آموزش رویت

ساختمانچی

در دنیای مدرن امروز، رنگ های پاستیلی بسیار پر طرفدار هستند و در دکوراسیون داخلی خانه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. این رنگ ها بسیار ملایم و دوست داشتنی اند و لطافت خاصی به فضا می بخشند.

رنگ هایی نظیر آبی ملایم، هلویی، سبز نعنایی، صورتی کم رنگ، زرد ملایم و … جزء این رنگ ها هستند و نه تنها برای رنگ آمیزی دیوارها انتخاب می شوند بلکه وسایل خانه را نیز می توان بر اساس این رنگ ها خریداری نمود.

اگر علاقمند به استفاده از این رنگ ها در خانه مدرن خود هستید می توانید از تصاویری که در این نوشته از ساختمانچی به شما ارائه شده اند ایده بگیرید.

استفاده مفید از فضای منزل جهت طراحی دکوراسیون با طرح های هوشمندانه و خلاق و رنگ های پاستلی مطمئناً خانه ای زیبا و دوست داشتنی برای شما به ارمغان می آورد.

رنگ های ملایم به انسان آرامش می دهند و دغدغه های زندگی را به فراموشی می سپارند. از این رو افراد آرام همواره از این رنگ ها در طراحی مکان زندگی خود استفاده می کنند.

رنگ های پاستلی شامل چه رنگ هایی می باشند؟

این رنگ های پاستیلی در واقع همان رنگ های معمولی هستند که با مقدار زیادی رنگ سفید ترکیب شده و به رنگی ملایم تبدیل شده اند. رنگ هایی چون آبی، سبز، زرد، صورت، بنفش و … از جمله این رنگ ها محسوب می شوند.

همچنین رنگ هایی مانند بنفش یاسی، سبز نعنایی، زرد کوارتز، آبی ملایم و هلویی از پرکاربردترین و مهم ترین رنگ های پاستیلی می باشند.

رنگ های پاستلی شامل چه رنگ هایی می باشند؟

مکمل های رنگ های پاستیلی

اگر تمایل به استفاده از رنگ های پاستلی دارید، باید بدانید که استفاده از این رنگ ها در ترکیب با رنگ های مکمل می تواند جلوه بهتری را ایجاد کند.

بنابراین در ابتدا بهتر است شما رنگ پاستلی موردنظر خود را انتخاب کنید و سپس مطابق با آن، ترکیب مناسب آن را نیز انتخاب نمایید. در ادامه برخی مکمل های معروف این رنگ ها را معرفی می کنیم:

مکمل های رنگ های پاستیلی

رنگ سفید

یکی از بهترین رنگ هایی که در کنار رنگ های پاستیلی می توان بکار برد، رنگ سفید می باشد. سفید، رنگی خنثی محسوب می شود که می توان آن را با هر رنگ دیگری ترکیب نمود و هارمونی زیبایی را بوجود آورد. اغلب طراحان داخلی از این رنگ در کنار رنگ های پاستلی استفاده می کنند.

بخوانید!  اتاق خواب مستر چیست؟[+بهترین ایده های طراحی]

رنگ های کرم و قهوه ای

طیف رنگ های کرمی و قهوه ای از تناژ گرمی برخوردارند، به همین دلیل تضاد زیبایی را با رنگ های پاستلی بوجود می آورند. استفاده از این رنگ ها در کنار رنگ های پاستلی می تواند محیط را از یکنواختی درآورد تا چشم شما خسته نشود.

رنگ های کرم و قهوه ای در کنار رنگ های پاستیلی

رنگ های طوسی و خاکستری

رنگ های طوسی و خاکستری دیگر رنگ هایی هستند که جلوه ای بسیار زیبا و مدرن به رنگ های پاستلی می بخشند. امروزه استفاده از رنگ های طوسی و خاکستری در کنار رنگ های دیگر به خصوص رنگ های پاستلی بسیار رواج یافته است. اغلب کسانی که به سبک مدرن، معاصر و امروزی علاقه دارند، این رنگ ها را برای دکوراسیون خود انتخاب می کنند.

رنگ های طوسی و خاکستری با پاستیلی

طیف های مختلف یک رنگ پاستلی

یکی از روش های حرفه ای و مدرن در استفاده از رنگ های پاستیلی، استفاده از طیف های مختلف یک رنگ پاستلی برای تیره و روشن کردن خانه می باشد. به طور مثال اگر رنگ پاستلی طوسی را انتخاب کردید، می توانید از طیف های مختلف تیره تا روشن این رنگ به عنوان مکمل استفاده نمایید.

