آموزش رویت

ساختمانچی

شیرآلات یکی از اساسی ترین المان ها در آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی به شمار می روند که تعویض آن ها می تواند تاثیرگذاری زیادی در زیبایی این فضا داشته باشد.

بعضی از افراد فکر می کنند که برای ایجاد یک تغییر اساسی و بنیادی در فضای منزل خود باید هزینه زیادی را صرف کنند اما واقعیت این نیست.

برای مثال آشپزخانه خود را در نظر بگیرید. در واقع شما می توانید با خرید لوازم و تجهیزات جدید و تغییر کانتر آشپزخانه ظاهر آن را تغییر دهید، اما رنگ کردن کابینت ها نیز تغییری چشم گیر با هزینه ای اندک در فضای آشپزخانه ایجاد می کند.

برای ایجاد یک تغییر اساسی در آشپزخانه فعالیت ساده ای مانند نصب یک شیر آب جدید نیز می تواند تاثیرگذار باشد. در عصر حاضر افراد برای استفاده از طرح های مینیمالیسم علاقه نشان می دهند.

مفهوم این عبارت این است که با وجود طرح ها و ترکیب های مدرن و مد روز سبک های عجیب و غریب شیر آلات دیده می شود. طراحان با روش هایی ماهرانه آن چه در اطراف خود وجود دارد را با هم ترکیب و طرحی مدرن خلق می کنند.

در ادامه این نوشته از ساختمانچی به بررسی انواع طراح های جدید برای شیر آلات خواهیم پرداخت تا به شما برای تغییر در ظاهر آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی کمک کنیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

انواع طرح های شیرآلات ظرفشویی آشپزخانه

شیرآلات مدرن

این طرح برخلاف مدل های سنتی و مرسوم شیر آلات در چند سال اخیر است. این نوع شیر آب برخلاف سبک های رایج که به صورت لوله ایی هستند، سطحی صاف دارد.

ظاهر زیبای این شیر آب باعث می شود تا به راحتی در محیط آشپزخانه های مدرن ترکیب و استفاده می شود اما می تواند در محیط های دیگر هم بدون آن که برجسته و مشخص باشد، ترکیب شود.

در این تصویر مدل استیل ضد زنگ را مشاهده می کنید، اما این طرح شیر آب در انواع فولاد و رنگ نیز امکان اجرایی شدن را دارد.

شیرآلات مدرن

شیرآلات مینیمالیسم

اگر شما به دنبال طرح های خاص هستید پس حتما نگاهی موشکافانه به این طرح فوق العاده مینیمالیسم بیندازید. می توان گفت این طرح در عین قابل درک بودن سرشار از سبک های ویژه است. با این که ساده به نظر می رسد اما ترکیب و وضعیت مناسبی را ارائه می دهد.

این نوع شیر آلات می تواند هر نوع سینک آشپزخانه را تکمیل و برجسته نشان دهد و قابلیتی چندکاره و تطبیق پذیر داشته باشد. این شیر آب ها با متریال و رنگ های گوناگون تولید می شوند و امکان ترکیب و تطبیق با هر نوع سینکی را دارند.

شیرآلات مینیمال

شیرآلات طرح ترکیبی سنتی و مدرن

این طرح برای کسانی ارائه می شود که دوست ندارند سبک های سنتی و رایج را از دکوراسیون آشپزخانه خود حذف کنند. با استفاده از این طرح در آشپزخانه می توانید سبک مدرن و سنتی را همزمان در اختیار داشته باشید.

ترکیب این طرح از شیر آلات با کانتر از جنس مرمر بسیار زیبا و خیره کننده است. سبک هایی مانند این نوع شیرآلات زینتی که به هم شبیه هستند در بازار موجود می باشد. پس نگران این نباشید که طرح ترکیبی شیر آلات مدرن و سنتی مناسب آشپزخانه خود را پیدا نکنید.

