آموزش رویت

ساختمانچی

آیا تا به حال به اهمیت استفاده از یک میز پاتختی مناسب فکر کرده اید؟ بدون شک استفاده از این میز مزایای بسیار زیادی به همراه دارد و از آن می توان برای قرار دادن وسایلی مانند موبایل، کتاب و… استفاده کرد.

می توان گفت استفاده از این المان علاوه بر زیبایی جنبه کاربردی نیز دارد، زیرا باعث ایجاد فضای اضافه برای قرار دادن وسایل نیز می شود. آن چه که در ادامه این مطلب از ساختمانچی به بیان آن می پردازیم، آشنایی با مدل های مختلف میزهای پاتختی می باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

انواع میزهای پاتختی

میز پاتختی با طراحی ویژه

آیا تا به حال به ساخت میز پا تختی با استفاده از ایده های خلاقانه خود فکر کرده‌اید؟ برای مثال آن چه که در تصویر مشاهده می نمایید، نمونه ای از انواع میزهای پاتختی با قابلیت کاربردی فراوان می باشد. همان طور که مشاهده می نمایید، طراحی این میز به شکل شلف است و می توان برای قراردادن وسایل از آن استفاده کرد.

میزهای پاتختی با طراحی ویژه

میز پاتختی شیشه ای

نمونه ای از میزهای پا تختی که می توانید مورد استفاده قرار دهید، انواع میزهای شیشه ای می باشد. استفاده از این میزها بدون شک می تواند نمای زیبا و چشم نوازی در اتاق خواب ایجاد نماید. استفاده از میزهایی از جنس شیشه می تواند باعث ایجاد نمایی لوکس در فضای اتاق خواب شود.

میز پاتختی کشودار

استفاده از میزهای پاتختی کشو دار مزیت های زیادی در بر دارد. به کارگیری این میزها می تواند در جهت قراردادن وسایلی که قصد دارید در دسترس شما باشند، صورت پذیرد.

از آن جایی که وسایل درون کشو قرار می گیرند، از ایجاد هرگونه هرج و مرج نیز جلوگیری به عمل می آید. هرچه تعداد کشوهای میزی که مورد استفاده قرار دادید بیشتر باشد، بدون شک کاربرد آن نیز بیشتر خواهد بود.

میز پاتختی کشو دار

میز پاتختی مدرن

میزهای پاتختی مدرن معمولا داری طرح و نقش های پیچیده و تزئینات زیاد نیستند و به ساده ترین شکل طراحی شده‌اند. این سبک از میزهای پاتختی برخلاف سادگی، دارای ظاهری بسیار شیک و امروزی می باشند و نمای زیبایی را در کنار تخت شما بوجود می آورند.

میزپاتختی مدرن

میز پاتختی شناور

استفاده از فضاهای خالی دیوار بهترین گزینه برای اتاق های کوچک محسوب می شود. اگر از جای کمی برخوردارید ک هامکان خرید میز پاتختی در آن وجود ندارد، بهتر است از مدل های شناور و متصل به دیوار استفاده نمایید. این نوع میزهای پاتختی معمولا ظاهری مدرن و مینیمال دارند.

میز پاتختی شناور

میز پاتختی کلاسیک

برخی افراد به استفاده از سبک کلاسیک در دکوراسیون خود علاقه زیادی دارند. این افراد المان هایی با کنده کاری و حکاکی های بسیار زیبا را می پسندند.

در صورتی که شما نیز به این سبک علاقمند هستید، بهتر است در کنار المان هایی مانند تخت خواب و میز آرایشی کلاسیک، از میزهای پاتختی کلاسیک نیز استفاده نمایید.

میز پاتختی کلاسیک

میز پاتختی به شکل شلف

آن چه که در این تصویر مشاهده می نمایید، نمونه ای از میزهای پاتختی است که به شکل شلف می باشد. استفاده از شلف ها می تواند در زیبایی فضای موردنظر نقش داشته باشد.

بخوانید!  رنگ بژ در طراحی دکوراسیون داخلی

در صورت استفاده از میزی با این ویژگی می توانید از فضای روی آن برای قرار دادن وسایل و از قسمت شلف مانند آن برای قرار دادن وسایل تزئینی مورد علاقه خود استفاده نمایید. این کار می تواند در زیبایی فضای اتاق خواب نیز به شما کمک کند.

میز پاتختی شلف

میز پاتختی رنگی

استفاده از رنگ ها می تواند نقش بسزایی در زیبایی دکوراسیون داخلی داشته باشد. حال اگر فضای اتاق خواب کوچک است و امکان استفاده از رنگ های غالب برای رنگ امیزی دیوار آن وجود ندارد، استفاده از المان های رنگی می تواند گزینه مناسبی برای انتخاب باشد.

نمونه ای از المان هایی که می توانید از انواع رنگی آن استفاده نمایید، میزهای پاتختی می باشند. استفاده از انواع رنگی آن ها می تواند رنگ و بویی تازه به اتاق خواب شما القا کند.

در صورت انتخاب رنگ مناسب اتاق خواب، می توانید از نمونه ای از این میزها که رنگ آن با رنگ سایر المان ها تضاد ایجاد می کند، استفاده نمایید. استفاده از این ایده زمانی که از المان های چوبی در اتاق خواب استفاده کرده‌اید، می تواند اثربخشی بیش تری داشته باشد.

میز پاتختی رنگی

میز پاتختی سفید

رنگ سفید نمونه ای از رنگ هایی است که بسیاری از افراد به استفاده آن علاقمند بوده و به کارگیری آن همیشه نتیجه خوبی در پی دارد. استفاده از میز پاتختی که از رنگ سفید و در کنار آن از رنگ های متالیک در آن ها استفاده می شود، می تواند در ایجاد فضایی شیک نقش داشته باشد.