طیف های مختلف یک رنگ پاستلی

استفاده از رنگ های پاستیلی در بخش های مختلف خانه

حال که با رنگ های پاستیلی و مکمل آن ها آشنا شدید، می توانید به سراغ مرحله بعدی یعنی طراحی خانه با این رنگ بپردازید. در ادامه ایده هایی در این زمینه را برای شما عزیزان بیان می کنیم:

استفاده از رنگ های پاستیلی در دکوراسیون آشپزخانه

آشپزخانه بهترین مکان برای شروع و استفاده از این رنگ ها محسوب می شود. شما می توانید دیوارها را با رنگ های پاستلی رنگ کنید و یا از دکوریجات و اکسسوری تزئینی به این رنگ ها بهره ببرید.

کابینت عنصر دیگری است که می توانید آن را با این رنگ ها سفارش دهید. یکی از ایده های خاص و منحصربفرد در این زمینه، استفاده از رنگ سبز نعنایی برای کابینت ها می باشد.

استفاده از رنگ های پاستیلی در دکوراسیون آشپزخانه

استفاده از رنگ های پاستیلی در دکوراسیون اتاق خواب

رنگ های پاستیلی مناسب ترین انتخاب برای اتاق کودکان و نوجوانان می باشد. حتی این رنگ ها برای اتاق خواب های زوج ها نیز مناسب می باشد و حس آرامش را به افراد منتقل می کند و سبب می شود تا خوابی راحت داشته باشند.

بخوانید!  ۳۳ مدل برای انواع میز آرایشی دخترانه

البته دقت کنید که در اتاق خواب های دونفره از رنگ هایی چون صورتی یا پاستیلی استفاده نکنید. چون ممکن است برخی آقایان احساس خوبی با این نوع رنگ ها نداشته باشند. اگر تمایل به استفاده از رنگ های پاستلی در اتاق خواب دارید، بهترین گزینه می تواند آبی پاستیلی باشد.

با این حال اگر علاقه زیادی به رنگ های پاستیلی بنفش یا یاسی دارید، می توانید از آن ها در کنار رنگ هایی چون کرم، سفید و یا طوسی استفاده نمایید تا حس دخترانه بودن آن ها را تا حدودی کاهش دهد.

رنگ پاستیلی در اتاق خواب

استفاده از رنگ های پاستیلی در اتاق نشیمن

استفاده از رنگ های پاستلی در اتاق نشیمن یا سالن پذیرایی خانه می تواند ایده ای منحصربفرد محسوب شود و توجه همه را به خود جلب نماید. روشن بودن رنگ های پاستلی سبب می شود تا سالن خانه شما بزرگ تر و دلبازتر نشان داده شود.

این رنگ ها معمولا دارای تناژ خنثی می باشند که این می تواند در تابستان باعث سرد نگهداشتن خانه و در زمستان سبب گرما شود.

اگر تمایلی به استفاده از این رنگ ها برای دیوار سالن پذیرایی ندارید، می توانید از اکسسوری و دکوریجاتی که به رنگ های پاستیلی هستند، بدین منظور استفاده نمایید.

عکس استفاده از رنگ های پاستیلی در دکوراسیون داخلی

کلام پایانی

ما در این نوشته از ساختمانچی به معرفی رنگ های پاستیلی و مکمل آن ها در طراحی دکوراسیون داخلی پرداختیم و ایده هایی در این زمینه را ذکر کردیم. امیدواریم از مطالعه این نوشته لذت ببرید.

در انتها، تعدادی عکس زیبای دیگر از طراحی خانه هایی با رنگ های پاستیلی را جهت ایده برای شما کاربران گرامی قرار می دهیم.

امیدواریم از مطالعه این عکس نوشته لذت برده باشید. در صورت تمایل می توانید نظرات خود را در مورد این مبحث با ما اهالی ساختمانچی در میان بگذارید.

طراحی دکوراسیون منزل با رنگ های پاستیلی
دکوراسیون منزل با رنگ های پاستیلی
طراحی منزل با رنگ های پاستیلی
طراحی دکوراسیون با رنگ های پاستیلی
دکوراسیون با رنگ های پاستیلی
طراحی با رنگ های پاستیلی
ایده های طراحی دکوراسیون منزل با رنگ های پاستیلی
ایده های دکوراسیون منزل با رنگ های پاستیلی
ایده های طراحی منزل با رنگ های پاستیلی
ایده های طراحی دکوراسیون با رنگ های پاستیلی
ایده های دکوراسیون با رنگ های پاستیلی
ایده های طراحی دکوراسیون منزل با رنگ های پاستلی
ایده های طراحی منزل با رنگ های پاستلی
ایده هایی با رنگ های پاستیلی
طراحی دکور خانه با رنگ های پاستلی
دکور خانه با رنگ های پاستلی
دکور با رنگ های پاستلی