شیرآلات مدرن و سنتی

شیرآلات طرح خاص

آیا شما از دسته اشخاصی هستید که ترسی از تغییرات بزرگ در ظاهر منزل خود ندارید؟ پس این همان طرحی است که شما به دنبال آن می گردید.

این طرح بسیار برجسته و شاخص است که اگر در ترکیب صحیحی از چیدمان آشپزخانه قرار گیرد باعث زیبایی استثنایی می شود و جذابیت محیط را دوچندان می کند.

اما باید بدانید که این طرح برای همه افراد مناسب نیست. اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که خواهان خاص بودن هستید اجرای این طرح در آشپزخانه شما همان چیزی است که می خواهید.

شیرآلات خاص

شیرآلات طرح فوق مدرن

این طرح برای همه افراد امکان استفاده ندارد، اما اگر در ترکیب درست با سینک آشپزخانه استفاده شود تاثیری چشمگیر و برجسته بر محیط خواهد داشت.

میزان خلاقیت و ابداع را در شخص طراح تصور کنید، هنگامی که این چنین دستگیره شیر آلات ویژه ای را طراحی کرده است. این طرح در ویلاها و خانه هایی که طراحی آن ها به سبک فوق مدرن انجام شده است، اثرگذاری فوق العاده ای دارد.

شیرآلات لوکس

شیرآلات فنری

این شیرآلات با استفاده از استیل تولید می شوند و طراحی آن ها به صورت فنر مانند انجام می گردد. استفاده از این طرح ظاهری خاص و ویژه برای سینک آشپزخانه ایجاد می کند.

نوع ساخت و تولید این شیر آلات پیوسته و سرهم است. پس برای سینک هایی با فضای محدود و کوچک بسیار کاربردی می باشند. می توان گفت این نوع شیرآلات با دیگر انواع موجود بسیار متفاوت است.

این طرح هم ظاهری زیبا در قسمت ظرفشویی ایجاد می کند و هم دسترسی  آب به قسمت های ظرف شویی را آسان خواهد کرد.

شیرآلات فنری

شیرآلات منحنی شکل

اگر خواهان این هستید که ظاهری هنری در آشپزخانه مدرن خود ایجاد کنید استفاده از شیر آلاتی شبیه به مدل زیر پپیشنهاد می شود.

بهترین ترکیب موجود برای داشتن ظاهری خلاقانه و عملکردی فوق العاده همین طرح است. سبک منحنی و تاب خورده باعث ایجاد ظاهری زیبا در سینک آشپزخانه خانه شما خواهد شد.

شیرآلات منحنی

شیر آب تک دسته ای

این نوع شیر آب ظاهری ساده دارد و دسته آن یا در کنار شیر یا روی آن نصب می شود. دسته این شیر آب ها به تنهایی کنترل آب گرم و سرد را به عهده دارد. شیرآلات مدرن معمولا به این شکل تولید می شوند.

شیرآلات تک دسته

شیر آب دو دسته ای

شیرآب های دو دسته ای ظاهری شیک و کلاسیک دارند. در این نوع شیرها یکی از دسته ها هدایت آب گرم و دیگری هدایت آب سرد را به عهده دارد. این مدل شیر آب امروزه در طراحی های مدرن کم تر دیده می شود.

شیرآلات دو دسته

شیر آب با قوس بالا

اگر سینک ظرفشویی شما بزرگ است و عادت دارید قابلمه و ظروف بزرگ را در آن بشوئید، شیر آبی که قوس آن بالا می باشد مناسب ترین گزینه برای استفاده روزمره شما است.

شیرآلات قوس بالا

شیر آب با قوس پایین

اگر شما مستقیماً در پشت سینک آشپزخانه خود یک پنجره دارید، استفاده از شیر آب با قوس کم ایده آل ترین گزینه برای نصب در سینک ظرفشویی محسوب می شود. شیر آلات با قوس کم ظاهری بسیار زیبا و مدرن دارند.

