آموزش رویت

ساختمانچی

آکواریوم یک قسمت کوچک و زنده از اقیانوس های بی پایان را به نمایش می گذارد و آرامشی سحرانگیز در فضای خانه ایجاد می کند. سفر به اعماق دریا شگفت انگیز و رویایی است و یکی از سفرهایی است که همواره آرزوی افراد می باشد.

شما می توانید با قرار دادن یک اکواریوم در فضای خانه تکه ای از اقیانوس را در معرض نمایش بگذارید و از زیبایی آن لذت ببرید. آکواریوم از مهم ترین عناصر زیباسازی فضا محسوب می شود و در واقع تابلویی زنده و واقعی از حرکت ماهیان در آب می باشد.

با استفاده از این عنصر دکوراتیو یونیک می توان زیبایی و آرامش را به فضای منزل وارد کرد و تغییر و تحول بی نظیری در دکوراسیون خانه ایجاد نمود. آکواریوم را می توان در هر فضایی از خانه قرار داد، اما برای ایجاد تاثیر بیشتر آن را در مکانی قرار دهید که زیبایی چشم گیری داشته باشد.

برخی از قسمت های خانه به نحوی طراحی می شوند که زیبایی آکواریوم را دوچندان می کنند. برخی مکان های دیگر به دلیل این که بیشتر در معرض دید هستند، بهترین مکان برای تعبیه اکواریوم محسوب می شوند.

در زیر به انواع اکواریوم های دکورلاتیو و مکان استفاده از آن ها اشاره می کنیم. این امر می تواند شما را در طراحی دکوراسیون منزل راهنمایی کند و ایده های جدیدی را در اختیار شما قرار دهد. با ساختمانچی همراه باشید.

انواع آکواریوم در دکوراسیون داخلی

آکواریوم استوانه ای

در تصاویر زیر نمونه هایی از آکواریوم استوانه ای شکل را مشاهده می کنید که نمایی بسیار شیک و زیبا به فضای خانه می بخشد. نورپردازی در این اکواریوم ها باعث می شود تا زیبایی دکوراسیون داخلی دو چندان شود و نمای خانه شیک تر به نظر بیاید.

آکواریوم استوانه ای

آکواریوم زیرمیزی

آکواریوم های زیر میزی در زیر سطحی از شیشه یا چوب قرارگرفته اند و به عنوان یک میز مجزا می توانید از آن ها استفاده کنید و روی آن ها وسایل مورد نیاز یا تزئینی بچینید.

این نوع اکواریوم علاوه بر زیبایی بی نظیری که به دکوراسیون داخلی می دهد، حسی سرشار از آرامش به ساکنین منزل منتقل می کند. اکواریوم زیرمیزی را می توان در هر مکانی از خانه تعبیه نمود؛ از جمله اتاق نشیمن، اتاق خواب، جزیره آشپزخانه و … .

آکواریوم زیرمیزی

آکواریوم دیواری

این نوع اکواریوم در ابعاد مختلف در داخل دیوار تعبیه می شوند، در واقع آن ها بخشی از دیوار محسوب می شوند. آکواریوم های دیواری به دلیل ابعاد بزرگی که دارند نمایی زنده تر و واقعی تر از اقیانوس را به نمایش می گذارند. این اکواریوم ها جذابیت و زیبایی بی نظیری در طراحی داخلی ایجاد می کنند.

آکولاریوم دیواری

آکواریوم بین کابینتی

اکواریوم بین کابینتی برای پرکردن فضای بین کابینت های بالایی و پایینی آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد. وجود این عنصر دکوراتیو در فضای آشپزخانه ایده ای بسیار خلاقانه و جذاب برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه به شمار می رود.

آکواریوم بین کابینتی

آکواریوم به عنوان پارتیشن

پارتیشن بندی به معنای تفکیک و جداسازی فضاهای مختلف خانه است. در طراحی داخلی به سبک مدرن به جای دیوار از پارتیشن بندی با پارتیشن های متفاوت از جنس چوب، پی وی سی و شیشه استفاده می شود.

بخوانید!  طراحی دکوراسیون به سبک اسپانیایی

پارتیشن بندی را می توان با اکواریوم نیز انجام داد و به جای استفاده از پارتیشن بندی با متریال های مذکور، از آکواریوم استفاده نمود. اکواریوم علاوه بر ایجاد زیبایی می تواند نقش یک حائل را بین مکان های مختلف خانه ایفا کند.

