آموزش رویت

ساختمانچی

آیا با ویژگی های کابینت ممبران آشنا هستید؟ آیا می دانید از چه فاکتورهایی در طراحی این نوع کابینت استفاده می شود؟ این مدل جزء پرطرفدارترین نمونه هایی است که تاثیر شگرفی در زیبایی فضای آشپزخانه می گذارد.

جنس کابینت ممبران از چوب طبیعی یا ام دی اف بوده و بر روی درب آن طرح های مختلفی حکاکی می شود. اگر بخواهیم به یکی از پر طرفدارترین کابینت کلاسیک اشاره کنیم می توانیم طرح ممبران را نام ببریم که با طرح و رنگ متنوع خود چشم هر بیننده را خیره می کند.

در نوشته های پیشین ساختمانچی به معرفی انواع کابینت از جمله کابینت های گلاس، MDF، پی وی سی، فلزی، پلی گلاس و چوبی پرداخته شد و ویژگی های هر کدام مورد بررسی قرار گرفت.

هم اکنون در این نوشته قصد داریم یکی از زیباترین و گران ترین نوع کابینت با عنوان کابینت ممبران را به شما معرفی نمائیم. با ما همراه باشید.

ویژگی های کابینت ممبران

  • کابینت ممبران جزء جدیدترین انواع کابینت کلاسیک می باشد که با طرح و نقش زیبای خود گزینه ای مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه های کلاسیک به شمار می آید. در ساخت این مدل هم از چوب طبیعی و هم از ام دی اف استفاده می شود.
  • کابینت ممبران ام دی اف به دلیل دارا بودن روکش پی وی سی مقاومت بالایی در برابر نم و رطوبت دارد و به همین دلیل دچار تغییر رنگ یا پوسیدگی نمی شود.
  • همچنین این کابینت در برابر تغییرات دمایی مقاوم است و طول عمر آن نیز بالا می باشد، از این رو اگر در مجاورت اجاق گاز قرار گیرد دچار آسیب نخواهد شد.
  • قیمت کابینت تمام چوب در مقایسه با کابینت ام دی اف بالاتر است و جلوه ای که به نمایش می گذارد بسیار جذاب تر و زیباتر می باشد.
ممبران
  • بر روی کابینت هایی که از جنس ام دی اف تولید می شوند توسط دستگاه CNC طرح ها و نقوش متنوعی حک می گردد. سپس روکشی ضد آب از جنس PVC بر روی آن کشیده می شود.
  • کابینت ممبران علاوه بر کارایی، به عنوان عنصری دکوراتیو در آشپزخانه نیز به شمار می آید؛ زیرا امکان طراحی آن هم به صورت مدرن و هم کلاسیک وجود دارد.
  • این مدل کابینت در رنگ ها و طرح های متنوع طراحی و تولید می شود و با توجه به سلیقه افراد و نوع کفپوش آشپزخانه در رنگ های مختلف تیره تا روشن انتخاب می گردد.
  • رنگ های روشن فضا را پرنورتر و دلبازتر نشان می دهند اما همواره باید مراقبت تمیزی آن ها بود. در مقابل رنگ های تیره آلودگی و گرد و غبار را کمتر به نمایش می گذارند اما فضا را و تاریک نشان می دهند.
مدل کابینت ممبران

مزایای کابینت ممبران

  • این کابینت ها از تنوع در رنگ و طرح برخوردار می باشند.
  • امکان طراحی و حکاکی نقوش بر روی کابینت با توجه به سلیقه خریدار وجود دارد.
  • استفاده از روکش پی وی سی بر روی این کابینت، از آن محافظت می کند و تمیز کردن آن را راحت تر می کند.
  • این نوع کابینت تمام آشپزخانه را در بر می گیرند و فضای زیادی برای قرار دادن اشیا و ظروف بوجود می آورند.
  • راحتی لکه نمی بینند و تمیز کردن آن ها به سهولت انجام می پذیرد.
  • میزان هزینه های جانبی این کابینت ها کم می باشد.
بخوانید!  انواع پارتیشن بندی خانگی

معایب کابینت ممبران

  • اگر روکش پی وی سی به درستی بر روی کابینت وکیوم نشود، می تواند باعث ایجاد حباب های ریز شود و ظاهری ناخوشایند ایجاد کند.
  • از آن جایی که روکش های پی وی سی در برابر اشیا نوک تیز مقاومت چندانی ندارند، باید در محافظت و نگهداری آن ها در برابر هرگونه خراش توجه لازم را داشت.
  • این کابینت ها در برابر نور خورشید مقاومت کمی دارند و اگر طولانی مدت در معرض آن قرار بگیرند، تغییر رنگ می دهند.
  • همچنین کابینت های ممبران اگر در معرض شعله یا آتش قرار بگیرند می سوزند و رنگ‌شان تغییر می کند. برای جلوگیری از این مشکل باید کابینت ها را با فاصله از گاز نصب کنید.
  • طرح هایی که ظرافت زیادی دارند به خوبی وکیوم نمی شوند که سبب می شود این قسمت ها به راحتی آسیب ببینند.
  • ایجاد طرح و نقش های خوب و در نهایت ساخت یک کابینت باکیفیت نیاز به سازنده ماهر دارد.

