آموزش رویت

ساختمانچی

انتخاب از بین سبک ها و مدل های مختلف مبلمان خصوصاً مبل راحتی کار نسبتاً سختی است، اما نباید نگران بود؛ زیرا توجه به یکسری فاکتورها شما را در این امر یاری خواهد کرد. اولین فاکتوری که بسیار حائز اهمیت می باشد سایز مبل و همخوانی آن با فضای اتاق نشیمن است.

کاناپه راحتی از جمله مبل هایی است که می توان ویژگی هایی نظیر کاربرد، انعطاف پذیری بالا، جزئیات زیبا و تطبیق پذیری با هر نوع دکوراسیون داخلی از سنتی تا مدرن و لوکس را به آن نسبت داد.

برای خرید این نوع مبل توجه به یکسری فاکتورها امری بسیار ضروری است که در این نوشته از ساختمانچی به معرفی آن ها می پردازیم. این فاکتورها به شرح زیر می باشند. با ما همراه باشید.

فاکتورهای مهم در انتخاب مبل و کاناپه راحتی

انتخاب مبل و کاناپه راحتی

توجه به متراژ فضا

علاوه بر خود مبل، شما باید به سایر المان هایی که می خواهید در کنار آن قرار گیرند نیز توجه کنید. آیا می خواهید یک میز قهوه خوری داشته باشید؟ آیا به صندلی و یا نیمکت های نرم و کوسن دار علاقمند هستید؟

در هر قسمت از خانه مسلماً یک نقطه کانونی وجود دارد، از این رو گاهی اوقات یک کاناپه نرم و راحت با مدل و رنگ جذاب می تواند نقطه ای کانونی برای اتاق نشیمن باشد و توجه میهمانان را در بدو ورود به اتاق به خود جلب کند.

اصولاً مبل هایی که دارای کوسن های رنگارنگ هستند بسیار جلب توجه می نمایند و در زیبایی دکوراسیون داخلی نقش موثری خواهند داشت.

قبل از این که نسبت به خرید کاناپه راحتی یا کاناپه مورد علاقه خود اقدام نمائید باید متراژ فضایی که قرار است کاناپه در آن قرار گیرد را اندازه گیری کنید و فضایی را برای تردد در اتاق در نظر بگیرید.

علاوه بر آن باید به اندازه راه پله ها و درب ها نیز توجه نمود؛ زیرا مبل های بزرگ را نمی توان از درب های کوچک عبور داد.

توجه به متراژ فضا

توجه به سبک زندگی

هنگامی که صحبت از چیدمان مبل می شود، طراحان داخلی پیشنهاد می دهند که حتما به نوع سبک زندگی توجه کنید. در چیدمان مبل راحتی نیز توجه به این نکته حائز اهمیت می باشد. اصولاً چه کاری در فضایی که قرار است مبل قرار گیرد، انجام می دهید؟

آیا فردی هستید که علاقمند به تماشای طولانی مدت تلویزیون هستید؟ اگر چنین است به دنبال مبلمانی باشید که بتوان آن را در اطراف تلویزون قرار داد.

از طرفی، اگر از دورهمی های دوستانه یا خانوادگی لذت می برید بهتر است مبل L شکل را انتخاب کنید تا فضای بیشتری برای نشیمن افراد فراهم شود.

توجه به سبک زندگی

توجه به شکل مبلمان

در کنار سبک و مدل انواع مبلمان، یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که باید بدان توجه شود، شکل آن است. شکل مبلمان بستگی به این دارد که چقدر می خواهید مبلمان شما بزرگ باشد و چگونه می خواهید آن را در اتاق بچینید.

کاناپه ها در هر نوع شکلی که تصور کنید موجود هستند و رایج ترین آن ها مبل ال شکل و مبل مستطیلی شکل می باشند.

چیدمان مبل ال شکل بسیار آسان است و افراد زیادی به این مدل مبل علاقمند هستند. علاوه بر آن مدل های جدید مبلمان به گونه ای طراحی می شوند که دور تا دور میز قهوه خوری قرار می گیرند.

اگر می خواهید از کاناپه راحتی برای تفکیک فضای اتاق نشیمن استفاده کنید، طراحان کاناپه کلاسیک سنتی ال شکل را به شما پیشنهاد می دهند. اما مبلمان گرد راحتی بهترین گزینه برای اتاق نشیمنی است که افراد در آن دور هم جمع می شوند. 

توجه به شکل مبلمان

انتخاب پارچه مبلی مناسب

دستورالعمل های مربوط به زیبایی از جمله فاکتورهای حیاتی هستند که به منظور انتخاب کاناپه یا مبل راحتی برای اتاق نشیمن و تاثیر بر میهمانان باید مورد توجه قرار گیرند. علاوه بر زیبایی، هنگامی که صحبت از پارچه مبلمان می شود، کاربرد نیز اهمیت پیدا می کند.

