آموزش رویت

ساختمانچی

آیا تاکنون به این فکر کرده اید که کاغذ دیواری اتاق نشیمن چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ اگر به فکر نوسازی اتاق نشیمن خود هستید استفاده از کاغذ دیواری، بهترین راهکار برای افزودن بافت و الگو به فضای اتاق نشیمن می باشد.

کاغذ دیواری ها انواع مختلفی دارند. امروزه حتی انواع کاغذ دیواری های سه بعدی نیز تولید می شود که در زیباسازی فضا نقش مهمی دارند. در طول چند سال گذشته اکثریت افراد بر این باور بودند که استفاده از رنگ سفید برای رنگ آمیزی اتاق نشیمن بهترین کار می باشد.

استفاده از رنگ های خنثی در ابتدای یک طراحی کلی، کارامد می باشد، اما در نبود رنگ و نقش، طراحی ما دچار نقص خواهد بود. در ادامه به ارائه ایده هایی در زمینه نحوه انتخاب انواع کاغذ دیواری مناسب خواهیم پرداخت. پس تا انتهای این مطلب از ساختمانچی با ما همراه باشید.

نکات انتخاب کاغذ دیواری مناسب اتاق نشیمن

بسیاری از برندها در حال حاضر به تولید هم زمان رنگ و کاغذ دیواری می پردازند. انتخاب هوشمندانه زمانی صورت می گیرد که از ترکیب این دو روش به صورت هم زمان استفاده شود. در انتخاب رنگ و نقش هایی که مطابق سلیقه شما نیز می باشند، خلاق باشید.

در این جا ایده هایی برای نتیجه بهتر به شما ارائه خواهیم داد. اگر قصد دارید خود به نصب کاغذ دیواری بپردازید، ابتدا از یک قسمت کوچک و از یک گوشه شروع کنید و سپس به انجام این کار در ابعاد وسیع بپردازید.

تطابق کاغذ دیواری و مبلمان

از نکات اساسی در انتخاب کاغذ دیواری تطابق آن با مبلمان می باشد. اگر به طور کلی قصد تعویض مبلمان خانه را دارید می توانید ابتدا کاغذ دیواری مورد علاقه خود را انتخاب کنید و در مرحله بعد به خرید مبلمان بپردازید.

مدل کاغذ دیواری

ایجاد انسجام در فضای اتاق

استفاده از یک کاغذ دیواری با طرحی چشمگیر باعث ایجاد انسجام در اجزای موجود در اتاق نشیمن می شود. استفاده از کاغذ دیواری با طرحی غالب، باعث می شود دو قسمت نشیمن مجزا، به صورت یکدست نمایان شوند.

انتخاب رنگ کاغذ دیواری

بهتر است برای انتخاب رنگ کاغذ دیواری از رنگی متضاد با رنگ غالب استفاده نمایید. این کار زیبایی نامحسوسی به اتاق نشیمن می افزاید.

پیشنهاد ما استفاده از یک طرح ساده کاغذ دیواری به جای استفاده از طرح های شلوغ می باشد. استفاده از مبلمان مناسب و کارهای هنری در محل مناسب در اتاق را فراموش نکنید.

انتخاب رنگ کاغذ دیواری

انتخاب تم

اگر به دنبال تم خاصی برای طراحی اتاق نشیمن هستید، در ابتدا باید تم را انتخاب کنید و در مرحله بعد به انتخاب کاغذ دیواری در جهت تکمیل طراحی بپردازید. در کنار طراحی تم مورد نظر خود از مبلمان چوب طبیعی و لوازم تزئینی چوبی به سبک روستیک استفاده کنید.

انتخاب تم

ایده های کاربردی کاغذ دیواری در اتاق نشیمن

کاغذ دیواری اطراف شومینه

به تصویر زیر دقت کنید. دیوار دو طرف شومینه با کاغذ دیواری گل دار آبی پوشیده شده است. در حالی که دیوار خود شومینه بدون کاغذ دیواری می باشد و به رنگ آبی ملایم است.

این نوع طراحی باعث جلب توجه افراد به طرح کاغذ دیواری می شود. طرح این کاغذ دیواری الهام گرفته از گل های گندم با رنگ آبی ملایم است و باعث ایجاد آرامش می شود.

کاغذ دیواری کنار شومینه

کاغذ دیواری طرح درختان

درختان یک نظم خطی بی نظیر دارند و برای طرح کاغذ دیواری گزینه ای ایده آل محسوب می شوند. به تصویر زیر نگاه کنید. طرح درخت حسی از طبیعت به اتاق منتقل می کند و نوعی نظم به فضا می بخشد. کاغذ دیواری طرح درخت برای افرادی که دوست دار طبیعت هستند، بسیار مناسب می باشد.

