح گرانیتی همیشه تمیز و براق باشند، باید از یک برنامه منظم برای تمیز کردن آن استفاده نمایید.

آن چه که در ادامه این مطلب از ساختمانچی به بیان آن می پردازیم، ارائه راهکارهایی در جهت تمیز کردن این سطوح می باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

تمیز کردن سطوح گرانیتی

قبل از اقدام به تمیز کردن سطوح گرانیتی از سیلر خوردگی آن اطمینان حاصل کنید. در بسیاری از مواقع پس از نصب گرانیت سطح آن سیلر می زنند. برای اطمینان از سیلر خورده بودن سطح گرانیت می توانید مقداری کمی آب بر روی آن بریزید.

اگر آب ریخته شده به صورت قطره قطره شد، نشان‌دهنده این است که سطح گرانیت سیلر خورده است. در غیر این صورت خلاف این موضوع را نشان می دهد.

در صورتی که از سیلر بر روی گرانیت استفاده نشده است، باید از تمیز کردن آن خودداری نمایید، چرا که آب به درون آن نفوذ کرده و باعث ایجاد آسیب دیدگی می شود.

به همین خاطر در این شرایط ابتدا باید نسبت به سیلر زنی سطح گرانیت اقدام نمایید. برای این کار می توانید از سیلر مخصوص گرانیت استفاده کنید.

به طور کلی می توان گفت بهتر است سالی یک بار، نسبت به سیلر زنی سطوح گرانیتی اقدام نمایید. در این صورت گرانیت آسیب کم تری می بیند و رنگ آن ثابت می ماند.

تمیز کردن سطوح گرانیتی

روش اول: استفاده از آب و مایع ظرفشویی

از جمله روش هایی که می توانید با استفاده از آن نسبت به پاکسازی سطح گرانیت اقدام نمایید، استفاده از مایع ظرفشویی و آب گرم می باشد. برای انجام این کار از یک سطل آب گرم به همراه 2 قاشق سوپ خوری مایع ظرفشویی استفاده نمایید.

بخوانید!  سنگ تراورتن بهترین انتخاب برای نماکاری

آن چه که مهم است استفاده از مایع ظرفشویی با PH خنثی می باشد. به یاد داشته باشید در صورتی که از مایع ظرفشویی با این ویژگی استفاده نکنید، سطح گرانیت آسیب جدی می بیند.

استفاده از آب و مایع ظرفشویی

بعد از حاضرکردن محلول شستشو، با استفاده از یک پارچه میکرو فایبر یا تی نخی نسبت به تمیزکردن سطح موردنظر اقدام نمایید. قبل استفاده از تی یا پارچه از تمیز بودن آن ها اطمینان حاصل کنید.

توجه کنید که استفاده از اسفنج و اسکاچ می تواند باعث ایجاد آسیب در سطح گرانیت شود، بنابراین از استفاده آن ها خودداری نمایید.

عکس چگونه سطوح گرانیتی را تمیز کنیم!

برای پاک کردن سطوح گرانیتی نیاز به وارد کردن فشار زیاد نیست و در حقیقت این کار باید به آرامی انجام گیرد. فشار زیاد باعث از بین‌رفتن سیلر و در نتیجه آسیب دیدگی گرانیت می شود. از فشار زیاد پارچه یا تی خودداری کنید و آن را به صورت دایره ای بر روی سطح موردنظر حرکت دهید.

پاک کردن سطوح گرانیتی

بعد از پاکسازی سطح گرانیت با استفاده از یک دستمال میکرو فایبر، سطح موردنظر را خشک کنید. توجه کنید که به هیچ وجه سطح گرانیت را خیس باقی نگذارید.

پاک کردن گرانیت با دستمال

روش دوم: استفاده از شوینده های مخصوص گرانیت

یکی دیگر از روش هایی که می توانید با استفاده از آن نسبت به پاکسازی سطح گرانیت اقدام نمایید، استفاده از شوینده های مخصوص گرانیت می باشد. از مزایای استفاده از شوینده های مخصوص، سالم‌ماندن سطح گرانیت با استفاده از آن می باشد.