انواع کابینت ممبران

کابینت ممبران کلاسیک

در ساخت کابینت ممبران کلاسیک از حکاکی ها و منبت کاری های بسیار زیبایی استفاده می شود. یکی از زیباترین مدل های کلاسیک، کابینت ممبران سفید رنگ با منبت کاری های کلاسیک طلایی رنگ می باشد که می تواند جلوه بسیار زیبا و سلطنتی به آشپزخانه شما ببخشد.

کابینت ممبران کلاسیک

کابینت ممبران مدرن

اغلب مردم بر این باورند که کابینت های ممبران تنها به شکل کلاسیک تولید می شود. اما باید بدانید که این نوع کابینت هم در سبک کلاسیک و هم در سبک مدرن تولید و به بازار عرضه می گردند.

اگر بر روی کابینت ممبران به جای روکش کلاسیک از روکش های امروزی و مدرن استفاده گردد، ممبران مدرن بوجود می آید.

کابینت های ممبران مدرن در طرح های ساده و شیک تولید می شوند و آن حکاکی های کابینت کلاسیک را ندارند. شاید در ابتدا با تماشای این مدل کابینت تصور کنید که ام دی اف هستند، اما این کابینت ها در واقع طرحی مدرن محسوب می شوند.

کابینت ممبران مدرن

تنوع رنگ های کابینت ممبران

همانطور که گفتیم یکی از مزایای این گونه کابینت ها تنوع در طرح و رنگ آن ها می باشد. به همین خاطر می توانید بنابر سلیقه شخصی و نوع دکوراسیون داخلی آشپزخانه خود، رنگ مناسب کابینت را انتخاب نمایید.

بخوانید!  جذاب ترین ایده های پوشش پنجره

رنگ سفید

سفید جزو محبوب ترین رنگ های کابینت ممبران محسوب می شود که می توان آن را با رنگ های طلایی و قهوه ای ترکیب کرد و نمایی بسیار زیبا و کلاسیک را در آشپزخانه بوجود آورد.

کابینت ممبران سفید

رنگ مشکی

رنگ مشکی برای افراد خاص پسند مطلوب می باشد. سعی کنید از این رنگ در آشپزخانه های کوچک استفاده نکنید، زیرا سبب کوچک تر کردن محیط می شود. ترکیب رنگ مشکی با رنگ سفید می تواند از تاریکی و سردی فضا بکاهد و طرحی مدرن را بوجود بیاورد.

کابینت ممبران مشکی

رنگ خاکستری

رنگ خاکستری نیز از جمله رنگ های خنثی محسوب می شود که امروزه در دل طیف وسیعی از مردم قرار گرفته و به دکوراسیون داخلی منازل راه یافته است.

این رنگ خیرگی و سردی رنگ سفید را ندارد و فضا را متعادل نگه می دارد. ترکیب رنگ خاکستری با سفید یا قهوه ای می توان ایده جذابی از آب در آید.

کابینت ممبران خاکستری

رنگ قهوه ای

این رنگ نیز همانند رنگ سفید از رنگ های بسیار پرطرفدار محسوب می شود. طیف رنگی قهوه ای بسیار زیاد است که می توانید مطابق سلیقه از کم رنگ تا پر رنگ را استفاده نمایید.

قهوه ای با رنگ های سفید، مشکی، کرمی و طیف کم رنگ تر یا پر رنگ تر خود می تواند ترکیبات زیبایی را بوجود آورد.

کابینت ممبران قهوه ای

رنگ کرمی

رنگ کرمی در کابینت ممبران سبب دو چندان شدن حس کلاسیک در آشپزخانه می شود. این رنگ زیبایی خاصی دارد که سبب ایجاد آرامش در فضا می شود.

تلفیق رنگ کرمی با قهوه ای ترکیبی زیبا را بوجود می آورد اما پیشنهاد ما این است که تنها از رنگ کرمی برای کابینت ممبران کلاسیک استفاده نمایید، زیرا این رنگ نه سردی رنگ سفید و نه گرمی رنگ قهوه ای را دارد و رنگی متعادل به حساب می آید.

کابینت ممبران کرمی

عوامل موثر بر قیمت کابینت ممبران

قیمت کابینت های ممبران از انواع هایگلاس و ام دی اف بیشتر می باشد و با توجه به نوع و کیفیت متریال سازنده، متراژی که می خواهیم کار کنیم، نوع و کیفیت یراق آلات و میزان حکاکی ها بر روی کابینت، دارای قیمت های گوناگونی می باشند.

کلام آخر

امیدواریم این نوشته اطلاعات کافی در مورد کابینت ممبران، مزایا و معایب این محصول به شما کاربران گرامی ارائه داده باشد. نظرات خود را در مورد این مبحث با ما در میان بگذارید.

آیا شما در خانه خود از کابینت ممبران استفاده کرده اید؟ عکس های آن را با ما در میان بگذارید. اهالی ساختمانچی مشتاقانه منتظر ارسال های جذاب شما عزیزان هستند.