آکواریوم پارتیشن

انواع شیشه آکواریوم

شیشه سکوریت

برای ساخت اکواریوم هایی با ابعاد و اندازه بزرگ بهتر است از شیشه نشکن یا سکوریت استفاده نمایید. در آکواریوم های بزرگ، فشار آب بالاست و اگر از شیشه های ساده استفاده کنید، خطر شکستگی اکواریوم وجود دارد.

شیشه رنگی

اگر دوست دارید اکواریوم شما رنگ خاصی داشته باشد تا با سایر المان های دکوراسیون داخلی شما هماهنگ شود، بهتر است آکواریوم هایی با شیشه های سکوریت رنگی را خریداری نمایید. اکثر اوقات افراد از رنگ های آبی یا شامپاینی بدین منظور استفاده می کنند.

شیشه کریستال

به منظور ساخت اکواریوم می توان از شیشه های متنوعی استفاده نمود که در این میان استفاده از شیشه اکسترا کلیر یا همان شیشه کریستال می تواند بهترین گزینه برای انتخاب باشد.

شیشه کریستال از شفافیت بالایی برخوردار است و نمایی بسیار زیبا را بوجود می آورد. البته دقت کنید که این نوع شیشه قیمت بالاتری نسبت به سایر شیشه های مورد استفاده در ساخت آکواریوم دارد.

آکواریوم کریستال

شیشه لمینت

چنانچه قطر اکواریومی که قرار است تولید شود، بیش از 100 سانتی متر باشد، باید از شیشه های لمینت به این منظور استفاده شود. ساختار شیشه های لمینت به گونه ای است که دو شیشه به وسیله لایه پی وی بی به یکدیگر چسبانده می شوند و در نهایت بدنه آکواریوم را تشکیل می دهند.

بخوانید!  ویژگی دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی

شیشه طرح دار

امروزه با بهره گیری از چاپ و دستگاه سندبلاست می توان هر طرح و نقشی را بر روی شیشه اکواریوم به صورت رنگی یا مات ایجاد نمود. شیشه های طرح دار نمای بهتری به آکواریوم شما می بخشند.

موارد مهم در خرید آکواریوم

قیمت و هزینه های جانبی آکواریوم

قیمت اکواریوم از مهم ترین عوامل در خرید شما محسوب می شود. شما می توانید با توجه به میزان پولی که می خواهید در این زمینه خرج کنید، اکواریوم موردعلاقه خود را خریداری نمایید.

از عوامل مهم در تعیین قیمت اکواریوم می توان به دستگاه تصفیه آب، مخزن آکواریوم، نوع روشنایی، فیلترهای بهداشتی، نوع شن و ماسه های کف، لوازم و اکسسوری های تزئین آکواریوم، وسایل تمیزکاری اکواریوم اشاده نمود.

اندازه آکواریوم

قبل از این که برای خرید آکواریوم اقدامی انجام دهید، باید مکان مناسب برای قرار دادن اکواریوم در خانه را در نظر بگیرید و براساس آن، آکواریومی با ابعاد و اندازه مناسب را خریداری نمایید.

در صورتی کی می خواهید آکواریوم را داخلی دیوار، داخل میز مبل یا داخل جزیره آشپزخانه قرار دهید، باید حتما اندازه دقیق آن را محاسبه کنید تا در نهایت با مشکل کوچک یا بزرگ بودن آکواریوم مواجه نشوید.

وزن آکواریوم

به طور کلی آکواریومی که 60 لیتر آب را در خود جای می دهد، حدود 45 کیلوگرم وزن دارد. به همین دلیل باید از استحکام جای اکواریوم مطمئن شوید. آن را در جایی قرار ندهید که وزن آکواریوم سبب فشار به آن بخش شود.

انتخاب آبزی مناسب

اگر اولین بار است که اقدام به خرید اکواریوم می کنید، بهتر است ماهی هایی که نگهداری ساده ای دارند را خریداری کنید. سپس به مرور که با این نوع حیوانات خانگی آشنا شدید، آبزیان زینتی یا گوشت خوار را نیز می توانید خریداری نمایید. دقت کنید که اگر ماهی انتخابی شما به فضای زیادی برای زندگی نیاز دارد، این امکان را برای او فراهم کنید.

کلام پایانی

ما در این نوشته از ساختمانچی به معرفی انواع آکواریوم ها در دکوراسیون داخلی و نکاتی که در این زمینه لازم است بدانید، پرداختیم. امیدواریم از مطالعه این نوشته لذت برده باشید. در صورت تمایل می توانید نظرات خود را در این باره با ما اهالی ساختمانچی در میان بگذارید.