شیرآلات قوس پایین

شیرآلات سرویس بهداشتی و حمام

امروزه شیرآلات حمام و سرویس بهداشتی تنها جنبه کاربردی ندارند و طراحان داخلی از آن ها به عنوان المانی خاص در طراحی این بخش ها استفاده می کنند.

بخوانید!  30 ایده و طرح دیوارپوش چوبی لوکس و جدید

انتخاب شیرآلات زیبا برای سرویس بهداشتی، روشویی و حمام می تواند دکوراسیون این محل ها را بسیار منحصربفرد جلوه دهد.

تنها نکته قابل توجه این است که باید در انتخاب این شیر آلات سبک و دکوراسیون داخلی منزل خود را در نظر بگیرید و مطابق با آن، نمونه مناسب را انتخاب نمایید.

شیرآلات حمام

شیرآلات حمام و دستشویی مشکی و مات

اگر به دنبال ظاهری متفاوت و مدرن برای حمام و سرویس بهداشتی خود می گردید، انتخاب شیرآلاتی به رنگ مشکی و مات می تواند بهترین انتخاب باشد. شیر آلات مشکی مات امروزه بسیار پرطرفدار شدند و به دلیل رنگ زیبایی که دارند، چرک تاب اند و به راحتی کثیف نمی شوند.

شیرآلات مشکی

شیرآلات حمام و دستشویی روکش کروم

یکی از پرطرفدارترین نوع شیر آلات حمام و سرویس بهداشتی، نمونه های دارای روکش کروم می باشد. این شیرآلات قیمت مناسبی دارند و نگهداری و تمیز کردن آن ها بسیار راحت می باشد. شیر آلات با روکش نیکل نیز طرفداران زیادی دارد.

شیرآلات حمام و دستشویی روکش نیکل

شیرآلات با روکش نیکل از نمایی صاف و براق برخوردار هستند و از کروم تیره تر می باشند. این نوع شیر آلات با انواع سبک های مدرن، ترکیبی، کلاسیک و امروزی مطابقت دارد، اما در عین حال از قیمت بالایی نیز برخوردار می باشد.

شیرآلات روکش نیکل

شیرآلات واتر فال یا مدل آبشار

این شیرآلات طبق سبک مینیمال و مدرن طراحی می شود و در عین شیک و لوکس بودن، از ظراهری بسیار ساده و جذاب برخوردار می باشد. جنس این گونه شیر آلات معمولا شیشه ای یا آهنی می باشد و در رنگ بندی های مختلفی تولید می شود.

برخی از این شیرالات دارای لامپ ال ای دی نیز می باشد که در هنگام باز کردن شیر آب، تصویری زیبا و خیره کننده را نشان می دهد. از این مدل شیرالات معمولا در دستشویی و روشویی استفاده می شود.

شیرآلات آبشار

دوش حمام

دوش حمام نیز از انواع شیر آلات محسوب می شود که تاثیر بسیار زیادی در نمای داخلی حمام می گذارد. امروزه اکثر دوش ها در اشکال مدرن و ساده طراحی می شوند و جنس آن ها همانند سایر شیرآلاتی می باشد که در بالا به آن ها پرداختیم.

دوش حمام

انواع شیرآلات بر اساس عملکرد

  • شیرآلات هوشمند: این شیر آلات مجهز به سنسورهای حرکتی هستند و هنگامی که دست در مقابل آن ها قرار می گیرد به صورت خودکار و بدون استفاده از هیچ نوع دستگیره، آب آن ها باز می شود و هنگام دورشدن دست آب قطع می شود. با نصب این نوع شیر آلات به میزان قابل توجه می توان در مصرف آب صرفه جویی نمود.
  • شیرآلات مکانیکی: شیر آلات مکانیکی از جمله شیرآلاتی هستند که برای بازکردن آن ها از دستگیره های مکانیکی استفاده می شود.

