آموزش رویت

ساختمانچی

رنگ کردن درب استیل نه تنها ظاهر بهتری بهاین درب ها می بخشد، بلکه از ایجاد آسیب دیدگی و خوردگی آن ها در بلند مدت جلوگیری به عمل می آورد. آشنایی با روش انجام این کار نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید.

با دریافت اطلاعات در زمینه رنگ آمیزی درب های استیل می توانید خودتان نسبت به انجام این کار اقدام کنید و نمایی تازه به درب استیل ببخشید. آن چه که در ادامه این مطلب از ساختمانچی به بیان آن می پردازیم، آموزش روش رنگ کردن درب های استیل می باشد، پس با ما همراه باشید.

مرحله اول

در مرحله اول لولا درب را جدا کنید. برای انجام این کار پیچ گوشتی را به داخل پین لولا وارد کنید و با چکش به آرامی به آن ضربه بزنید و میخ لولا را در بیاورید. درآوردن درب باعث می شود انجام فرآیند رنگ آمیزی برای شما آسان تر شود.

در صورتی که در مناطق سرد زندگی می کنید، خشک‌شدن رنگ زمان بیشتری می برد. به همین خاطر می توانید درب را در حالتی که در چارچوب قرار دارد، رنگ آمیزی کنید.

لولا درب را جدا کنید

مرحله دوم

در مرحله بعد درب را از داخل لولا در آورید و آن را بر روی سطح مسطح یا بر روی دو خرک قرار دهید.

درب را از داخل لولا در آورده

مرحله سوم

با استفاده از پاک کننده‌های روغنی سطح درب استیل را پاک کنید. این کار باعث می شود درب تمیز و یکدست شود. توجه کنید که هرگونه آلودگی به خوبی از سطح درب پاک شود. استفاده از هرگونه پاک کننده های چند منظوره نیز امکان پذیر باشد.

توجه کنید که در صورت استفاده از هرگونه پاک‌کننده، از راهنمای آن استفاده نمایید. بعد از انجام این کار به وسیله پارچه تمیز، سطح آن را پاک کنید و یا به مدت یک ساعت آن را در مقابل نور خورشید قرار دهید.

استفاده از پاک کننده های روغنی

مرحله چهارم

بعد از انجام این کار، تمام المان های مورد استفاده در درب، مانند دستگیره درب را جدا کنید. برای انجام این کار از یک پیچ گوشتی مناسب استفاده نمایید.

بخوانید!  آموزش رنگ کردن سطوح لمینت

با انجام این کار از رنگی شدن آن جلوگیری به عمل خواهد آمد. اگر قسمتی وجود دارد که نمی توان آن را از درب جدا کرد، می توانید با استفاده از نوار چسب روی آن را بپوشانید.

تمام المان های به کار رفته در درب را جدا کنید

مرحله پنجم

اگر بر روی درب استیلی که قصد رنگ‌کردن آن را دارید شیشه ای وجود دارد، می توانید با استفاده از روزنامه و چسب روی آن را بپوشانید. توجه کنید که تمام گوشه ها به وسیله روزنامه پوشیده شود.

پوشاندن درب

مرحله ششم

سپس نسبت به تعمیر هرگونه خراش یا تو رفتگی در سطح درب اقدام نمایید. برای انجام این کار می توانید از ورقه سمباده با درجه سختی 80 کمک بگیرید و یا از فیلرهای مخصوص استفاده نمایید.

در صورت استفاده از فیلرهای مخصوص بعد از گذشت 40 دقیقه با استفاده از ورقه سمباده 150 روی آن را سمباده بزنید، در این صورت سطحی مسطح در اختیار خواهید داشت.

تعمیر هرگونه خراش یا تو رفتگی در سطح درب

مرحله هفتم

بعد از انجام این کار با استفاده از ورقه سمباده با درجه سختی 400 تمام سطح درب را سمباده بزنید. این کار برای استفاده از پرایمر و رنگ آمیزی لازم می باشد و اجازه بهتر جذب آن ها را می دهد.

توجه کنید که از فشار زیاد دست و یا استفاده زیاد از کاغذ سمباده خودداری نمایید، چرا که ممکن است به درب آسیب وارد شود.

استفاده از ورقه سمباده

مرحله هشتم

از آن جایی که استفاده از سمباده باعث ایجاد آلودگی هایی می شود، با استفاده از یک پارچه تمیز گرد و غبار را از روی درب پاک کنید. در صورتی که گرد و غبار زیادی بر روی درب قرارگرفته است، می توانید از جارو برقی نیز برای انجام این کار استفاده نمایید.

استفاده از یک پارچه تمیز

مرحله نهم

بعد از پاکسازی کامل سطح درب، از یک پرایمر مخصوص وسایل استیل استفاده نمایید. استفاده از پرایمر باعث می شود رنگ ظاهر بهتری داشته باشد و عمر آن افزایش یابد. برای انجام این کار از غلطک کوچک رنگ استفاده نمایید و دو بار نسبت به انجام این کار اقدام نمایید.

بخوانید!  چگونه کانتر را رنگ آمیزی کنیم!

قبل از شروع مرحله دوم اجازه دهید پرایمر کامل خشک شود و سپس از آن استفاده نمایید. پرایمری که به این منظور مورد استفاده قرار می دهید، باید با رنگ موردنظر هماهنگی داشته باشد.

مدت زمان لازم برای خشک‌شدن پرایمرها متفاوت است و بین یک تا سه ساعت زمان برای خشک‌شدن کامل آن ها نیاز می باشد. اگر از رنگ مخصوص استیل استفاده کرده‌اید، نیازی به استفاده از پرایمر نمی باشد.

پاکسازی کامل سطح درب

مرحله دهم

بعد از استفاده از پرایمر و خشک‌شدن آن، زمان رنگ آمیزی فرا می رسد. برای انجام این کار از رنگ مشابه رنگ روغن استفاده نمایید. برای انجام این کار از یک قلمو استفاده کنید و زاویه ها و پنل درب را با دقت رنگ آمیزی نمایید.

سپس با استفاده از یک غلطک، قسمت های باقی‌مانده را رنگ آمیزی کنید. بهتر است از دو لایه رنگ بر روی درب استفاده نمایید. ابتدا اجازه دهید لایه اول خشک شود و سپس به رنگ آمیزی دوباره آن اقدام نمایید.

رنگ آمیزی

مرحله یازدهم

بهتر است ابتدا یک طرف درب را رنگ کنید و بعد از اتمام آن، طرف دیگر را رنگ آمیزی نمایید.

طرف دیگر را رنگ آمیزی کنید

مرحله دوازدهم

بعد از اتمام کار اجازه دهید رنگ به صورت کامل خشک شود. به طور معمول 12 ساعت زمان برای انجام این کار، کافی می باشد. بهتر است اجازه دهید رنگ خودش خشک شود و از وسیله ای برای انجام این کار استفاده نکنید.

اجازه دهید رنگ به صورت کامل خشک شود

مرحله سیزدهم

بعد از خشک‌شدن کامل درب، نوبت به نصب آن می رسد. درب را داخل فریم قرار دهید و لولا آن را نصب نمایید. در این مرحله کار شما به پایان می رسد.

درب را داخل فریم قرار داده

کلام پایانی

امیدواریم مطالعه این نوشته توانسته باشد اطلاعات ارزنده ای در اختیار شما قرار دهد. در صورت تمایل نظرات خود را در این باره با ما در میان بگذارید.