آموزش رویت

ساختمانچی

آیا می دانید چطور می توان نسبت به تعمیر سوراخ دیوار اقدام نمود؟ ممکن است دیوارها به دلایل مختلفی دچار آسیب دیدگی شوند. این آسیب دیدگی می تواند یک سوراخ کوچک یا یک خراش عمیق باشد. هریک از این آسیب دیدگی ها راهکار متفاوتی برای بازسازی دارند.

آن چه که در ادامه این مطلب از ساختمانچی به بیان آن می پردازیم، آموزش راهکارهایی برای بازسازی آسیب دیدگی های دیوار می باشد. در این مطلب راهکارهای کاربردی تعمیر سوراخ دیوار را برای شما جمع آوری کرده ایم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

روش اول: تعمیر سوراخ های کوچک دیوار

مرحله اول

برای تعمر سوراخ های دیوار می توان از بتونه استفاده کرد. بتونه ها انواع مختلفی دارند و نمونه های مختلف آن ها در بازار در دسترس می باشند. برای بازسازی سوراخ های کوچک بهتر است از نمونه ها سبک آن ها استفاده نمایید.

بازسازی سوراخ های کوچک

مرحله دوم

در این مرحله مقداری از بتونه را به وسیله کاردک کوچک بر روی سوراخ می زنیم. توجه داشته باشید که از این محصول به اندازه استفاده کرده و از به کارگیری آن به مقدار زیاد خودداری نمایید. مقدار بتونه ای که مورد استفاده قرار می دهید، به اندازه سوراخ بستگی دارد.

بتونه

مرحله سوم

هدف از انجام این کار بازسازی و تعمیر سوراخ دیوار به گونه ای است که در صورت بازسازی تفاوت فاحشی میان این نقطه و سایر قسمت های دیوار وجود نداشته باشد.

بنابراین با دقت تمام بتونه را به وسیله کاردکی ظریف بر روی قسمت مورد نظر بکشید تا اضافی بتونه جمع شود و هم سطح دیوار گردد.

بازسازی سوراخ

مرحله چهارم

در این مرحله اجازه دهید، بتونه خشک شود و در صورتی که رنگ آن با رنگ دیوار مغایرت داشت، نسبت به رنگ آمیزی آن اقدام نمایید. در صورتی که سوراخ خیلی کوچک باشد و رنگ دیوار روشن باشد، نیاز به استفاده از رنگ بر روی آن نمی باشد.

استفاده از رنگ

روش دوم: تعمیر سوراخ های بزرگ دیوار

مرحله اول

در ابتدا وسایل مورد نیاز برای انجام تعمیر سوراخ دیوار را جمع آوری کنید. آن چه که برای بازسازی سوراخ های بزرگ لازم دارید، چسب مش فایبرگلاس، سمباده، کاردک و پرفیکس می باشد.

کاردک

مرحله دوم

در این مرحله از تعمیر سوراخ دیوار، قطعه ای از نوار مش فایبرگلاس را بریده و آن را بر روی سوراخ دیوار می زنیم.

نوار مش فایبرگلاس

مرحله سوم

در این مرحله از پودر پرفیکس استفاده نموده و بر روی نوار مش فایبرگلاس می زنیم. برای انجام این کار از کاردک استفاده کنید.

پودر پرفیکس

مرحله چهارم

بعد از استفاده از پرفیکس در محل مورد نظر، مدت 24 ساعت زمان برای خشک شدن آن کافی می باشد. بعد از گذشت زمان لازم و خشک شدن آن از سمباده با درجه سختی 220 سطح مورد نظر را سمباده بزنید. این کار را تا زمانی که محل آسیب دیده و دیوار هم سطح شوند، ادامه دهید.

سمباده بزنید

مرحله پنجم

بعد از اتمام مرحله سمباده زنی، گرد و غبار به جا مانده را از محل مورد نظر پاک کنید. سپس به رنگ آمیزی آن اقدام نمایید. توجه داشته باشید قبل از رنگ آمیزی این قسمت از پرایمر استفاده کنید.