انواع شیرآلات بر اساس جنس

  • شیرآلات پلاستیکی: این نوع شیر آلات از جمله ارزان ترین و ساده ترین انواع شیرآلات هستند که در سرویس بهداشتی های معمولی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • شیرآلات فلزی: شیرآلات برنجی، استیل، چدنی و فولادی از جمله شیر آلاتی فلزی هستند. این گونه شیرآلات از دوام و طول عمر بالایی برخوردار می باشند و به راحتی دچار آسیب نمی شوند.
شیرآلات

نکات مهم خرید و نصب شیرآلات

قبل از اقدام به خرید و نصب شیر آلات در قسمت های مختلف ساختمان ابتدا باید میزان بودجه را تخمین زد و وضعیت پروژه را بررسی نمود. در این مرحله با توجه به نیاز محل مورد نظر و این که به چه شیرآلاتی نیاز است میزان بودجه ای که بدین منظور در نظر گرفتید باید مشخص کنید.

سپس به توجه به نوع استفاده از این تجهیزات و محل نصب آن ها نسبت به خرید اقدام نمائید. شیرآلات هوشمند و چشمی دار از جمله تجهیزات مدرنی هستند که در حال حاضر به بازار عرضه می شوند و نقش مهمی در صرفه جویی مصرف آب ایفا می کنند.

شیرآلات ساده و مدرن

متریال هایی که برای ساخت شیرآلات مورد استفاده قرار می گیرند شامل استیل ضد زنگ، فولاد، برنج، چدن، مس و پلاستیک هستند.

هر کدام از این مواد از قابلیت ها و ویژگی های منحصربفردی برخوردارند و شیر آلات تولیدشده از آن ها با توجه به سلیقه افراد و متناسب با مکان مورد نظر انتخاب و خریداری می شوند.

قبل از نصب این وسایل ضروری و کاربردی وضعیت لوله کشی ساختمان حتماً باید بررسی شود. متخصصین و افرادی که در زمینه نصب شیرآلات مهارت دارند به راحتی می توانند این وسایل را نصب کنند و راحتی و آسایش را برای ساکنین به ارمغان بیاورند.

پس از بررسی لوله کشی ساختمان و اطمینان از آن شیرآلاتی که از ورودی مستقل برای آب گرم و سرد برخوردارند را نصب می کنیم. ورودی آب سرد و گرم باید به شکل مجزا وصل شوند.

برای مثال تنظیم شدت جریان آب برای آب گرمکن به منظور استفاده بهینه امری ضروری است. بنابراین شدت جریان آب خروجی باید کنترل گردد.

در ادامه برخی دیگر از نکات مهم در هنگام خرید شیر آب برای خانه آورده شده است:

  • برای انتخاب شیر آب مورد نیاز برای آشپزخانه باید انتخاب کنیم که می خواهیم شیر آب شاوری بوده یا تنها علم ساده داشته باشد. با استفاده از شیر آلات شاوری آب به راحتی بر روی ظروف و یا سبزیجات می ریزد. در مقابل شیرآلاتی که تنها علم ساده دارند، ثابت هستند و نمی توان زاویه نزول آب را تغییر داد.
  • شیرآلات باید استاندارد باشند. علاوه بر این که مواد اولیه شیر آلات باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند.
  • ظاهر شیرآلات باید با دکوراسیون محل مورد نظر همخوانی داشته باشد. از جمله عواملی که بر زیبایی این تجهیزات اثرگذار هستند طراحی، رنگ، آبکاری و پرداخت آن ها است.
  • علاوه بر این که شیرآلات باید در مصرف آب صرفه جویی نمایند، کار با آن ها نیز باید آسان باشد. بنابراین هنگام خرید شیر آب باید از کم مصرف بودن و کاربرد آسان آن ها اطمینان حاصل نمود.
  • نصب آسان از دیگر نکاتی است که در خرید شیر آلات باید بدان توجه شود. شیرآلاتی که نصب آن ها دشوار است و دارای پیچیدگی می باشند، اگر روزی دچار عیب و ایراد شوند تعمیر آن ها نیز دشوار خواهد بود.
  • علم شیر آب باید متناسب با کاربرد آن و نیاز افراد باشد. برای مثال انتخاب یک شیر کوچک برای سینک ظرفشویی بزرگ و برعکس، نوعی عدم هماهنگی در فضا ایجاد می کند.
  • استفاده از شیر آلات اهرمی نسبت به سایر مدل ها راحت تر است. استفاده از یک دسته برای مخلوط کردن آب گرم و سرد فضای کمتری اشغال می نماید.
  • برای اطمینان از کیفیت لایه آبکاری تست های مخصوصی انجام می شود. قبل از خرید شیرآلات مورد نظر از این که این تست ها بر روی آن ها انجام شده مطمئن شوید.
  • ماشین کاری نیز از جمله عوامل دیگری است که بر کیفیت شیر آلات اثرگذار است.
بخوانید!  ایده های طراحی کابین دوش حمام[+معرفی انواع مدل های دوش]