بخوانید!  رنگ هلویی در طراحی دکوراسیون منزل

از اوایل دهه 80 میلادی، اکثر صاحب خانه ها مبل کلاسیک سفید که بسیار شیک بود را انتخاب می نمودند. این مبل ها همیشه نو و تمیز بودند اما برای خانه هایی که کودک و یا حیوان خانگی داشتند مناسب نبودند؛ زیرا پارچه مبلی سفید خیلی زود کثیف می شد و آسیب می دید.

کاناپه های دسته بلند که از چرم خصوصاً چرم رنگ تیره تولید می شدند در برابر جذب آلودگی مقاومت بالایی دارد و به طور کلی برای استفاده مداوم ایده آل بودند.

اگر به دنبال نوعی پارچه مبلمان هستید که به راحتی تمیز گردد و دوام آن بالا باشد ما به شما چرم را پیشنهاد می دهیم. مبل چرمی از جمله مبل هایی است که طرفداران زیادی به خود جلب می نماید.

مبل راحتی قرینه

انتخاب کاناپه با رنگ مناسب

هنگامی که تصمیم به خرید کاناپه راحتی می گیرید، حتماً به رنگ آن توجه کنید. از انتخاب مبلمان خاص، زیبا و رنگارنگ هراس نداشته باشید. کاناپه ها و مبل های راحتی نقطه کانونی در هر اتاق می باشند؛ زیرا دکوراسیون کلی فضا را در بر می گیرند و بر زیبایی آن اثرگذارند.

اگر از انتخاب رنگ های برجسته و الگوهای منحصر بفرد می ترسید می توانید مبلمان دسته بلند دارای کوسن را انتخاب کنید. این مبلمان به فضای اتاق نشیمن جذابیت و تنوع می بخشد خصوصاً اگر آن را با بالشت ها، کوسن های رنگی و بافت دار، صندلی های کلاسیک و میز جلو مبلی تکمیل نمائید.

انتخاب کاناپه با رنگ مناسب

توجه به سبک مبلمان و همخوانی آن با فضا

هنگامی که در مورد سبک مبلمان تصمیم گیری می کنید، بسیار مهم است که مدلی انتخاب نمائید که فضای اتاق را تکمیل کند. اگر کاناپه را برای اتاق نشیمن مدرن می خواهید باید مبلمانی که خطوط صاف، الگوها و سایه های دراماتیک دارد را انتخاب نمائید.

در مقابل اگر دکواسیون اتاق شما تلفیقی از چندین سبک طراحی است، کاناپه با پارچه رنگارنگ بهترین گزینه برای انتخاب است. برای افرادی که اتاق آن ها نمایی سنتی دارد، مبل کلاسیک دسته بلند با کوسن هایی که جنس پارچه آن ها مقاوم و بادوام است مناسب می باشند.

در کل با توجه به هر سبک دکوراسیون داخلی، مبلمان با مدل خاص وجود دارد، از این رو هیچ هراسی به دل راه نداده و با خیالی آسوده با توجه به سلیقه خود نسبت به خرید مبلمان اقدام کنید. 

توجه به سبک مبلمان و همخوانی آن با فضا

انواع مبل راحتی

مبلمان راحتی در انواع و سبک های مختلف وجود دارند. مدل کاناپه راحتی مدرن، مبل کلاسیک راحتی، مبل راحتی فانتزی و غیره نمونه هایی از انواع کاناپه راحتی می باشند. در ادامه تصاویری از انواع مبل راحتی را با شما به اشتراک می گذاریم.

مبل راحتی ایتالیایی

طرح های مبل و کاناپه راحتی ایتالیایی بسیار خاص و فانتزی است و از بهترین متریال در ساخت آن استفاده می شود. پارچه روکش مبل های ایتالیایی از انواع پارچه های رومبلی لوکس می باشد.

این مبل ها از جمله مبل های خوش ساخت و زیبا محسوب می شوند که قیمت بیشتری نسبت به نمونه های تولید داخل دارند.

مبل راحتی ایتالیایی

مبل راحتی مدرن

در اکثر سالن های پذیرایی بزرگ از دو دست مبلمان استیل و راحتی استفاده می شود. مبلمان استیل برای پذیرایی از مهمان بکار می روند و مبلمان راحتی جهت نشستن روزمره و تماشای تلویزیون یا دورهمی های خانوادگی.

کاناپه راحتی مدرن ظاهری بسیار ساده و شیک دارند و جلوه زیبایی را به دکوراسیون داخلی خانه می بخشند. افرادی که سالن پذیرایی کوچکی دارند، از مبل راحتی به عنوان چیدمان اصلی استفاده کرده و آن را در سالن پذیرایی خود قرار می دهند. کاناپه راحتی مدرن از جمله پرطرفدارترین انواع مبل راحتی محسوب می شوند.

