آموزش رویت

ساختمانچی

آیا با ایده های طراحی آشپزخانه مدرن آشنایی دارید؟ آیا می دانید برای دستیابی به آشپزخانه ای مدرن و به روز از چه المان ها و تکنیک های طراحی داخلی باید استفاده نمایید؟ با ساختمانچی همراه باشید تا با ایده های جذاب و زیبای طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن بیشتر آشنا شوید. این ایده ها به شرح زیر می باشند.

طراحی آشپزخانه مدرن

همانطور که می دانید در طراحی داخلی از سبک های متفاوتی نظیر سبک معاصر، سبک مدرن، سبک سنتی، سبک صنعتی و… الهام گرفته می شود.

در دنیای مدرن با وجود متریال های مدرن گرایش افراد به سمت طراحی آشپزخانه مدرن بیشتر از سایر سبک هاست. در طراحی این نوع آشپزخانه ها از ایده های متفاوتی استفاده می شود که با سلیقه افراد و میزان بودجه آن ها مطابقت دارند.

انتخاب کابینت به رنگ تیره

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید کابینت ها به رنگ قهوه ای تیره انتخاب شدند. حضور پنجره در این آشپزخانه نور کافی برای فضا فراهم می کند و هیچ نگرانی در مورد تاریک شدن فضا با انتخاب رنگ تیره وجود ندارد.

در این تصویر کانترهای روشن در کنار کابینت آشپزخانه و کفپوش تیره به زیبایی نمود پیدا کردند و تیرگی فضا را هم شکستند. در سبک مدرن از تمام رنگ ها الهام گرفته می شود. برخلاف تصور عموم که رنگ مشکی یا قهوه ای تیره را مناسب طراحی داخلی نمی دانند، این رنگ ها جایگاه خاصی به فضا می بخشند.

به دیوارپوش بین کابینتی سیاه رنگ دقت کنید. این آشپزخانه استفاده از رنگ تیره در دکوراسیون آشپزخانه را به خوبی به تصویر می کشد.

آشپزخانه مدرن و جدید

استفاده از رنگ سفید در کنار چوب

استفاده از کفپوش و کابینت آشپزخانه PVC در آشپزخانه ای که کانتر، شلف های دیواری و دیوارپوش آن به رنگ سفید انتخاب شدند جلوه ای مدرن و بی نظیر به نمایش می گذارد. این آشپزخانه بسیار روشن و تمیز به نظر می رسد و فضایی دوست داشتنی برای انجام کارها فراهم می نماید.

آشپزخانه سفید

استفاده از سینک آشپزخانه مسی یا گرانیتی

همانطور که می دانید در اکثر آشپزخانه ها از سینک ظرفشویی استیل استفاده می شود، اما برای داشتن آشپزخانه مدرن باید از متریال ها و مدل های مدرن برای این بخش از فضا استفاده نمود.

سینکی که در این آشپزخانه نصب شده از جنس مس چکش خورده است که در کنار کانتر مرمر زیبایی خود را به نمایش گذاشته است. لازم به ذکر است که علاوه بر مس از گرانیت های رنگی نیز می توان برای ساخت سینک ظرفشویی مدرن استفاده نمود.

سینک مسی

نصب قفسه های فلزی

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید قفسه های فلزی که بر روی کانتر قرار دارند و به دیوار نصب شدند فضای آشپزخانه را متفاوت جلوه می دهند. علاوه بر آن استفاده از دستگیره های فلزی برای کابینت ها هارمونی بی نظیری در فضا ایجاد کرده است.

اگر دقت کنید رنگ سیاه قفسه ها با رنگ کانتر همرنگ است و حضور این رنگ در کنار رنگ سفید تضاد ایجاد می کند و فضا جذاب به نظر می آید. این نکته را به خاطر بسپارید که رنگ های متضاد در طراحی دکوراسیون مدرن کاربرد بسیاری دارند.

بخوانید!  30 ایده برای چیدمان شب یلدا

دیوارپوش بین کابینتی سنگی

تایل های چکش خورده سنگی زیبایی حیرت آوری به فضای آشپزخانه می بخشند. این تایل ها را می توان به عنوان دیوارپوش بین کابینتی استفاده کرد و هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ سنگ مورد نظر وجود ندارد.

دیوارپوش سنگی سفید فضای آشپزخانه را روشن تر و تمیزتر جلوه می دهد و زیبایی آن در مقابل دیوارپوش چوبی چند برابر است. 

دیوارپوش بین کابینتی

استفاده از متریال براق

داشتن آشپزخانه ای که همواره بدرخشد و نور را منعکس کند مسلماً در مقایسه با یک اشپزخانه مات جذاب تر و دوست داشتنی تر خواهد بود. استفاده از دیوارپوش سنگی براق و کابینت هایگلاس نمای آشپزخانه زیر را بسیار مدرن و زیبا جلوه می دهد.

علاوه بر آن انتخاب رنگ خنثی برای پالت رنگی آشپزخانه نیز خود دلیلی برای افزایش جذابیت فضای آن محسوب می شود. لازم به ذکر است که در سبک مدرن هم رنگ های شاد و پر انرژی و هم رنگ های خنثی جایگاه ویژه ای دارند و هر کدام تاثیری متفاوت بر فضا می گذارند.

کابینت براق

انتخاب رنگ مناسب

انتخاب رنگ مناسب نکته بسیار مهمی است که در طراحی انواع سبک های دکوراسیون داخلی باید به آن توجه کنید. آن چه که در طراحی سبک مدرن بیشتر به چشم می خورد، استفاده از رنگ های خنثی می باشد.

برای مثال استفاده از رنگ های شن و ماسه ای، بژ، خاکستری و رنگ های پاستیلی می توانند از جمله رنگ های مناسب در طراحی آشپزخانه به سبک مدرن باشند.