عکس انواع برندهای معتبر شیرآلات

شیرآلات ظرفشویی و دستشویی قهرمان

مجموعه کارخانجات شرکت شیرآلات قهرمان در شهر گرمی استان اردبیل قرار دارد و از بزرگ ترین کارخانجات شیر آلات ساختمانی در خاورمیانه محسوب می شود.

در ساخت شیرآلات قهرمان از بروزترین دشتگاه های روز دنیا استفاده می شود و محصولی با طول عمر بالا و کارایی آسان را به بازار عرضه می نماید.

اقلام وارداتی این برند از برترین تولیدکنندگان دنیا مانند آلمان، ایتالیا و اسپانیا وارد کشور می شود و همگی دارای استانداردهای بهداشتی روز دنیا می باشد.

شیرآلات ظرفشویی و دستشویی قهرمان
شیرآلات ظرفشویی قهرمان

شیرآلات ظرفشویی و دستشویی درخشان

شیرآلات درخشان با بیش از سی سال سابقه در تولید انواع شیر آلات، یکی از قدیمی ترین و باتجربه ترین برندهای ایرانی محسوب می شود. محصولات درخشان شامل شیر ظرفشویی، دستشویی، توالت، شیر دوش حمام و علم حمام می باشد که از کیفیت بالایی برخوردار می باشد.

امروزه محصولات درخشان به هفت کشور اروپایی صادر می شود که این خود نشان از کیفیت محصولات این برند دارد.

شیرآلات ظرفشویی و دستشویی درخشان
شیرآلات درخشان

شیرآلات ظرفشویی و دستشویی اخوان

شرکت اخوان از دیگر برندهای معروف و معتبر ایرانی در تولید شیر آلات محسوب می شود. شیرآلات اخوان دارای گارانتی 5 ساله، خدمات پس از فروش و کاتریج اسپانیا می باشند.

شیر آلات اخوان دارای قطعات و بدنه با آبکاری نیکل می باشد، تراشکاری آن ها با ماشین های باکیفیت استاندارد ریخته گری صورت می پذیرد و دارای بالاترین مقاومت در برابر خوردگی می باشند.

شیرآلات ظرفشویی و دستشویی اخوان
شیرآلات اخوان

شیرآلات ظرفشویی و دستشویی کلار

شرکت کلار فعالیت خود در زمینه تولید شیر آلات بهداشتی را از سال 1382 شروع کرد. این شرکت در سال 83 موفق شد نظام مدیریت کیفیت را پیاده سازی کند و گواهینامه Iso 9001-2008 را دریافت نماید.

در حال حاضر شرکت کلارپویا به عنوان اولین تولید کننده شیر آلات توکار در ایران، پیشرو در ارائه محصولاتی مرغوب و زیبا می باشد.

