آموزش رویت

ساختمانچی

دیوارپوش آجری یکی از بهترین المان ها برای پوشش دیوار و دکوراتیو کردن آن محسوب می شود که امروزه در بحث طراحی داخلی مورد استقبال قرار گرفته است.

این راهکار هم در فضاهای داخلی و هم بیرون از ساختمان قابل اجراست و علاوه بر اینکه لایه ای محافظ برای سطح دیوار به شمار می آید، به آن جذابیت می بخشد. دیوارپوش های آجری، نمایی از خانه های سنتی را به تصویر می کشند و نمادی از اصالت و قدمت هستند.

یکی از ویژگی های این پوشش تزئینی این است که می توان آن را در فضاهای سنتی، کلاسیک، مدرن و یا تلفیقی به کار برد. دیوارپوش آجری برای پوشش دیوارهای آشپزخانه، سالن پذیرایی، اتاق نشیمن و دیوار پشت شومینه مورد استفاده قرار می گیرد.

آجر دکوراتیو با آجری که در سفت کاری ساختمان استفاده می شود، ظاهری متفاوت دارند و دارای رنگ بندی متنوع می باشند. این رنگ بندی متنوع امکان ایجاد طرح های زیبا را فراهم می نماید و زیبایی بی نظیری خلق می کند. در این مطلب از ساختمانچی به بررسی ایده هایی از دیوارپوش آجری می پردازیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

دیوارپوش آجری

رنگ آمیزی دیوار آجری

دیوارهای آجری قابلیت رنگ پذیری بالایی دارند و می توان طبق سلیقه افراد رنگ مورد نظر را بر روی آن ها اجرا نمود. در هنگام رنگ آمیزی آجر ممکن است رنگ، وارد برجستگی های آجر شود و یا از آن سرازیر شود و بر روی زمین بریزد.

این مسئله رنگ آمیزی را کمی مشکل می کند. در بین تمامی رنگ ها، رنگ های طوسی و سفید در رنگ آمیزی نمای آجری به وفور مورد استفاده قرار می گیرند.

عکس دیوارپوش آجری، اصالت در دکوراسیون داخلی

مزایای دیوارپوش آجری

  • دوام و طول عمر آن بسیار بالاست و هزینه هایی که صرف نگهداری و تعمیر آن می شود ناچیز است.
  • فضایی گرم و صمیمی ایجاد می کند و نوعی عایق برای خانه محسوب می شود.
  • در برابر حرارت مقاومت بسیار بالایی دارند و به گسترش حریق کمک نمی کند.
  • رنگ بندی بی نظیر آن امکان ایجاد یک چیدمان زیبا و ترکیبی را فراهم می نماید.
  • آجر، نمایی طبیعی ایجاد می کند و همین ویژگی آن را به بهترین متریال برای ایجاد نمایی سنتی و صمیمی تبدیل کرده است.
  • این دیوارپوش فاقد مواد شیمیایی است و برای سلامت ساکنین مضر نمی باشد.
بخوانید!  طراحی و دیزاین دیوار پشت تلویزیون[آنتیک،کناف و گچبری]

معایب دیوارپوش آجری

  • یکی از معایب دیوارپوش آجری عدم مقاومت آن در برابر رطوبت، کپک و ترک خوردگی است. به همین منظور باید بین آجرها را درزگیری کرد.
  • آجر دارای خلل و فرج است، به همین دلیل گرد و غبار در سطح آن نفوذ می کند.
  • تمیز کردن دیوارپوش های آجری مشکل است. اصولا برای اینکه دیوارپوش را بتوان برای مدت طولانی تمیز نگه‌داشت، روی آن رنگ می زنند.

نگهداری از دیوارپوش آجری

  • برای تمیز کردن دیوار آجری از یک دستمال نم‌دار استفاده کنید. محلول ها و مواد شوینده ممکن است باعث خوردگی آن شوند.
  • اگر قسمتی از ملات از بین رفت یا ریخت، باید دیوار را با همان نوع ملات تعمیر کنید. حتی یک سوراخ بی‌ اهمیت در ملات ممکن است آجرها را شل کند و موجب سقوط ان ها شود.
  • تا جایی که ممکن است از رطوبت محیط جلوگیری کنید.

ایده های استفاده از دیوارپوش آجری در دکوراسیون داخلی

سالن نشیمن

اگر می خواهید سالن نشیمن گرم و زیبایی داشته باشید، می توانید از دیوارپوش های آجری برای تزیین قسمتی از آن استفاده کنید. در خانه هایی که تم رنگ سفید استفاده‌شده، استفاده از دیوارپوش آجری می تواند باعث ایجاد فضایی گرم و دلنشین شود.

