آموزش رویت

ساختمانچی

کمد لباسی پارچه ای نوعی از کمدهای مدرن و امروزی می باشد که می تواند بسیاری از مشکلات از جمله فضای کم و هزینه های بالای کمدهای چوبی را کاهش دهد. کمدهای پارچه ای معمولا از جنس برزنت می باشند.

این کمدها مزایای زیادی را برای صاحبان خود دربردارند که در ادامه این نوشته به بیان آن ها می پردازیم. همچنین نکاتی در خصوص خرید این کمدها را بیان می کنیم که می تواند در انتخاب و خرید این محصول به شما کمک کند. با ساختمانچی همراه باشید.

چرا کمد پارچه ای؟

بدون شک تاکنون برای شما نیز پیش آمده که جای کافی برای قرار دادن لباس ها یا وسایل در خانه نداشته باشید. حتی ممکن است فضای مخصوصی در خانه وجود نداشته باشد که بتوانید کمد چوبی را در آن قسمت تعبیه کنید.

همچنین ممکن است در اتاق میهمان خانه شما، کمد برای مهمانان نباشد و یا هزینه نصب کمدهای حاضر یا چوبی و ام دی اف نیز بسیار زیاد است.

شاید هم نمی خواهید برای اتاق کودکان خود هزینه های زیادی را در نظر بگیرید و کمدهایی را نصب کنید که که حالتی کودکانه دارند و چند سال بعد مجبور به تعویض آن باشید.

حتی ممکن است دانشجو و یا مستاجر باشید و مدام از مکانی به مکان دیگر منتقل شوید. راه حل تمام این مشکلات، استفاده از کمدهای پارچه ای می باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با ویژگی های این کمدها بیشتر آشنا شوید.

کمد پارچه ای

مزایای استفاده از کمد پارچه ای

کمدهای پارچه ای مزایای زیادی دارند که در ادامه به آن ها می پردازیم:

ضد آب و مقاوم

مهم ترین مزایای این کمدها مقاوم بودن آن هاست. بهتر است مدلی را انتخاب نمایید که علاوه بر مقاومت بالا، ضد آب نیز باشند. از این کمدها می توان در همه بخش های خانه از جمله حمام و سرویس بهداشتی استفاده نمود.

نصب راحت و آسان

نصب این کمدها بسیار راحت است و به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد. میله ها و اسکلت این کمدها فلزی می باشد. برای نصب باید این میله ها را با کمک زانویی های پلاستیکی به یکدیگر متصل کنید. سپس پارچه را بر روی اسکلت کمد بکشید.

جمع کردن آسان

کمدهای پارچه ای همان طور که نصب آسانی دارند، جمع کردن آن ها نیز به سادگی امکان پذیر می باشد. اسکلت این کمدها خاصیت تاشوندگی دارند. شما به راحتی می توانید آن ها را جمع کنید و در گوشه ای از خانه قرار دهید. در هنگام استفاده می توانید دوباره آن ها را سر هم کنید.

انواع کمد پارچه ای

قابلیت جا به جایی

این کمدها وزن بسیار کمی دارند. جا به جایی آن ها از اتاقی به اتاق دیگر یا از محلی به محل دیگر بسیار ساده می باشد. در واقع جا به جایی این کمدها بدون نیاز به کمک دیگران امکان پذیر می باشد و می توان به تنهایی آن ها را جا به جا کرد.

بخوانید!  دکوراسیون سالن انتظار کلینیک ها

طول عمر بالا

از مزیت های این کمدها طول عمر بالای آن ها است. البته این کمدها عمر کم تری نسبت به کمدهای چوبی و ام دی اف دارند. در کل این کمدها عمر زیادی دارند و سال ها می توانند برای شما کاربردی و مفید باشند.

قیمت مقرون بصرفه

این کمدها برخلاف کمدهای چوبی و ام دی اف دارای قیمت مناسبی می باشند. به همین دلیل هر فردی با هر بودجه ای به راحتی می تواند نمونه مناسبی از این کمدها را خریداری نماید.

کمد لباسی پارچه ای

جنس کمد پارچه ای

کمدهای پارچه ای همانطور که از نامشان پیداست، از پارچه تولید شدند. حال سوال اینجاست که چه نوع پارچه ای برای ساخت این کمدها استفاده می شود و کدام مناسب تر است؟

معمولا به کمدهای پارچه ای، کمد چادری نیز می گویند؛ زیرا همانند چادرهای کمپینگ، دارای بدنه ای از اسکلت فلزی می باشند که بر روی آن کاوری پارچه ای قرار دارد.

جنس روکش پارچه ای این کمدها ممکن است از برزنت، پنبه، الیاف شمعی و یا هر پارچه دیگری باشد. معمولا در ساخت این کمدها از پارچه های ضد آب و مقاوم مانند برزنت استفاده می کنند.

برزنت علاوه بر مقاومت زیادی که دارد، نمای زیبایی را نیز به نمایش می گذارد. همچنین برخی از این کمدها اسکلتی کاملا فلزی و مقاوم دارند و برخی دیگر نیز از جنس مفتول می باشند که ضعیف‌اند و قیمت ارزان تری دارند.