مرحله سمباده زنی

روش سوم: بازسازی سوراخ های بزرگ در دیوار گچی

مرحله اول

در ابتدا لازم است وسایلی که برای این کار نیاز می باشد را جمع آوری نمایید. وسایلی که برای انجام این کار نیاز دارید، بتونه گچی، ماله، ورقه سمباده و پیچ مناسب چوب و فلز می باشد. بهتر است در هنگام انتخاب پیچ از نمونه های 1-4/1 تا 1-8/5 استفاده نمایید.

بتونه گچی

مرحله دوم

برای شروع کار لازم است در ابتدا تمامی آلودگی ها و خرده گچ ها را از فضای قسمت آسیب دیده تمیز کنید. برای مثال اگر گچ دیوار در این قسمت فروریخته است، آن را از داخل سوراخ خارج کنید و فضای داخل سوراخ دیوار را نیز به طور کامل تمیز نمایید.

فضای داخل سوراخ دیوار را نیز به طور کامل تمیز کنید

مرحله سوم

بعد از پاکسازی و برطرف کردن خرده گچ ها از قسمت سوراخ، نوبت به بازسازی آن می رسد. در این مرحله از توفال (ورقه های نازک چوبی) استفاده می کنیم.

بخوانید!  چگونه اکسسوری های دست ساز برای دیزاین خانه خود بسازیم؟

به این منظور تخته را روی قسمت آسیب دیده قرار دهید و از پیچ مناسب برای نصب آن استفاده نمایید. برای انجام این کار می توانید از دریل استفاده کنید.

بازسازی

مرحله چهارم

بعد از نصب توفال نوبت به بتونه کاری محل مورد نظر می رسد. برای انجام این کار از بتونه گچی استفاده نمایید. بعد از استفاده از بتونه اجازه دهید تا کمی خشک شود.

اما توجه کنید که بتونه نباید به طور کامل خشک شود و حالت سفت به خود بگیرد. میزان نرمی و سختی بتونه پس از خشک شدن باید شبیه کره بادام زمینی باشد.

بتونه کاری محل مورد نظر

مرحله پنجم

در این مرحله از تعمیر سوراخ دیوار نوبت به استفاده از لایه دوم بتونه گچی می رسد. در این مرحله باید بر روی لایه اول پوشش ایجاد کرده و سطحی نرم و یکدست و هم سطح با دیوار ایجاد نمایید. توجه داشته باشید که این لایه از بتونه باید نازک تر از لایه زیرین باشد. برای انجام این کار می توانید از ماله استفاده نمایید.

لایه دوم بتونه گچی

مرحله ششم

بعد از این که لایه دوم بتونه به طور کامل خشک شد، از ورقه سمباده 220 برای سمباده زنی سطح مورد نظر استفاده نمایید. تا سطحی یکدست و مسطح در اختیار داشته باشید.

ورقه سمباده 220

مرحله هفتم

توجه کنید که اگر دیوار دارای بافت می باشد، از یک متخصص برای ایجاد این بافت در قسمت خراب کمک بگیرید.

برای مثال برای انجام این کار می توانید از یک قلمو سخت استفاده کرده و بر روی بتونه گچی بکشید. اما بهتر است قبل از اقدام به انجام این کار از یک متخصص کمک بگیرید.

عکس آموزش تعمیر سوراخ دیوار

مرحله هشتم

در این مرحله از تعمیر سوراخ دیوار نوبت به استفاده از پرایمر و رنگ آمیزی می رسد. توجه کنید که از یک پرایمر مرغوب و مناسب دیوار گچی استفاده نمایید. چرا که نه تنها از دیوار محافظت می کند بلکه باعث می شود رنگ به خوبی بر روی سطح مورد نظر جذب شود. در این مرحله کار شما به پایان می رسد.

استفاده از پرایمر و رنگ آمیزی

کلام پایانی

آن چه در این نوشته از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، آموزش تعمیر سوراخ های کوچک و بزرگ دیوار می باشد. امیدواریم نکات ارائه شده در این مطلب توانسته باشد اطلاعات مفیدی را در خصوص بازسازی سوراخ های دیوار برای شما عزیزان فراهم کرده باشد. نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در مورد این مطلب با ما در میان بگذارید.