آموزش رویت

ساختمانچی

آیا با مشهورترین المان های شهری جهان آشنا هستید؟ از جمله المان های مهم در طراحی و زیباسازی شهرها، مجسمه ها و تندیس های شهری می باشد.

این المان ها نقش مهمی در ایجاد فضاهای مناسب برای شهروندان ایفا می کنند. آن ها اگر سازگار با فضای موردنظر تولید شوند درک زیبایی شناسی شهروندان ارتقاء پیدا خواهد کرد و آن ها به راحتی با این عناصر ارتباط برقرار می نمایند.

مجسمه هایی که به منظور زیباسازی منظر شهری تولید می شوند تنها محدود به تندیس نیستند بلکه اشکال و ابعاد هندسی متفاوت و سه بعدی نیز در دنیای مدرن امروز جایگاه ویژه ای پیدا کردند.

این المان های دکوراتیو شهری نماد هویت و طرز تفکر مردم یک شهر هستند و ارزش ها و اصول اخلاقی آن ها را به نمایش می گذارند. هنر عمومی بشر در طول دوره های مختلف در قالب مجسمه و تندیس نمایان می شود و نماد فرهنگ و هویت جامعه در دوره ای خاص است.

این که شما در فضای شهر خود مجسمه داشته باشید شانس بزرگی است، زیرا مجسمه یک قطعه هنری است که هویت شهر شما را نشان می دهد.

از خیابان های شلوغ نیویورک تا میدان های تاریخی رم، در هر جا مجسمه ها و تندیس های بسیار زیبا خواهید یافت. بنا به سخن هوفمن، مجسمه نماد یک تجربه معنوی است و با حضور در دنیای واقعی، حقیقت را به بیننده منتقل می کند.

هم اکنون ما در این نوشته ساختمانچی قصد داریم مشهورترین مجسمه ها و المان های شهری در سراسر دنیا را به شما معرفی نمائیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

مجسمه نیروی طبیعت

مجسمه ای که در تصویر زیر مشاهده می کنید مطمئناً شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد. این مدل مجسمه در شهرهای مختلف در سراسر دنیا به چشم می خورد.

بخوانید!  طراحی شهری چیست؟

خالق این اثر یک هنرمند ایتالیایی برجسته به نام Lorenzo Quinn است. این مجسمه “نیروی طبیعت” نام دارد و قدرت بی رحم طبیعت مادر را به تصویرکشیده است.

مجسمه نیروی طبیعت

مجسمه Les Voyageurs 

Les Voyageurs بی شک یکی از مشهورترین مجسمه ها در سراسر جهان به شمار می آید. این مجسمه در فرانسه توسط یک هنرمند فرانسوی به نام Bruno Catalano تولیدشده است.

مجسمه Les Voyageurs نماد مسافرت است. این دو چهره نمایانگر خاطرات و بخش هایی از شخصیت هستند که مسافران آن را پشت سر گذاشتند.

مجسمه Les Voyageurs 

مجسمه عنکبوت

اگر علاقه ای به عنکبوت ندارید با دیدن این اثر هنری بسیار زیبا شاید کمی به آن علاقمند شوید. این مجسمه دیدنی توسط  Louis Bourgeois طراحی و تولید شد و نماد حسادت، خشم، ترس و دوران کودکی دردناک وی است. وی آن را در مقابل موزه Guggenheim در شهر بیلبائو اسپانیا در معرض دید بازدیدگنندگان قرارداده است.

مجسمه عنکبوت

مجسمه قاشق

قاشقی که در شهر مینیاپولیس قرار دارد بزرگ ترین قاشقی است که در طول عمر خود دیدید. همانطور که مشاهده می کنید در نوک قاشق یک گیلاس قرار دارد و تضاد رنگی قرمز و سفید زیبایی مجسمه را دوچندان کرده است.

مجسمه قاشق

مجسمه گاوماهی دیجیتالی

مجسمه زیر یک گاوماهی دیجیتالی را نشان می دهد که توسط  Douglas Coupland طراحی شد. این مجسمه در یک شهر کانادایی از ونکوور قرار دارد و مشرف به بندر و کوه ها می باشد.

این قطعه هنری دیجیتال با استفاده از آرماتور استیل با روکش آلومینیومی و به شکل قطعات سیاه و سفید تولید شد. این قطعا قطعه ای ناب و هنرمندانه است که باید به فهرست مجسمه های حیرت آور شهری اضافه شود.

مجسمه گاوماهی دیجیتالی

مجسمه گل بادکنکی

Jeff Koons یکی از بزرگ ترین هنرمندان قرن است که با ساخت قطعه های هنرمندانه خود توجه افراد را به خود جلب نموده است. مجسمه ای که در تصویر زیر مشاهده می کنید یکی از مشهورترین المان های شهری جهان است که در شهر نیویورک قرار دارد و مجسمه گل بادکنکی نام دارد. ارزش برآورد شده این مجسمه در حدود 25 میلیون دلار تخمین زده شده است.

مجسمه گل بادکنکی

مجسمه اسلحه گره‌خورده

یکی از مجسمه های سیاسی و بسیار قدرتمند، اسلحه گره‌خورده است که آن را نمادی برای آینده ای صلح آمیز و بدون جنگ و خونریزی در نظر می گیرند. خالق این مجسمه Carl Fredrik Reuterswärd می باشد.

مجسمه اسلحه گره خورده

مجسمه آزادی

مجسمه آزادی که در تصویر زیر مشاهده می کنید را در یکی از شهرهای فیلادلفیا ساخته‌اند و نشان می دهد افراد می توانند در سراسر دنیا با هم ارتباط برقرار کنند. این مجسمه نماد رهایی از آنچه که رشد و آزادی افراد را محدود می کند می باشد.

مجسمه آزادی

مجسمه سر فرانتس کافکا

در تصویر زیر یک مجسمه متفاوت را مشاهده می کنید. این اثر بسیار خلاقانه در شهر تاریخی پرگو توسط David Černý تولیدشده است. این مجسمه صورت به شکل خودکار با تغییر لایه های خود می تواند تغییر حالت دهد.

مجسمه سر فرانتس کافکا

مجسمه گیره لباس استیل

یکی دیگر از جاذبه های توریستی در فیلادلفیا مجسمه زیر می باشد. این مجسمه توسط یک مجسمه ساز و هنرمند سوئدی به نام Claes Oldenburg تولید شده است. 

مجسمه گیره لباس استیل

کلام پایانی

ما در این نوشته تعدادی از مشهورترین المان های شهری جهان را برای شما معرفی کردیم که چهره شهر و محیط اطراف خود را منحصربفرد و زیبا کرده‌اند.

بخوانید!  طرح های توسعه شهری

اگر شما نیز با دیگر آثار هنری و شهری معروف در دنیا آشنایی دارید، آن را به ما و دیگر کاربران سایت ساختمانچی معرفی کنید. همچنین در صورت تمایل نظرات خود را در مورد این متن با ما در میان بگذارید.