در صورتی که از تم رنگی در طراحی اتاق خواب استفاده کرده اید، پیشنهاد ما استفاده از میز پاتختی سفید رنگ می باشد. استفاده از این ایده می تواند در ایجاد انسجام میان سایر رنگ ها نیز به شما کمک کند.

میز پاتختی سفید

میز پاتختی کوچک

استفاده از میزهای پاتختی که اندازه های کوچکی دارند زیبایی خاصی در پی خواهند داشت. این میزها در طراحی اتاق خوب هایی که اندازه کوچکی دارند، نکته مهمی است که باید به یاد داشته باشید. استفاده از انواع بزرگ این المان می تواند باعث ایجاد هرج و مرج در اتاق می شود و دکوراسیون اتاق خواب شلخته بنظر می رسد.

در بعضی مواقع استفاده از میزهای پاتختی که اندازه کوچکی دارند، بیشتر در جهت زیبایی مورد استفاده قرار می گیرند و کمتر به جنبه کاربردی آن توجه می شود.

میز پاتختی کوچک

میز پاتختی متالیک

استفاده از میزهای پاتختی که از رنگ های متالیک در طراحی آن ها استفاده می شود، می تواند نمونه ای از بهترین انواع میزهایی باشد که می توانید انتخاب و مورد استفاده قرار دهید.

استفاده از میزی با این ویژگی بیش تر در طراحی اتاق خواب دخترانه صورت می گیرد. میزهای پاتختی متالیک رنگ می توانند جلوه بسیار زیبایی در فضای اتاق خواب ایجاد کنند.

میز پاتختی متالیک

نکات مهم در هنگام خرید میز پاتختی

  • ارتفاع میز از مهم ترین نکات در هنگاه خرید میز پاتختی محسوب می شود. بهتر است ارتفاع میز پاتختی از ارتفاع سطح تخت خواب با تشک، کمتر و یا هم اندازه سطح تخت باشد. این گونه دسترسی به وسایل روی میز آسان تر می شود و از لحاظ زیبایی نیز مناسب تر است.
  • از مهم ترین کاربردهای میز پاتختی استفاده از آن برای قرار دادن وسایل ضروری می باشد. به همین دلیل در هنگام خرید حتما به این نکته توجه کنید و میز پاتختی دارای قفسه یا کشو را انتخاب نمایید. این کار همچنین به بهینه سازی فضای اتاق نیز کمک می کند.
  • در هنگام خرید میز پاتختی به سبک دکوراسیون اتاق خواب خود نیز توجه کنید و با توجه به نوع سبک، میز مناسب را خریداری نمایید.
  • اندازه میز پاتختی از دیگر نکات مهم در هنگام خرید این المان محسوب می شود. اگر دارای تخت خواب کوچکی می باشید، میز پاتختی شما نیز باید متناسب با اندازه تخت، کوچک باشد و برعکس. اگر تخت خواب شما داری تاج بود، بهتر است میزهای سه کشویی متناسب با اندازه تخت را خریداری نمایید.
بخوانید!  راهکارهای طراحی خانه بزرگ

نکات پایانی

آن چه که در این مطلب از ساختمانچی به بیان آن پرداختیم، معرفی نمونه های مختلف از میزهای پاتختی است که می توانید در طراحی اتاق خواب مورد استفاده قرار دهید. استفاده از این میزها با توجه به سلیقه و نیاز شما می تواند یک یا دو عدد باشد.

استفاده از دو میز پاتختی به صورت قرینه در دو طرف تخت خواب می تواند در ایجاد تعادل در فضای اتاق خواب نیز به شما کمک کند. بنابراین اگر به دنبال ایجاد تعادل و انسجام در طراحی اتاق خواب هستید، پیشنهاد ما استفاده از دو نمونه از این میزها می باشد. استفاده از این مطلب می تواند جهت ایده‌گرفتن و انتخاب نمونه ای مناسب از این میزها به شما کمک کند.

سوالات متداول

کاربرد میز پا تختی چیست؟

از میز پاتختی می توان برای قرار دادن وسایلی مانند موبایل، کتاب و… استفاده کرد. می توان گفت استفاده از این المان علاوه بر زیبایی جنبه کاربردی نیز دارد، زیرا باعث ایجاد فضای اضافی برای قراردادن وسایل نیز می شود.

استفاده از میز پاتختی بزرگ چه تاثیری بر فضای اتاق خواب دارد؟

استفاده از انواع بزرگ این المان می تواند باعث ایجاد هرج و مرج در اتاق شده و دکوراسیون اتاق خواب بهم ریخته بنظر می رسد

مزیت استفاده از میزهای پاتختی کشودار چیست؟

به کارگیری این میزها می تواند در جهت قرار دادن وسایلی که قصد دارید در دسترس شما باشند، صورت پذیرد. از آن جایی که وسایل درون کشو قرار می گیرند، از ایجاد هرگونه هرج و مرج نیز جلوگیری به عمل می آید. هرچه تعداد کشوهای میزی که مورد استفاده قرار داده‌اید بیشتر باشد، بدون شک کاربرد آن بیشتر خواهد بود.

استفاده از میز پاتختی متالیک بیشتر در چه اتاق خوابی کاربرد دارد؟

این نوع میز پاتختی می تواند نمونه ای از بهترین انواع میزهایی باشد که می توانید انتخاب و مورد استفاده قرار دهید. استفاده از میزی با این ویژگی بیش تر در طراحی اتاق خواب دخترانه صورت می گیرد. میزهای پاتختی متالیک رنگ می توانند جلوه بسیار زیبایی در فضای اتاق خواب ایجاد کند