آموزش رویت

ساختمانچی

کانتر چوبی یکی از المان های پرطرفدار در طراحی دکوراسیون داخلی شناخته می شود. استفاده از این المان در طراحی آشپزخانه به عنوان المانی طبیعی نیز می تواند نتیجه خوبی در پی داشته باشد.

در ساخت صفحه رو کابینتی چوبی از چوب سخت استفاده می شود. روش های زیادی برای استفاده از کانتر چوبی در طراحی آشپزخانه وجود دارد. توجه داشته باشید که استفاده از چوب در طراحی آشپزخانه نیازمند نگهداری و مراقبت می باشد.

بدون شک برای استفاده از چوب در محیطی مانند آشپزخانه که رطوبت در آن بالا می باشد، پردازش چوب به شکلی که در مقابل رطوبت موجود در آشپزخانه مقاوم باشد، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. با این مقدمه، در ادامه به بیان جزئیات بیش تری در این زمینه خواهیم پرداخت. با ساختمانچی همراه باشید.

مزایای استفاده از کانتر چوبی

بدون شک مزایا و دلایلی برای استفاده از چوب در طراحی صفحه رو کابینتی وجود دارد که در ادامه به بیان برخی از آن ها می پردازیم:

تنوع بالا

از جمله دلایلی که ممکن است افراد را به استفاده از نمونه چوبی این المان ترغیب کند، تنوع بالای آن ها در طرح و بافت می باشد، چرا که انواع چوب هایی که در طراحی این المان مورد استفاده قرار می گیرد، متنوع می باشد و از این رو گزینه های زیادی برای انتخاب در مقابل شما قرار دارد.

کانتر چوبی

تطبیق پذیری چوب

چوب به عنوان متریالی شناخته می شود که با سایر متریال ها به راحتی تطبیق می شود. از این رو می توان از نمونه چوبی در انواع سبک های طراحی آشپزخانه استفاده کرد. استفاده از صفحه رو کابینتی چوبی از سبک مدرن گرفته تا سبک سنتی و روستیک در طراحی آشپزخانه کاربرد دارد.

القای گرما

چوب متریالی است که استفاده از آن در فضاهای مختلف باعث القای گرما به فضای مورد نظر می شود. از این رو استفاده از آن به عنوان المانی طبیعی در طراحی آشپزخانه می تواند گزینه ای مناسب برای استفاده باشد. همچنین در صورت رها شدن ظروف شکستنی از دست شما، در صورت استفاده از کانتر چوبی به نسبت انواع دیگر احتمال شکستگی ظروف کمتر می باشد.

دوستدار محیط زیست

برای تولید این المان با استفاده از چوب از انواع چوب های بازیافت شده استفاده می شود و بسیاری از آن ها قابل بازیافت می باشند. از این رو صفحه رو کابینتی چوبی به عنوان نمونه ای از المان های دوستدار محیط زیست شناخته می شود.

بخوانید!  مونوکروماتیک، سبکی تک رنگ در دکوراسیون داخلی

کاربردی‌بودن کانتر چوبی

از این مدل می توان در برای مصارف مختلف مانند صرف غذا و یا انجام کارهای آشپزی استفاده کرد. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، مراقبت از آن در مقابل خراش های ناشی از چاقو و وسایل تیز می باشد. از نکات مهم دیگر در استفاده از این مدل می توان به مقاوم‌بودن آن در مقابل برخی از شوینده ها نیز اشاره کرد.

صرفه اقتصادی

مدل چوبی این المان به عنوان نمونه ای از کانترهایی که خرید آن مقرون به صرفه می باشد، شناخته می شود. سفارش و خرید کانترهای چوبی مقرون بصرفه تر از مدل های سنگی می باشند.