مدل کاغذ دیواری

استفاده از کاغذ دیواری های رنگی

اگر به دنبال استفاده از رنگ های روشن در طراحی اتاق نشیمن هستید، از رنگ های خنثی و کاغذ دیواری های رنگی در کنار یکدیگر استفاده نمایید. بهتر است در مبلمان، از یک رنگ غالب که از آن در کاغذ دیواری استفاده شده است، به کاررفته باشد.

بخوانید!  6 محصول شیشه ای در دکوراسیون خانه های مدرن

استفاده از کوسن های زرد براق برای انسجام بخشی به اجزای اتاق نشیمن مؤثر واقع می شود. از یک رنگ خنثی مانند سفید در کنار این رنگ ها استفاده نمایید.

استفاده از رنگ های روشن و انرژی بخشی به فضا

استفاده از کاغذدیواری برای ایجاد مکان دنج

از کاغذ دیواری می توان برای ایجاد یک قسمت دنج در اتاق استفاده نمود. این گوشه دنج می تواند کنار شومینه یا مکانی برای مطالعه باشد. به قسمت مشخصی از اتاق کاغذ دیواری بزنید و بقیه قسمت ها را ساده رها کنید. این روش راهکار ساده ای برای تغییر کاربری مکان می باشد.

کاغذ دیواری مدل پرنده

استفاده از کاغذدیواری سیاه و سفید

اگر در طراحی اتاق نشیمن تنها از یک رنگ استفاده نمایید، هیچ گاه دچار اشتباه نخواهید شد. برای مثال می توانید از یک کاغذ دیواری سفید به همراه مبلمان رنگ تیره استفاده کنید.

به کارگیری رنگ سیاه در کنار رنگ سفید نیز ایده مناسبی می باشد. برای ایجاد ملایمت بیشتر درفضا می توانید از مبلمان یا وسایل تزئینی چوب طبیعی استفاده نمایید.

استفاده از یک رنگ

الهام از طبیعت

در جهت الهام گیری از طبیعت می توانید طرحی از طبیعت را بر روی دیوار اتاق نشیمن پیاده سازی کنید. آنچه که در تصویر می بینید، طراحی فضایی است که در آن درختان و ابرها و آسمان با استفاده  از رنگ آبی و خاکستری به بهترین شکل طراحی شدند.

قرار دادن یک مبلمان مخملی در روبه روی این تصویر فضای دنجی برای مطالعه فراهم می کند. استفاده از یک فرش مناسب که رنگ آن با رنگ تصویر مطابقت داشته باشد در انسجام بخشی به فضا نقش مؤثری ایفا کرده است.

الهام از طبیعت

استفاده از کاغذ دیواری آبی و طلایی

کاربرد کاغذ دیواری که در آن از رنگ های آبی و طلایی استفاده شده است، در ایجاد نقطه کانونی مؤثر است و سریعا باعث ایجاد جلب توجه می شود.

استفاده از رنگ طلایی در جهت ایجاد فضایی لوکس و برای انسجام بخشی به اِلمان های موجود در اتاق نشیمن بسیار کارامد می باشد.

ایجاد فضایی دراماتیک

استفاده از طراحی گرمسیری

تبدیل دیوارهای سفید ساده به بهشتی گرمسیری، با استفاده از کاغذ دیواری مناسب و در کنار آن کمک از برخی انواع گیاهان، امکان پذیر می باشد.

استفاده از مبلمان حصیری در ایجاد چنین فضایی بسیار کارامد می باشد. کاغذ دیواری هایی که رنگ پس زمینه آن ها سفید می باشد باعث روشن شدن و سرزندگی فضا می شوند.

طراحی فضا به سبک گرمسیری

استفاده از کاغذدیواری های براق

به منظور ایجاد حسی گرم در اطراف شومینه از کاغذ دیواری های براق استفاده کنید. استفاده از پارچه هایی با رنگ های گرم حس هوشیاری در فضاهای مدرن ایجاد می کند. کاغذ دیواری که در تصویر زیر می بینید، به رنگ طلایی می باشد و درخششی بی نظیر به اتاق بخشیده است.

کاغذ پشت شومینه

استیکرهای دیواری

استیکرهای دیواری گزینه خوبی برای دکوراسیون و تزئین دیوار می باشند. دیوار را با رنگ دلخواهتان رنگ کنید و سپس استیکرها را بر روی آن بچسبانید.

این کار راحت تر از نصب کاغذ دیواری بر روی دیوار است. درختان زیبایی که بر روی دیوار زیر مشاهده می کنید، دارای قاب عکس های آویزان هستند که می توان عکس های خانوادگی را در آن ها قرار داد.

استیکرهای دیواری

کاغذدیواری طرح آجر

اگر کاغذ دیواری با طرح آجر بکار می برید، دیگر نیازی به از بین بردن پلاستر زیر آن نیست؛ زیرا راحت نصب می شود. طرح های آجری قرمز نامنظم به وفور برای کاغذ دیواری استفاده می شوند.