شیرآلات ظرفشویی و دستشویی کلار
شیرآلات کلار

شیرآلات ظرفشویی و دستشویی آلپس Alps

آب فشان یا پرلاتورهای شیرهای حمام، ظرفشویی و روشویی آلپس از نوع پلاستیکی و ضد زنگ می باشند. در برخی مدل های دیگر شیرآلات آلپس، آب فشان ها یا پرلاتورهای شیرآلات از نوع سکه ای می باشد و این امکان را به کاربر می دهد که به راحتی با یک سکه پرلاتور را باز کرده و تمیز کند.

تمام مدل های شیرآلات آلپس از جمله سرودوش ها و علم دوش ها دارای نازل های ضد رسوب می باشد. همچنین در تمام مدل ها، آچار مخصوص بستن شیرآلات در جعبه آن قرار دارد.

شیرآلات ظرفشویی و دستشویی آلپس Alps

شیرآلات ظرفشویی و دستشویی راسان

این مجموعه با دارا بودن دو برند راسان و ماهسان امروزه رقیبی جدی برای انواع شیرآلات خارجی محسوب می شود.

پشتکار و تلاش شبانه روزی تیم تولیدکننده محصولات راسان سبب شده تا شیرآلات این برند امروزه به یکی از باکیفیت ترین انواع برندهای ایرانی تبدیل شود و حتی بتوان آن ها را با نمونه های خارجی نیز مقایسه نمود. کیفیت، زیبایی و نوآوری از شعارهای اولیه این برند است که از گذشته تاکنون آن را حفظ نموده اند.

شیرآلات ظرفشویی و دستشویی راسان
شیرآلات راسان

برخی دیگر از برندهای معتبر شیرآلات

شیر آلات ظرفشویی و دستشویی سهند

شیرآلات ظرفشویی و دستشویی سهند

شیرآلات ظرفشویی و دستشویی کی دبلیو سی KWC

شیرآلات ظرفشویی و دستشویی کی دبلیو سی KWC

شیر آلات ظرفشویی و دستشویی شودر

شیرآلات ظرفشویی و دستشویی شودر

شیر آلات ظرفشویی و دستشویی پافونی Paffoni

شیرآلات ظرفشویی و دستشویی پافونی Paffoni

شیرآلات ظرفشویی و دستشویی تنسر Tenser

شیرآلات ظرفشویی و دستشویی تنسر Tenser

شیر آلات ظرفشویی و دستشویی تکا Teka

شیرآلات ظرفشویی و دستشویی تکا Teka

شیرآلات ظرفشویی و دستشویی ریسکو Risco

شیرآلات ظرفشویی و دستشویی ریسکو Risco

شیرآلات ظرفشویی و دستشویی شایان

شیرآلات ظرفشویی و دستشویی شایان

شیر آلات ظرفشویی و دستشویی شیبه

شیرآلات ظرفشویی و دستشویی شیبه

شیرآلات ظرفشویی و دستشویی ویسن تین Visentin

شیرآلات ظرفشویی و دستشویی ویسن تین Visentin

کلام پایانی

شیرآلات ساختمانی از جمله تجهیزاتی هستند که در مکان هایی نظیر آشپزخانه، حمام و سرویس بهداشتی نصب و مورد استفاده قرار می گیرند.

اگر به فروشگاه های عرضه این محصولات مراجعه کنید با تنوعی از آن ها رو به رو خواهید شد و با توجه به بودجه و همخوانی آن ها با دکوراسیون مورد نظر می توانید نسبت به خرید آن ها اقدام نمائید.

همانطور که گفتیم، شیرآلات در انواع مختلف از جمله مدرن، مینیمالیسم، فنری، منحنی و فوق مدرن طراحی و به راحتی با انواع کابینت و طراحی داخلی هماهنگ می شوند.

امیدواریم مطالعه این نوشته شما را با انواع مدل های شیرآب آشنا کرده باشد. در صورت تمایل نقطه نظرات خود را در این خصوص با ما در میان بگذارید.