آموزش رویت

ساختمانچی

آیا می دانید نصب سرستون چگونه انجام می گیرد؟ سرستون نمونه ای از المان های تزئینی به شمار می آید که می توان از آن ها به عنوان وسیله ای برای نصب آرک و شلف نیز استفاده کرد.

اگر تمایل به استفاده از این المان به عنوان وسیله ای تزئینی در خانه دارید، می توانید از چست چوب برای نصب آن ها استفاده نمایید.

اما در صورتی که در نظر دارید از آن ها برای نصب آرک استفاده نمایید، بهتر است از میخ برای نصب آن ها استفاده نمایید. آن چه که در ادامه این مطلب از ساختمانچی به بیان آن می پردازیم، آموزش روش های نصب سر ستون ها می باشد.

روش اول: استفاده از چسب چوب

1. در اولین مرحله برای نصب سرستون، مکان موردنظر برای نصب آن را مشخص کنید. به این منظور سرستون را بر روی دیوار قرار دهید و با استفاده از یک مداد مکان آن را بر روی دیوار مشخص کنید.

استفاده از چسب چوب

2. بهتر است برای حاضرسازی و انجام کار پارچه ای بر روی زمین بیاندازید، هم چنین تا کامل شدن مراحل لازم برای نصب سرستون بهتر است آن را به گونه ای بر روی زمین قرار دهید که به آن آسیب وارد نشود.

پارچه ای بر روی زمین بیاندازید

3. در این مرحله نوبت به استفاده از چسب چوب می رسد. برای انجام این کار از بالا به پایین، چسب چوب را به صورت نقطه ای بر روی سر ستون می ریزیم. اگر در نظر دارید سرستون استحکام بیشتری بر روی دیوار داشته باشد، می توانید در اطراف لبه های آن نیز از چسب چوب استفاده نمایید.

استفاده از چسب چوب

4. در این مرحله سر ستون را در مکانی که از قبل بر روی دیوار مشخص کردید، قرار دهید و برای مدت 60 تا 90 ثانیه آن را نگه دارید. در این مدت زمان با دست به سرستون فشار وارد کنید تا خوب بچسبد.

بخوانید!  چطور دستگاه تصفیه آب خانگی بسازیم؟

سپس به مدت 2 الی 3 ساعت به چسب چوب اجازه دهید تا خشک شود. توجه کنید که سرستون باید به راحتی در مکان خود قرار بگیرد و به سمت پایین لیز نخورد. در صورتی که به سمت پایین شروع به حرکت کرد، از چسب بیشتری در قسمت پشت آن استفاده نمایید.

به چسب چوب اجازه دهید تا خشک شود

5. در این مرحله نوبت به نصب سرستون دوم می رسد. برای انجام این کار مراحل قبل را تکرار کنید. توجه کنید که سرستون ها درست در راستای یکدیگر قرار داشته باشند.

نصب سرستون دوم

6. در این مرحله در قسمت پایین سرستون مانند آن چه که در تصویر مشاهده می نمایید، از یک میخ برای اطمینان از محکم قرارگیری سرستون استفاده نمایید.

عکس آموزش روش های نصب سرستون

روش دوم: استفاده از میخ برای نصب سرستون

1. برای نصب سر ستون به وسیله میخ در مرحله اول بهتر است از دستگاه میخ یاب برای پیدا کردن فضای مناسب برای نصب سرستون استفاده نمایید. با استفاده از این دستگاه می توانید مکان مناسب نصب سرستون را مشخص کنید.

نصب سر ستون به وسیله میخ

2. در پشت بسیاری از سرستون ها نقاطی برای استفاده از میخ و نصب آن به دیوار تعبیه‌شده است. در صورتی که این نقاط در پشت آن وجود ندارد می توانید با استفاده از دریل این نقاط را در فاصله 2 تا 4 اینچی از بالا ایجاد نمایید. توجه کنید که نقاط با یکدیگر موازی باشند.

سوراخ کردن پشت سرستون ها

3. توجه کنید که اندازه سوراخی که در پشت سرستون ایجاد می کنید با اندازه میخی که در نظر دارید از آن استفاده نمایید، برابر باشد. اگر اندازه میخ مناسب نباشد، احتمال افتادن سرستون وجود دارد.

متناسب بودن میخ با سوراخ

4. در این مرحله به وسیله یک مداد مکانی که قصد نصب سرستون را دارید، بر روی دیوار مشخص کنید.

به وسیله یک مداد مکانی که قصد نصب سرستون را دارید، بر روی دیوار مشخص کنید

5. در این مرحله برای هر سرستون از دو میخ با زاویه 45 درجه استفاده کنید. توجه کنید که اندازه 1.4 اینچ از میخ بیرون از دیوار باقی بماند.

برای هر سرستون از دو میخ با زاویه 45 درجه استفاده کنید

6. در مرحله آخر سوراخ هایی که در پشت سرستون ایجاد کردید را داخل میخ ها قرار دهید. برای ایجاد نقاط مشخص در پشت سرستون این امکان برای شما وجود دارد که ابتدا یکی از آن ها را مشخص کنید و بعد از قرار دادن آن بر روی دیوار و با توجه به محل قرارگیری میخ دوم، نقطه دیگر را با استفاده از دریل مشخص نمایید. در این مرحله کار شما به پایان می رسد.

سوراخ هایی که در پشت سرستون ایجاد کردید را داخل میخ ها قرار دهید

کلام پایانی

ما در این نوشته از ساختمانچی به معرفی دو روش در نصب سرستون ها در خانه پرداختیم. روش استفاده از چسب و روش استفاده از میخ دو راهکاری هستند که بدین منظور می توانید مورد استفاده قرار دهید.

بخوانید!  مارکتینگ، بازاریابی و تبلیغات اینترنتی در صنعت ساختمان

به نظر شما استفاده از کدام روش ها بهتر است و سبب دوام بیشتر سرستون ها می شود؟ در صورت تمایل نظرات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.