استفاده از شوینده های مخصوص گرانیت

برای انجام این کار می توانید از پارچه های معمولی استفاده کنید و آن به محلول شوینده آغشته نمایید و سپس سطح موردنظر را پاکسازی کنید.

سطح مورد نظر را پاکسازی کنید

بعد از انجام این کار و استفاده از پاک کننده مخصوص گرانیت، سطل را پر از آب سرد کنید و با استفاده از دستمال یا تی بر روی سطح مورد نظر بکشید.

توجه کنید تمام سطح گرانیت را با استفاده از آب به خوبی پاک کنید. این کار را تا زمانی که پاک‌کننده به طور کامل از سطح گرانیت پاک شود، ادامه دهید.

با استفاده از دستمال یا تی بر روی سطح مورد نظر بکشید

بعد از انجام این کار با استفاده از یک پارچه میکرو فایبر خشک، سطح موردنظر را خشک کنید. این کار برای جلوگیری از ایجاد لکه بر روی سطح گرانیت ضروری می باشد.

سطح گرانیت را خشک کنید

بعد از انجام این کار از ترکیب آب و ایزوپروپیل الکل بر روی سطح مورد نظر استفاده نمایید. برای استفاده از آن، ترکیب مورد نظر را داخل یک بطری اسپری بریزید و آن را بر روی سطح گرانیت اسپری کنید.

بخوانید!  چطور دستگاه تصفیه آب خانگی بسازیم؟

بعد از انجام این کار به مدت 3 الی 5 دقیقه صبر کنید و سپس با استفاده از یک دستمال نرم یا دستمال میکروفایبر سطح گرانیت را خشک نمایید. استفاده از این روش درخششی بی نظیر به گرانیت می بخشد.

از ترکیب آب و الکل بر روی گرانیت استفاده نمایید

برطرف کردن لکه از روی گرانیت

به منظور پاک سازی لکه از روی سطوح گرانیتی می توانید از ترکیب جوش شیرین و آب اکسیژنه استفاده نمایید. برای انجام این کار از یک قاشق سوپ خوری آب اکسیژنه استفاده کنید و آن را با جوش شیرین ترکیب نمایید. به منظور نابودی لکه های چربی می توانید به جای استفاده از آب اکسیژنه از آب استفاده نمایید.

برطرف کردن لکه از روی گرانیت

ترکیب موردنظر را بر روی سطح گرانیت و بر روی لکه موردنظر بگذارید و با تکه ای پلاستیک روی آن را بپوشانید. بعد از انجام این کار فشار ملایمی بر روی پلاستیک وارد کنید.

از ترکیب جوش شیرین و آب اکسیژنه استفاده نمایید

بعد از انجام این کار به مدت یک شب اجازه دهید تا ترکیب بر روی لکه باقی بماند. حتی می توانید چند روز آن را بر روی لکه قرار دهید. این کار آسیبی به گرانیت نمی رساند. سپس با استفاده از آب سرد و یک پارچه میکروفایبر سطح موردنظر را تمیز کنید.

ترکیب جوش شیرین و آب اکسیژنه را روی گرانیت بگذارید

توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از سرکه و مواد شیمیایی برای تمیز کردن گرانیت استفاده نکنید. استفاده از سرکه باعث آسیب رسانی به سیلر گرانیت می شود.

از سرکه و مواد شیمیایی برای تمیز کردن گرانیت استفاده نکنید

کلام پایانی

آن چه در این نوشته از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، ارائه نکاتی در خصوص تمیز کردن سطح گرانیت با روش های مختلف می باشد. شما از چه روشی برای تمیز کردن این سطوح استفاده می کنید که ما در این نوشته آن را ذکر نکرده‌ایم؟ در صورت تمایل آن را با ما در میان بگذارید.