کانتر چوبی جزیره

معایب کانتر چوبی

الزام استفاده از سیلر به صورت مکرر

نکته مهمی که در مورد استفاده از این مدل باید بدانید استفاده از سیلر بر روی سطح آن ها در بازه های زمانی منظم می باشد. اگر این کار به درستی صورت نگیرد، صفحه روکابینتی در مقابل آسیب دیدگی قرار گرفته و جرم می گیرد. هم چنین توجه داشته باشید که نمونه های چوبی همیشه باید خشک نگه داشته شوند.

عدم مقاومت در برابر خراش

چوب نسبت به سایر متریال ها مانند کاشی، سنگ و فلز از مقاومت کم تری برخوردار می باشد. از این رو در صورتی که قصد استفاده از چاقو بر روی نمونه چوبی این المان را دارید، استفاده از تخته را فراموش نکنید.

مدل کانتر چوبی

انواع چوب در ساخت کانتر چوبی

بر اساس نظر کارشناسان استفاده از چوب های بامبو و افرا برای ساخت این مدل بسیار مناسب می باشد، چرا که این گونه چوب ها به راحتی تهیه می شوند و از مقاومت بالایی نیز برخوردار هستند. استفاده از چوب درخت کهور نیز می تواند نمونه ای مناسب برای استفاده باشد. استفاده از چوب های نرم برای ساخت این المان گزینه مناسبی نیست.

عوامل موثر در قیمت کانترهای چوبی

هزینه خرید و استفاده از صفحه رو کابینتی چوبی، به چوبی که در ساخت کانتر آشپزخانه از آن استفاده‌شده است و مدل و ابعاد کانتر، بستگی دارد. بد نیست بدانید هزینه خرید این مدل نسبت به نمونه لمینت بیشتر و نسبت به خرید انواع دیگر که در ساخت آن ها از سنگ های طبیعی استفاده می شود، کمتر می باشد.

کانترهای چوبی

انتخاب سینک مناسب در کنار کانتر چوبی

همان گونه که می دانید، چوب در برابر آب آسیب پذیر است و در طولانی مدت آسیب می بیند. از آن جایی که از سینک ظرفشویی برای شستن ظروف استفاده می شود، انتخاب نمونه ای مناسب از آن ها که کم ترین میزان آب را بر روی خود پخش کند، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. بنابراین توجه به این نکته می تواند حائز اهمیت باشد.

انتخاب سینک مناسب در کنار کانتر چوبی

نکات لازم در نگهداری از کانتر چوبی

  • توجه داشته باشید که برای تمیز کردن روکابینتی چوبی از یک پارچه خشک به همراه کمی مایع ظرفشویی استفاده نمایید. برای جلوگیری از ایجاد جرم در آن نیز می تواند یک واحد سرکه را در چهار واحد آب حل کنید و از آن برای تمیز کردن کانتر استفاده نمایید.
  • از استفاده تمیز کننده‌هایی که در آن ها مواد سفید کننده و آمونیاک وجود دارد، خودداری نمایید.
  • برای پاک کردن لکه ها از سطح کانتر چوبی می توانید از یک تکه لیمو و نمک استفاده کنید و آن را بر روی سطح موردنظر بکشید. سپس به وسیله یک پارچه خشک آن را پاک کنید .
  • در صورت وجود خراش بر سطح آن پیشنهاد ما استفاده از پارافین های رنگی که رنگ آن با رنگ کانتر تطابق دارد، می باشد. در ترمیم خراش های عمیق به سمباده نیاز می باشد که بهتر است برای انجام این کار از یک متخصص کمک بگیرید.
مدل کانتر چوب

نکات پایانی

همان طور که می دانید، کانترها انواع مختلفی دارند. برای مثال انواع گرانیت، لمینت، سنگ مرمر، چوب و… نمونه ای از مدل هایی است که می توان در ساخت کانتر آشپزخانه مورد استفاده قرار داد.

بخوانید!  معرفی بهترین رنگ ها در طراحی خانه کوچک

آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، معرفی کانتر چوبی و نکاتی در زمینه آشنایی با ویژگی های آن می باشد. در صورت تمایل، نقطه نظرات خود را در این مورد با ما در میان بگذارید.