آموزش رویت

ساختمانچی

از نظر شما بهترین مبلمان منزل کدام است؟ آیا مبل استیل برای اتاق نشیمن مناسب است؟ مبل‌استیل را ترجیح می دهید یا مبلمان راحتی؟ آیا از ویژگی های مبلمان استیل آگاه هستید؟ مسلماً هر کدام از شما پاسخی متفاوت به این سوالات خواهید داد.

در دنیای مدرن امروز با ورود مبل های شیک و لوکس استیل به بازار، اکثر افراد این مدل مبلمان را برای خانه های خود انتخاب می کنند. زیرا نه تنها راحت هستند بلکه طرح های متنوع آن ها با هر نوع دکوراسیون داخلی نیز همخوانی دارد. با این مقدمه، در ادامه این نوشته از ساختمانچی به بیان جزئیات بیشتر در این خصوص می پردازیم. با ما همراه باشید.

ویژگی های مبل استیل

مبل استیل که در گذشته مبل‌سلطنتی نام داشت از طراحی خاص و ظریف برخوردار است. در دسته ها و پایه های این مدل، طرح ها و منبت کاری های بسیار ظریف به کار می رود. به همین دلیل جذابیت و زیبایی فضا با حضور این مبل فوق العاده خواهد شد.

اگر به فروشگاه های عرضه مبلمان مراجعه کنید متوجه طرح و مدل متفاوت مبل‌استیل در مقایسه با مبل راحتی و مبل کلاسیک خواهید شد. چوبی که برای ساخت این مبل استفاده می شود از جنس چوب راش، گردو و یا سفید است. به همین دلیل وزن این مدل مبل کمی سنگین می باشد.

شاید مبل‌استیل کمی سنگین و گران به نظر برسد، اما استفاده از چوب و مواد اولیه مقاوم در ساخت آن، عمر این مبل را افزایش می دهد و سال ها می توان از زیبایی و مقاومت آن لذت برد.

ویژگی های مبل استیل

تفاوت مبل استیل با مبل کلاسیک

مبل استیل و مبل کلاسیک شباهت زیادی به یکدیگر دارند، اما در برخی موارد متفاوت می باشند. در طراحی و ساخت مبل‌کلاسیک از منبت کاری ها و طرح های بسیار زیبا و ظریف استفاده می شود که در مقایسه با طرح های مبل استیل ساده تر می باشند.

همچنین در مدل کلاسیک میزان چوب مصرفی کمتر است. از این رو وزن مبل سبک تر و قیمت آن به نسبت مبل استیل ارزان تر می باشد. همچنین مبل‌استیل اصولاً از یک کاناپه سه نفره، چهار مبل تک نفره و دو میزبان تشکیل می شود.

در صورتی که مبل کلاسیک شامل یک کاناپه سه نفره، یک کاناپه دو نفره و دو مبل تک نفره است. در واقع می توان گفت مبل استیل معمولا در قالب 9 نفری و مبل‌کلاسیک در قالب 7 نفری طراحی و تولید می شود.

مبل استیل

انواع مبل استیل

مبل فرانسوی

مبل‌های استیل فرانسوی از سایر مبل‌های استیل دیگر طراحی ساده تری دارند که از مهم ترین و بارزترین ویژگی های این نوع مبلمان محسوب می شود. تاج مبلمان استیل فرانسوی کوتاه است و از منبت کاری های بسیار ظریفی بر روی آن ها استفاده می شود.

بخوانید!  ایده های طراحی حمام با استفاده از سنگ مرمر

پارچه های مبل‌های استیل فرانسوی معمولا ساده و یک رنگ بوده و در صورت استفاده از پارچه های طرح دار، از مدل های ساده آن ها استفاده می شود. چوب مبل‌های استیل فرانسوی از کیفیت بالایی برخوردار هستند و معمولا از جنس چوب راش یا روس می باشند.

مبل استیل فرانسوی

مبل‌مصری

طرح مبلمان‌استیل مصری معمولا از تخت های پادشاهی پادشاهان مصر الهام می گیرد، به همین دلیل از زرق و برق بسیاری برخوردار است و منبت کاری های زیادی دارد. به همین دلیل قیمت این مدل مبلمان استیل معمولا نسبت به مدل های دیگر دارای قیمت بالاتری می باشد.

مبل نیمه استیل

مبلمان نیمه استیل در واقع همان مبلمان کلاسیک می باشند که طرفداران زیادی نیز دارند. این مدل مبلمان معمولا منبت کاری های کمتری نسبت به مبل تمام استیل دارد و از چوب کمتری در ساخت آن ها استفاده می شود، به همین دلیل از قیمت کمتری نسبت به مبلمان‌استیل برخوردار می باشد.

