آموزش رویت

ساختمانچی

سرویس خواب نوزاد یکی از مهم ترین بخش های خرید سیسمونی است که هنگام تکمیل اتاق نوزاد انتخاب و خریداری می شود. هنگامی که والدین تصمیم به خرید سرویس خواب نوزاد می گیرند ممکن است سوال های زیادی به ذهن آن ها خطور کند.

این که چه مدل و طرحی را انتخاب کنند، آیا تختخواب نوزاد از ایمنی لازم برخوردار است، تختخواب را باید چه سایزی خریداری نمایند و… از جمله سوالاتی هستند که ذهن آن ها را درگیر می کند.

مهم ترین نکته ای که قبل از خرید باید به آن توجه شود این است که مقاومت و طول عمر سرویس خواب بسیار مهم است یا تنها کیفیت مطلوب برای شما کافیست، زیرا می خواهید پس از مدتی سرویس خواب را تعویض کنید.

برخی از تخت خواب ها صرفاً برای نوزادان طراحی شده اند. اما برخی دیگر از قابلیت تغییر سایز برخوردارند و همگام با بزرگ تر شدن کودک می توان اندازه آن ها را تنظیم نمود.

سرویس خواب کودک با توجه به نوع جنسیت به دو دسته سرویس خواب دختر و سرویس خواب پسر تقسیم می شود. هر کدام از آن ها از نظر طرح و رنگ متفاوت می باشند.

اگر به فروشگاه های عرضه سیسمونی مراجعه کنید با تنوعی از مدل سرویس خواب نوزاد رو به رو خواهید شد. گاهاً انتخاب از بین مدل ها و رنگ های گوناگون کمی سخت است. اگر به تمام فاکتورهای موردنیاز در خرید سرویس خواب کودک توجه نمائید می توانید خریدی بسیار عالی داشته باید. این فاکتورها به شرح زیر می باشند. با ساختمانچی همراه باشید.

سرویس خواب

ویژگی های سرویس خواب نوزاد

سرویس خواب نوزاد در سایزها و مدل های گوناگون به بازار عرضه می شود. قبل از خرید هر مدل ابتدا باید یکسری فاکتورهای ضروری را مدنظر قرار داد. یک خرید ناآگاهانه ممکن است لطافت و راحتی موردنیاز برای کودک را در حد مطلوب فراهم نکند. هنگام خرید به نکات زیر دقت نمائید.

سایز تخت خواب نوزاد

برای تخت نوزاد سایز استاندارد و مشخصی در نظر گرفته نشده است. یک تختخواب باید به اندازه ای باشد که کودک در آن احساس راحتی کند، نه آنقدر بزرگ که از این طرف به آن طرف برود و نه آنقدر کوچک که نتواند در آن به آسانی تکان بخورد.

کودکی که تازه به دنیا می آید چندین ماه به صورت مداوم در تخت خواب نگهداری می شود. از این رو راحتی او امری بسیار مهم است که در انتخاب انواع تخت خواب باید مورد توجه قرار گیرد.

سایز تخت خواب نوزاد

رنگ سرویس خواب کودک

انتخاب رنگ سرویس خواب کودک از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. رنگ ها با توجه به جنسیت نوزادان می تواند متفاوت باشد. بهترین رنگ برای سیسمونی نوزاد یا سرویس خواب کودک رنگ سفید تا استخوانی می باشد.

بخوانید!  دکوراسیون مدرن میانه قرن

به منظور استفاده از رنگ های مکمل نیز می توان با توجه به سایر المان های اتاق کودک، از رنگ هایی چون صورتی، زرد و سبز برای کودک دختر و رنگ های آبی، مشکی و طوسی برای کودک پسر استفاده نمود.

امروزه تلفیق رنگ های صورتی طوسی، آبی طوسی و طوسی سفید از جمله رنگ های پرطرفدار در چیدمان اتاق خواب کودک محسوب می شوند.

تخت خواب نوزاد طوسی

مقاومت تخت خواب نوزاد

اکثر سرویس خواب های نوزاد بسیار ظریف و فانتزی ساخته شده‌اند، اما ظاهر آن ها نباید شما را فریب دهد. یک تخت خواب خوب باید از مقاومت و ایمنی لازم برخوردار باشد تا آسیبی به کودک وارد نشود. هنگام خرید تخت‌خواب کودک باید آن را تکان دهید و از استحکام پایه های آن اطمینان حاصل کنید.

