آموزش رویت

ساختمانچی

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در 10 ماه اخیر قیمت مصالح ساختمانی به شدت افزایش یافت و همین امر مشکلات بسیاری برای سازندگان و پیمانکاران ایجاد نمود، به نحوی که بسیاری از پروژه های ساخت و ساز به این دلیل متوقف شدند. سید حسین افضلی گفت: در این چند ماه تصمیمات مناسب و کارآمدی توسط وزارت راه و شهرسازی خصوصاً شورای عالی مسکن اتخاذ شد و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است برای خرید مصالح، کارت های اعتباری به سرمایه گذاران مسکن ارائه گردد. بنا بر اظهارات وی ارائه این کارت ها سیاستی برای بهبود وضعیت کنونی بازار مسکن می باشد.

وی افزود: بازار مسکن با مشکلات متعددی مواجهه است اما حمایت از سازندگان می توان به بهبود این اوضاع کمک کند. با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در خصوص ارائه کارت اعتباری به سرمایه گذاران، بانک به عنوان رابط بین پیمانکار و تولید کننده مصالح وارد عمل شده و از دو طرف ضمانت می گیرد. پس از این مرحله، شرایط لازم برای خرید و فروش مصالح به صورت غیرنقدی ایجاد می شود.

این عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به خرید مصالح به عنوان مهم ترین فاکتور در صدور کارت های اعتباری گفت: در وضعیت فعلی اینکه این کارت ها به چه افرادی اعطا شده و چه فاکتوری برای تفکیک سازنده واقعی از دلال ها و محتکران تعیین شده مشخص نیست. بنا بر گفته وی به علت عدم برنامه ریزی مناسب و مکانیزم سیستمی، بازار مسکن در گذشته دچار مشکلات فراوانی شده بود. وی تصریح کرد: من معتقدم صدور و ارئه کارت های اعتباری می تواند سرمایه مورد نیاز برای ساخت و ساز را کاهش دهد که این امر رونق بازار مسکن را در پی خواهد داشت.