ترکیب این رنگ ها با سنگ مرمر و استفاده از روش نورپردازی مناسب می تواند نمای بسیار زیبایی ایجاد نماید. برای مثال این امکان وجود دارد که از کانتر سنگ مرمر استفاده نمایید.

رنگ بندی در آشپزخانه

استفاده از رنگ های سیاه و سفید

رنگ های سیاه و سفید در طراحی سبک مدرن کاربرد فراوانی دارند. برای مثال این امکان وجود دارد که از سنگ مرمر که نمونه ای از انواع متریال طبیعی مناسب در طراحی آشپزخانه می باشد، استفاده نمایید. در کنار استفاده از سنگ مرمر به کارگیری انواع المان هایی به رنگ سیاه و سفید می تواند تاثیرگذاری فراوانی داشته باشد.

آشپزخانه مدرن طوسی

استفاده از ایده های مینیمال

استفاده از ایده های طراحی مینیمال و در کنار آن به کارگیری وسایلی که از طراحی ساده ای برخوردار می باشند، می توانند در اجرای طراحی آشپزخانه مدرن به شما کمک کند.

آشپزخانه مینیمال و مدرن

ایجاد فضایی به دور از هرج و مرج

استفاده از وسایل در حد نیاز نه تنها از ایجاد فضایی پر هرج و مرج جلوگیری می کند، بلکه می تواند در بزرگ تر نشان دادن فضای آشپزخانه نیز به شما کمک کند.

نکته مهم دیگری که در این جهت باید به آن توجه کنید، استفاده از رنگ و بافت هایی است که در کنار یکدیگر تطبیق پذیری مناسبی داشته باشند.

آشپزخانه منظم و مرتب

استفاده از المان های استیل

استفاده از المان های استیل و یا انواع وسایلی که رنگ استیل دارند را فراموش نکنید. توجه داشته باشید که در استفاده از المان هایی با این ویژگی زیاده روی نکنید و تمام فضای آشپزخانه را به وسیله آن ها پر نکنید. استفاده از یخچال فریزر استیل می تواند پیشنهاد خوبی برای اجرا در طراحی آشپزخانه مدرن باشد.

آشپزخانه مدرن استیل

استفاده از رنگ های تیره و غالب

به یاد داشته باشید که به کارگیری المان های طلایی رنگ می تواند تاثیرگذاری فراوانی در زیبایی آشپزخانه داشته باشد. در کنار استفاده از رنگ طلایی به کارگیری المان هایی با رنگ های تیره مانند طیف تیره رنگ آبی و رنگ سیاه نیز می تواند نمای بسیار زیبا و چشم نوازی ایجاد نماید. استفاده از نورپردازی مناسب را فراموش نکنید.

بخوانید!  زیبایی فرش دستباف در دکوراسیون داخلی

ایجاد فضایی لوکس و چشم نواز

اگر به دنبال ایجاد فضایی لوکس و چشم نواز در آشپزخانه مدرن هستید، به فکر یک طراحی ساده با استفاده از المان های غالب باشید. به یاد داشته باشید که ایجاد فضایی لوکس منحصرا به استفاده از وسایل گران قیمت محدود نمی شود.

انتخاب هوشمندانه وسایل مورد نیاز در آشپزخانه می تواند در این زمینه به شما کمک کند. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، استفاده از وسایل با کیفیت می باشد.

آشپزخانه مدرن لوکس

استفاده از رنگ آبی

طیف تیره رنگ آبی می تواند در طراحی سبک مدرن به کارگرفته شود. رنگ آبی نمونه ای از رنگ هایی است که می تواند تطبیق پذیری مناسبی با سایر رنگ ها ایجاد نماید. استفاده از طیف های مختلف رنگ آبی در کنار یکدیگر نیز می تواند نمای زیبایی در آشپزخانه مدرن ایجاد کند.

آشپزخانه مدرن آبی

استفاده از چوب در طراحی آشپزخانه مدرن

چوب به عنوان المانی طبیعی می تواند تاثیرگذاری فراوانی در زیبایی آشپزخانه مدرن داشته باشد. استفاده از چوب می تواند باعث القای گرما به فضای آشپزخانه شود. استفاده از کانتر یا کابینت های چوبی می تواند پیشنهاد خوبی در این زمینه باشد.

آشپزخانه مدرن چوبی

انتخاب صندلی مناسب

استفاده از صندلی مناسب می تواند در زیبایی هرچه تمام تر آشپزخانه مدرن به شما کمک کند. این المان نه تنها از لحاظ زیبایی می تواند تاثیرگذاری فراوانی داشته باشد، بلکه از جمله وسایل کاربردی در آشپزخانه نیز به شمار می آید. از این رو انتخاب هوشمندانه نمونه مناسب آن از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

صندلی آشپزخانه مدرن

استفاده از کاشی مناسب در طراحی دیوار

کاشی نمونه ای از المان های مناسب در طراحی دیوار آشپزخانه به شمار می آید. با وجود این که کاشی نمونه ای از المان های ساده به شمار می رود، اما استفاده از آن می تواند نمای زیبایی در آشپزخانه ایجاد نماید. این امکان وجود دارد که با استفاده از خلاقیت خود به ایجاد الگو با استفاده از کاشی های مختلف نیز اقدام کنید.

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، ارائه ایده ها و راهکارهایی در جهت طراحی آشپزخانه مدرن می باشد. به یاد داشته باشید که استفاده از لوازم آشپزخانه مدرن و جدید در کنار ایده هایی که در این نوشته گفتیم، می تواند در زیبایی هرچه تمام تر دکور آشپزخانه کارگشا باشد.