جنس کمد پارچه ای

کاربرد کمدهای پارچه ای

از این کمدها استفاده زیادی می توان کرد. علاوه بر استفاده به عنوان کمد لباسی، می توان از این کمدها به عنوان جاری رختخواب برای قراردادن تشک، پشتی و پتو نیز استفاده کرد. این کمدها می تواند وسیله ای بسیار مفید و کاربردی در اتاق خواب ها به شمار آید.

همچنین می توان کمدهای پارچه ای ضد آب را در راهروهای سرویس بهداشتی و حمام خانه قرار داد و لوازم بهداشتی مانند حوله و شوینده ها و دستمال توالت را درون آن قرار داد.

از این کمدها می توان به عنوان کمد اسباب بازی کودک در اتاق آن ها استفاده کرد و به راحتی اتاق کودکان را تمیز و مرتب نمود. همچنین می توانید یکی از انواع کمدهای پارچه ای شیک و مدرن را خریداری نمایید و آن را در اتاق مهمانان خود قرار دهید.

امروزه روکش های بسیار زیبا در طرح و رنگ های متفاوت و خاص در بازار وجود دارند که می توانید نسبت به خرید نمونه مورد علاقه خود اقدام نمایید.

حتی اگر طرح موردنظر شما در بازار وجود نداشت می توانید پارچه ای که پسندیدید را خریداری کنید و خود یکی از این کمدهای پارچه ای را بدوزید و یا به فردی ماهر در این زمینه بدهید تا برای شما بدوزد. از این کمدها می توانید همچنین به عنوان جاکفشی در قسمت ورودی خانه و یا اتاق لباس خود استفاده کنید.

بخوانید!  ویژگی درب های کابینت ساخته شده از لمینت

از کاربردهای دیگر کمدهای پارچه ای استفاده از آن ها در زیرزمین خانه برای نگهداری وسایل اضافی یا لباس هایی که استفاده نمی کنید می باشد. به طور کلی این کمدها کاربردهای زیادی دارند که می توانید با توجه به نوع نیاز خود، نمونه مناسبی از آن را تهیه نمایید.

کمد دیواری پارچه ای

انواع مدل های کمد لباسی پارچه ای

به کمدهای پارچه ای، کمدهای قابل حمل یا تاشو نیز می گویند. البته تمام کمدهای تاشو و یا قابل حمل حتما پارچه ای نیستند، اما تمام کمدهای پارچه ای قابل حمل اند. یکی از مزایای کمدهای قابل حمل پارچه ای این است که انواع و مدل های مختلفی دارد و مناسب برای هر سلیقه ای طراحی می شود.

شما می‌ توانید با توجه به نیاز خود ارتفاع و تعداد طبقات آن را تغییر دهید. همچنین می‌ توانید بدنه فلزی کمد را طوری سر هم بندی کنید که به صورت کنج در گوشه اتاق شما قرار بگیرد.

شما همچنین می توانید از روکش های پلاستیکی شفاف که چهره ای شبیه شیشه دارند نیز به جای پارچه استفاده نمایید. برخی از کمدهای پارچه ای نیز تنها قسمت پشتی و یا دیواره های کناری آن پارچه ای است و بخش جلویی کمدها باز است و لباس ها از داخل کمد پیدا هستند.

از مشکلات این کمدها این است که باید همیشه مرتب و منظم باشند. همچنین می توانید داخل این کمدها، کشو یا شلف هایی را تعبیه کنید و یا از باکس های پلاستیکی استفاده کنید و این کمدهای لباسی را به کمدی برای قرار دادن کفش ها، جوراب یا لباس های تاکردنی تبدیل نمایید.

مدل کمد پارچه ای

مقایسه کمد لباسی پارچه ای با چوبی

کمدهای چوبی و پارچه ای از رایج ترین انواع کمدهای لباسی هستند. تفاوت این کمدها بسیار زیاد است. از جنس تا قیمت آن ها که بسیار با یکدیگر تفاوت دارند. کمدهای چوبی استحکام و مقاومت بالاتری نسبت به مدل های پارچه ای دارند و طول عمر آن ها نیز بیشتر است.

کمدهای پارچه ای وزن کمتری دارند و جا به جا کردن آن ها بسیار راحت تر است. در حالی که برخی کمدهای چوبی ثابت اند و اصلا قابلیت جا به جایی ندارند. کمدهای پارچه ای تاشو هستند و به راحتی و با سرعت جمع می شوند، اما کمدهای چوبی این خاصیت را ندارند.

کمد لباس پارچه ای

کلام پایانی

ما در این نوشته از ساختمانچی به معرفی یکی از انواع مدرن و جدید کمد لباسی موسوم به کمد پارچه ای پرداختیم. همانطور که گفتیم این کمد دارای جنس پارچه ای، قابل حمل، سبک، ارزان و زیبا می باشد که جای کمی را در خانه اشغال می کند.

امیدواریم با مطالعه این مطلب به اطلاعات ارزنده ای در این زمینه دست پیدا کنید. در صورت تمایل می توانید نظرات خود در این زمینه را با ما اهالی ساختمانچی در میان بگذارید.