طرح آجر

استفاده از رنگ های طوسی و سبز

از رنگ طوسی و زرد به همراه کمی رنگ سبز برای اتاق نشیمن استفاده کنید. استفاده از رنگ طوسی موجب آرامش می شود و رنگ زرد و سبز سرزندگی ایجاد می کنند. یک جفت کوسن با پارچه های ترکیبی از دو رنگ به ایجاد هماهنگی در طرح ها کمک خواهد کرد.

رنگ توسی و زرد

استفاده از طراحی میانه قرن

استفاده از رنگ ها و الگوهای موجود در سبک میانه قرن به یکپارچه کردن اتاق نشیمن کمک خواهد کرد. در این روش هرچه از رنگ های تیره تر استفاده شود، نتیجه بهتری در پی خواهد داشت.

بخوانید!  مدل های شلف دکوری دیواری برای تلویزیون و آشپزخانه

بنابراین اگر قصد اجرای این سبک در اتاق نشیمن را دارید جسورانه عمل کنید و از رنگ های شاد و سرزنده در جهت طراحی یک دیوار با طراحی چشم نواز استفاده نمایید. برای ایجاد توازن در محیط، مبلمانی را بکار برید که در آن از رنگ های مکمل کاغذ دیواری استفاده شود.

استفاده از الگوهای سبک میانه قرن

استفاده از کاغذدیواری با خطوط افقی

با کاغذ دیواری هایی که خطوط افقی دارند اتاق نشیمن کوچک بزرگ تر به نظر می آید. رنگ های طبیعی و بافت های درخشان فضا را بزرگ می کنند و سایه های ملایم فضا را بازتر نشان می دهند.

اتاق نشیمن کوچک

استفاده از کاغذدیواری طرح جنگل

با کاغذ دیواری طرح جنگل احساس آرامش کنید. کاغذ دیواری های جدید مدل جنگلی، برگ های پهن سوزنی شکل را نشان می دهند. طرح این کاغذ دیواری از طبیعت الهام می گیرد و فضایی روستیک به اتاق نشیمن می بخشد.

نیازی نیست تمام دیوارهای اتاق را با این کاغذ دیواری پوشش دهید. دیوار دو طرف شومینه اگر با این عنصر دکوراتیو پوشیده شود، نمایی بی نظیر در اتاق ایجاد می کند.

طرح جنگل

استفاده از دو طرح متفاوت کاغذدیواری در کنار هم

استفاده از کاغذ دیواری سیاه و سفید در کنار کاغذ دیواری گل دار صورتی رنگ ایده ای بسیار شیک و جذاب برای طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن محسوب می شود. در انتخاب مبلمان و سایر لوازم اتاق سعی کنید از رنگ های کنتراست بهره ببرید.

کاغذ گل دار

ستفاده از کاغذ دیواری سبز و قهوه ای

کاغذ دیواری سبز و قهوه ای که روی دیوار راهرو متصل به اتاق نشیمن نصب می شود، زیبایی راهرو را دوچندان می کند.

هیچ محدودیتی در استفاده از کاغذ دیواری وجود ندارد، بنابراین آن را می توان در هر نقطه از خانه نصب نمود، فقط به این نکته دقت داشته باشید که برای ایجاد هارمونی در فضا برخی از وسایل را با زمینه رنگ کاغذ دیواری انتخاب کنید.

کاغذ دیواری سبز و قهوه ای

تبدیل شومینه به نقطه کانونی با استفاده از کاغذ دیواری

شما می توانید برای پوشش دیوار پشت شومینه از این کاغذ دیواری استفاده نمائید. با انجام این کار، شومینه را به یک نقطه کانونی تبدیل می کنید که توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند.

کاغذ دیواری سیاه و سفید

استفاده از کاغذ دیواری طرح پرنده

برای پوشش بدنه داخلی کمد می توانید از کاغذ دیواری با طرح پرنده استفاده کنید. کاغذ دیواری فقط برای دیوار استفاده نمی شود بلکه از طرح های مختلف آن می توان برای سایر مکان ها نیز بهره برد. استفاده از کاغذ دیواری برای پوشش داخلی کمد و قفسه ها باعث ایجاد تغییر در دکوراسیون خواهد شد.

کاغذ بدنه کمد

ایجاد محیط کار در منزل با کاغذدیواری

با استفاده از کاغذ دیواری می توان محدوده فضای کار در منزل را مشخص نمود. اگر مکان مجزایی در خانه برای کار و مطالعه ندارید از کاغذ دیواری استفاده کنید و یک فضای کاری زیبا و اختصاصی در اتاق نشیمن ایجاد نمایید.

کاغذ دیواری در فضای کار

کلام پایانی

ما در این مقاله به ارائه ایده هایی در خصوص کاربرد کاغذ دیواری در اتاق نشیمن و مدل های مختلف آن در دکوراسیون داخلی پرداختیم.

همانطور که می دانید کاغذهای دیواری انواع بسیار متنوعی دارند که بنا بر سلیقه و میزان بودجه می توانید کاغذ دیواری مناسب سالن نشیمن خود را انتخاب کنید.