مبل راحتی مدرن

مبل راحتی فانتزی

مبلمان راحتی امروزه در طرح های فانتزی و متفاوت نیز تولید می شوند و توانستند توجه افراد و خانواده های زیادی را به خود جلب نمایند. اگر به دنبال طراحی متفاوتی هستید، مبلمان راحتی فانتزی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

مبل راحتی فانتزی

مبل راحتی مخمل

کاناپه یا مبل راحتی مخمل حسی از راحتی و آسایش را به فرد منتقل می کند و خطوط منظمی که در پارچه آن ها دیده می شود تناسب بسیاری با سبک مدرن و یا سبک معاصر دارند.

بخوانید!  بررسی محصولات شرکت اخوان

کاناپه مخمل برای حضور در دکوراسیون رسمی ایده آل نیست؛ زیرا این مدل کاناپه راحتی و سادگی را به همراه دارد، در صورتی که فضاهای رسمی باید عاری از المان های این چنینی باشند.

مبل راحتی مخمل

مبل راحتی چستر

مبل چستر به انواعی از مبلمان گفته می شود که دارای پارچه های پرزدار می باشد و روی آن ها دکمه کاری شده است. این سبک از مبلمان راحتی دارای دسته هایی با لوله استوانه ای بزرگ می باشند و در عین سادگی، نمایی مجلل و اشرافی دارند.

انواع چرمی مبل های راحتی چستر از طرفداران زیادی برخوردار می باشد و نمایی مدرن و شیک را به نمایش می گذارد.

مبل چستر

مبل راحتی کلاسیک

مبل های راحتی در طول سالیان گذشته تغییر و تحولات زیادی داشته اند و امروزه بیشتر در طرح های مدرن و مینیمال در بازار موجود می باشند. اما هنوز هم برخی از چیدمان خانه ها به گونه ای است که نیاز به مبلمان کلاسیک دارد.

مبلمان راحتی کلاسیک دارای دسته هایی با حکاکی ها و کنده کاری های زیبا می باشد و می تواند نمای کلاسیک خانه شما را بسیار زیباتر جلوه دهد.

عکس مدل های کاناپه و مبل راحتی جدید و شیک[+راهنمای خرید]

مدل مبل راحتی ال شکل

مبل های ال شکل از جمله پرطرفدارترین انواع مبل محسوب می شوند و بسیار زیبا و شیک هستند. مبل های ال معمولا با توجه به شکل فضایی که می خواهند قرار بگیرند، خریداری می شوند، زیرا ممکن است برخی محل ها به گونه ای باشد که امکان استفاده از مبل ال امکان پذیر نباشد. اصولا از مبل های ال راحتی در پذیرایی خانه هایی که دارای گوشه مناسبی هستند، استفاده می شود.

مدل مبل راحتی ایرانی ال شکل

نحوه تمیز کردن مبل راحتی

  •  گرد و غبار را با استفاده از جاروبرقی از روی مبل گرفته و سپس با پرزگیر، موهای ریز آن را جمع کنید.
  • سطوح غیر پارچه ای مبل را با دستمال تمیزی پاک کنید.
  • از محلول آب و سرکه برای از بین بردن لکه ها استفاده نمایید.
  • با استفاده از محلول آب و شامپوی غیرشیمیایی، آن را تمیز کنید.
  • اگر بخارشوی دارید، با استفاده از آن مبل را تمیز نمایید. بخارشوی بهترین وسیله برای انجام این کار می باشد.

چگونه مبل راحتی را با فرش ست کنیم؟

اولین نکته در انتخاب مبل، هماهنگی آن با رنگ فرش می باشد. می توانید رنگ فرش و مبل را یکسان انتخاب نمایید یا این که رنگ فرش را با کوسن های مبل ست کنید.

مبل راحتی زیبا

برندهای معروف مبل راحتی

  • فلورانس
  • نشیمن
  • های استودیو
  • هرمس
  • رویال
  • زییین
  • رست
  • فیلون
  • فاما
  • الدرادو
  • فوم مبل هنر

کلام پایانی

امیدواریم نکات ارائه شده در این نوشته از ساختمانچی توانسته باشد اطلاعات موردنیاز را در خصوص انواع مدل ها و ویژگی های مبلمان راحتی در اختیار شما کاربران گرامی قرار دهد.

نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در مورد این مطلب با ما در میان بگذارید. در انتها عکس چند مدل دیگر از مبلمان راحتی را مهیا کرده ایم که امیدواریم شما را در انتخاب این المان راهنمایی کند.

مبل راحتی
مبلمان راحتی فانتزی
مبل راحتی طرح پاییز
مبل راحتی دو رنگ
مبل راحتی ال شکل زیبا