همچنین قطعات و بست هایی که به آن متصل هستند نیز باید بررسی شوند. تخت خواب های ظریف به راحتی در اثر ضربه دچار شکستگی می شوند، از این رو دوام و استحکام جنس آن ها نیز حائز اهمیت می باشد.

مقاومت تخت خواب نوزاد

تحت خواب چرخ دار

بهترین سرویس خواب کودک سرویسی است که تخت خواب آن قابلیت جا به جایی داشته باشد. تخت خواب هایی که در زیر پایه های آن ها چرخ قرار گرفته، آسایش و راحتی را هم برای کودک و هم برای مادر او به ارمغان می آورند. هنگام خرید به این نکته توجه کنید که تخت خواب چرخ دار ممکن است برای شما بهترین گزینه باشد.

تحت خواب چرخ دار

ارتفاع تختخواب نوزاد

کف برخی از مدل های تخت‌خواب از قابلیت تنظیم ارتفاع برخوردار است و همین امر آسایش و راحتی را برای مادران به همراه می آورد.

تا زمانی که کودک تحرک زیادی ندارد و نمی تواند بایستد می توان ارتفاع تختخواب را کم کرد، اما با گذشت زمان باید کف تخت را به پایین ترین حد ممکن برد تا ارتفاع آن با لبه تخت زیاد شود، در این صورت امنیت و ایمنی کودک تضمین خواهد شد.

ارتفاع تختخواب نوزاد

بالشت، تشک و ملحفه سرویس خواب

هنگام خرید ملحفه به جنس آن بسیار توجه کنید. پارچه های ضد آلرژی بهترین گزینه برای سرویس خواب کودک و نوزاد هستند.

بخوانید!  ایده های دیزاین شومینه

تشک و بالشت نوزاد نیز باید از لطافت و نرمی برخوردار باشد تا نوزاد بر روی آن احساس راحتی کند. انتخاب رنگ تشک، بالشت و ملحفه تخت کودک را با توجه به طراحی اتاق کودک انجام دهید.

بالشت، تشک و ملحفه سرویس خواب

ایمنی تخت سرویس خواب

حصارهایی که در اطراف تخت خواب کودک تعبیه می شوند ایمنی کودک را تامین می کنند. فاصله بین این حصارها نباید به نحوی باشد که دست و پای کودک در بین آن ها گیر کند. علاوه بر آن تزئینات جانبی مانند آویزان نمودن عروسک، تورهای تزئینی، زنگوله ها و… ممکن است برای کودک حادثه آفرین باشند.

تا حد ممکن باید از نصب آن ها پرهیز شود. ارتفاع تخت خواب کودک موضوع مهم دیگری است که حتماً باید مدنظر قرار گیرد. کودکان بازیگوش بر روی تخت خواب خود می ایستند و به نرده ها تکیه می دهند. به منظور جلوگیری از سقوط آن ها باید ارتفاع نرده ها بلند باشد.

ایمنی تخت سرویس خواب

مارک های معروف سرویس خواب نوزاد

شرکت های مختلفی در سراسر دنیا وجود دارند که انواع مدل های سرویس خواب نوزاد را با بهترین کیفیت به بازار عرضه می کنند.

از جمله معروف ترین برندهای خارجی تولید کننده انواع مدل سرویس خواب نوزاد پسر و دختر می توان به Eden Baby، Million Dollar Baby Classic، Baby Appleseed و مارک های ایرانی به سرویس خواب نوزاد ساحل چوب، سرویس خواب نوزاد چیلک، سرویس خواب نوزاد مادرلند، سرویس خواب نوزاد بامبینو، سرویس خواب نوزاد یاسمین، سرویس خواب نوزاد نوجوان قطار و … اشاره نمود.

سخن پایانی

انتخاب سرویس خواب کودک در عین حال که کاری سخت است، اما شیرینی آن باعث می شود تا سختی انتخاب بین مدل های متعدد را کم کند.

شما می توانید برای دیدن نمونه های مختلف تخت خواب نوزاد و کودک از مجلات آنلاین و سایت های دکوراسیون داخلی دیدن فرمایید و یا به فروشگاه های مختلف عرضه کننده سیسمونی مراجعه فرمایید و نمونه سرویس خواب موردنظر خود را خریداری نمایید.