اگر بر روی دیوار فرورفتگی یا بیرون زدگی باشد، استفاده از دیوارپوش آجری می تواند بهترین گزینه برای رفع نقص دیوار و در عین حال باعث زیبایی آن شود.

اتاق نشیمن

دیوار پشت تلویزیون

برای کسانی که تلویزیون خود را بر روی دیوار نصب می کنند، دیوار پشت آن بسیار حائز اهمیت است و معمولا به دنبال راهی برای خلق یک اثر زیبا برای آن می گردند. دیوارپوش آجری می تواند یک ایده منحصربفرد باشد و با ایجاد یک نقطه کانونی جذاب، چشم هر بیننده ای را به خود خیره کند.

عکس دیوارپوش آجری، اصالت در دکوراسیون داخلی

دیوارپوش آشپزخانه

همیشه اولین چیزی که در مورد پوشش دیوار آشپزخانه به ذهن می رسد، استفاده از کاشی و سرامیک است. امروزه طراحان داخلی با استفاده از دیوارپوش های آجری در این قسمت، زیبایی بیشتری را در این محیط به ارمغان آورده‌اند.

از مزایای استفاده از این نوع دیوارپوش در آشپزخانه این است که این المان در برابر حرارت و آتش مقاوم است و علاوه بر آن، به دلیل تنوع در رنگ و نقش دیوار های آجری، می توان آن ها را با سایر لوازم موجود در آشپزخانه هماهنگ کرد. از این اجرها می توان در دیوار بین کابینتی، دیوار پشت گاز و یا هر قسمتی از آشپزخانه، بنا بر سلیقه استفاده کرد.

آشپزخانه

دیوارپوش اتاق خواب

معمولا در این قسمت، همه دیوارها با دیوارپوش پر نمی شوند. اغلب دیوار پشت تخت در اتاق خواب به عنوان نقطه کانونی و دیوار هدف شناخته می شود و تزیین این قسمت می تواند همه بار زیبایی اتاق را به تنهایی به دوش بکشد و فضایی آرامش بخش را بوجود بیاورد.

اتاق خواب

دیوارپوش اتاق کودک

خیلی ها معتقدند که استفاده از آجر در اتاق کودک مناسب نمی باشد و دلیل آن را خشن‌بودن این سبک و عدم تطابق آن با وسایل اتاق می دانند. تنها با کمی خلاقیت می توان از این المان در اتاق کودک استفاده کرد و محیطی کودکانه و پر انرژی را بوجود آورد.

بخوانید!  نکات مهم طراحی و چیدمان دکور باشگاه بدنسازی

با استفاده از آجرهای رنگارنگ و بافت های گوناگون می توان سبکی خاص و سازگار با روحیه کودک را خلق کرد که با رنگ و طرح های اتاق هم هماهنگی داشته باشند.

اتاق کودک

دیوار کنار راه پله

در خانه ها و ساختمان های دو طبقه، استفاده از دیوارپوش آجری در قسمت دیوار کنار راه پله می تواند یک ایده تازه و نو باشد و به دکوراتیو شدن این فضا کمک زیادی کند.

راه پله

اتاق غذاخوری

در اتاق غذاخوری نیز مانند نشیمن می توان کل یا قسمتی از دیوار را با این المان دکوراتیو و زیبا تزیین کرد. غذا خوردن در چنین محیطی قطعا می تواند تجربه ای خاص و منحصربفرد را رقم بزند و در عین حال استفاده از دیوارپوش در اتاق غذاخوری به گونه ای نیست که پس از مدتی آدم را خسته کند و دل را بزند.

اتاق غذا خوری

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم مزایا و معایب استفاده از دیوارپوش آجری در ساختمان و همچنین ایده های استفاده از انها را در قسمت های مختلف خانه بیان کنیم و امیدواریم توانسته باشیم سهم کوچکی در انتخاب این المان زیبا برای شما کاربران گرامی داشته باشیم.

حال، در انتهای این مطلب از ساختمانچی، عکس های زیبا و جذابی از دکوراسیون داخلی با استفاده از دیوارپوش آجری را جهت ایده گرفتن برای شما دوستان حاضر کرده‌ایم و اطمینان داریم که از تماشای آن ها لذت خواهید برد.

دیوار آجری خاکستری
اتاق غذاخوری
سالن نشیمن
آجر زیبا
اتاق خواب
دیوار اجری
اجر کنار راه پله
دیوار آجری شیک
اجر راهرو
عکس دیوارپوش آجری، اصالت در دکوراسیون داخلی
دیوارپوش اجری اتاق نشیمن
دیوار اجری اتاق خواب
دیوار اجری پذیرایی
دکوراتیو
دیوار زیبا
دیوار زیبا
دیوارکوب اجر
دیوار نشیمن
دیوار پشت شلف
دیوار اشپزخانه