آموزش رویت

ساختمانچی

نصب کاغذ دیواری بر خلاف رنگ آمیزی دیوار کاری راحت و آسان و بی دردسر می باشد. نصب کاغذ دیواری به دلیل استفاده از نوعی چسب مخصوص، هیچ بوی آزار دهنده و بدی تولید نمی کند و لکه های حاصل از چسب کاری به راحتی با یک اسفنج نم دار از بین می رود.

بعد از انتخاب رنگ و طرح کاغذ دیواری، نوبت تخمین رول های مورد نیاز برای اجرای کاغذ دیواری است. هر مدل کاغذ دیواری در عرض و طول مشخص تولید می شود. تعداد رول لازم برای کاغذ دیواری با توجه به ابعاد دیوارها و اندازه کاغذ دیواری انتخابی به راحتی به دست می آید.

اگر دیواری که می خواهید آن را کاغذ دیواری کنید، رویش کاغذ دیواری قدیمی تری نصب باشد بهتر است به جای اینکه دو لایه کاغذ دیواری روی هم بچسبد ابتدا کاغذ دیواری زیرین را از دیوار جدا کنید و سپس کاغذ دیواری جدید را روی دیوار نصب کنید.

برای این کار کافی است ابتدا کمی آب را روی کاغذ دیواری قدیمی اسپری کنید تا خیس شود و منتظر بمانید تا آب به داخل آن نفوذ کند سپس با کاردک کاغذ را جدا کنید. در این مطلب سعی کردیم برای افرادی که می خواهند خودشان پروسه نصب کاغذ دیواری را انجام دهند آموزشی مفید ارائه دهیم. با ساختمانچی همراه باشید.

برش کاغذ دیواری

زیر سازی و تعمیر دیوار

  • تمامی سطوحی که قرار است کاغذ دیواری شوند باید تمیز و خشک باشند. به علاوه تمامی سوراخ ها و ترک های دیوار را باید اصلاح نمود تا سطحی کاملا صاف ایجاد شود.
  • اگر دیوارها از جنس گچ می باشد باید ابتدا با یک لایه پرایمر کل دیوار را پوشش داد.
  • اگر در قسمت هایی از دیوار لکه های زرد و یا سیاه رنگ دارد ابتدا باید آن را با رنگ سفید رقیق رنگ کرد. زیرا پس از چسباندن کاغذ این لکه ها نمایان خواهند شد.
  • پیش از نصب کاغذ روی دیواری که تازه رنگ خورده یا گچ کاری شده است، باید مدتی صبر کرد و دیوار را بتونه و زیر سازی نمود.
  • قبل از چسب کاری بهتر است کلیه کلید و پریزها جدا شوند و برق ورودی ساختمان از کنتور قطع شود. در صورت امکان بهتر است رادیاتورها و شوفاژها را نیز جدا نمود ولی به دلیل سختی این کار می توان بدون باز کردن نیز بوسیله یک وسیله تی شکل کاغد را پشت شوفاژ نصب کرد.
  • قبل از نصب کاغذ دیواری می بایست کلیه عملیات از قبیل رنگ کردن درب و پنجره ها، نرده ها و سقف را کاملا تمام کرد.
  • می توان تمامی سطح دیوار را با لایه نازکی از چسب کاغذ دیواری و کمی سریش پوشاند و اجازه داد تا کاملا خشک شود این کار به چسبندگی بهتر کاغذ کمک می کند.
بخوانید!  آموزش رنگ کردن سقف[+راهنمای انتخاب رنگ مناسب]

ابزار مورد نیاز برای نصب کاغذ دیواری

پیش از شروع نصب کاغذ دیواری نیاز به ابزارهای خاصی برای انجام کار داریم که عبارت‌اند از میزکار، قلموی بزرگ، کاردک پلاستیکی، تیغ موکت بری و خط کش.

مراحل نصب کاغذ دیواری

بعد از تهیه رول ها باید دقت کرد که آن ها را به صورتی برید که ترتیب و شکل نهایی کاغذ دیواری بهم نخورد. در مورد برش اولین قسمت نکته خاصی وجود ندارد. تنها کافیست ارتفاع دیوار را اندازه بگیرید و 5 تا 10 سانتی متر بیشتر از آن مقدار را برش داد.

پس از برش اولین قسمت، باید بقیه رول ها را هم با همین اندازه برید و این قسمت ها را طوری کنار هم قرار دهید که شکل نهایی به درستی ایجاد شود.

برای نصب کاغذ دیواری باید از چسب مناسب و برای چسب زنی به کاغذ دیواری باید از یک قلموی نقاشی استفاده کرد. برای این کار می بایست از وسط کاغذ دیواری شروع کرد و به سمت لبه ها رفت. سپس باید کاغذ دیواری چسبی را تا کرد به صورتی که دو قسمت چسب‌خورده روی هم قرار گیرند تا برای بلند کردن و چسباندن حاضر نمود.

برای این کار می توان ابتدا از لبه بالا تا دو سوم طول آن را روی هم چسبانیده و سپس از سمت پایین، یک سوم بقیه را چسباند. باید دقت داشت که هیچ قسمتی از کاغذ دیواری در این مرحله چروک نشود. همچنین می بایست کاغذ دیواری قبل از اجرا بین 10-15 دقیقه در این حالت خیس بخورد.

نصب کاغذ دیواری

بعد از این مرحله، کاغذ دیواری ها روی دیوار نصب می شوند. بدین صورت که کاغذ دیواری برداشته می شود و از بالای دیوار به صورت عمود به سمت دیوار چسبانده می شود. سپس غلطکی روی کاغذ دیواری می کشند.

بخوانید!  چگونه مبلمان را تمیز کنیم؟[ترفندهای ساده و کاربردی تمیز کردن مبل در منزل]

بعد از آن با استفاده از یک کارتک چسب کاغذ دیواری از وسط به سمت لبه ها هدایت می شود. در نهایت اضافات کاغذ با تیغ بریده می شود. بهتر است تا 48 ساعت از تماس با کاغذ دیواری جلوگیری شود و اجازه دهید تا چسب خشک و کاملا جذب شود.

کلام پایانی

ما در این نوشته از ساختمانچی به بررسی نکات مهم در خصوص نصب کاغذ دیواری پرداختیم. امیدواریم از مطالعه این نوشته لذت ببرید و به اطلاعات ارزنده‌ای در این زمینه دست یابید. در صورت تمایل نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود در این زمینه را با ما اهالی ساختمانچی در میان بگذارید.