مبل نیمه استیل

مبل استیل ترک

هنگامی که به مراکز فروش مبل‌استیل مراجعه می کنید، با تنوعی از رنگ و طرح مبلمان رو به رو می شوید. معمولا مبلمان ترک از باکیفیت ترین و زیباترین انوع پارچه تولید می شود و بسیار باکیفیت می باشد. مبلمان سلطنتی ترک از کنده کاری و ظریف کاری های بسیار لوکس و منحصربفردی برخوردار هستند و قیمت بالایی نیز دارند.

مبل استیل ترک

راهنمای خرید سرویس مبل استیل مناسب

شاید بارها این سوال برای شما پیش آمده باشد که چه مبلی بخریم؟ خرید مبلمان یکی از تصمیم های مهمی است که این روزها به دلیل بالا بودن قیمت حتماً باید با دقت کافی صورت گیرد. هنگام انتخاب مبلمان سلطنتی باید به جنس آن توجه نمود.

نوع چوب و الیافی که برای ساخت این مدل مبلمان استفاده می شود باید مرغوب باشد، زیرا در این صورت طول عمر مبل بالا می رود. هر چند در حال حاضر از متریال های با کیفیت و مرغوب برای تولید مبلمان سلطنتی استفاده می شود، اما ظاهر مبل را مبنا قرار ندهید، بلکه از فروشنده در مورد کیفیت چوب، رنگ، پارچه و الیاف آن نیز سوال بپرسید و اطلاعات لازم را در این خصوص کسب نمائید.

بخوانید!  معرفی مبل چستر چرمی[مشکی و سفید]

پارچه ای که برای مبل‌استیل انتخاب می شود با پارچه مبل راحتی متفاوت است، زیرا باید پارچه ترک بوده و از دوام بالا برخوردار باشد. نکته مهم دیگر در خرید مبل استیل یا سلطنتی توجه به فضای اتاق نشیمن است.

ارتفاع این مبل ها کمی بالاتر از مبل راحتی است، از این رو جلوه ای شکیل تر دارد و سایز آن بزرگ می باشد. اصولاً در آپارتمان ها و خانه های کوچک، استفاده از مبل‌استیل جلوه ای ناخوشایند به اتاق نشیمن می بخشد و فضا بسیار کوچک به چشم خواهد آمد. قبل از انتخاب مبل سلطنتی یا استیل تمام این موارد را مدنظر قرار دهید.

خرید سرویس مبل استیل مناسب

خرید مبل استیل

مسلماً مبل های با کیفیت و با دوامی که در فروشگاه های لوکس به فروش می رسند قیمت بالایی دارند، اما اگر به دنبال خرید مبل‌استیل یا همان مبلمان سلطنتی با قیمت مناسب هستید می توانید به تولیدی های مبلمان مراجعه نمائید.

این مراکز تولیدی به دلیل عرضه مستقیم کالا قیمت مناسب تری به شما اعلام می کنند. هر چند خرید مبلمان‌استیل ارزان قیمت به نسبت مبلمان باکیفیت و دارای قیمت ایده آل زیبایی، راحتی و آسایش چندین ساله را برای شما به ارمغان نمی آورد، اما هر مبلمان‌استیل دارای رنج قیمت های متفاوت است و با توجه به بودجه خود می توانید نسبت به خرید آن اقدام نمائید.

اگر ساکن تهران هستید برای خرید مبلمان با قیمت مناسب و طرح های متنوع می توانید به بازار مبل یافت آباد مراجعه کنید. قیمت مبل‌استیل در بازار یافت آباد به نسبت فروشگاه های پراکنده در سطح شهر مناسب تر می باشد. از این رو برای یافتن مبل ایده آل خود می توانید به این بازار بزرگ مراجعه نمائید.

رنج قیمت مبل استیل در یافت آباد با تمام بودجه ها همخوانی دارد و هیچ نگرانی بابت یافتن مبل مناسب وجود نخواهد داشت. مبل‌استیل در انواع مختلف از جمله مبل‌استیل ایتالیایی، مبل‌استیل ترک، مبل‌استیل فرانسوی، مدل استیل افشار، مبل‌استیل مصری و… در بازار موجود است و به راحتی می توانید نسبت به خرید مدل دلخواه خود اقدام نمائید.

مبل استیل

کلام پایانی

امیدواریم با مطالعه این نوشته از ساختمانچی توانسته باشید با انواع مبلمان‌استیل و نیمه‌استیل و نکات مهم هنگام خرید آن ها آشنا شده باشید. در صورت تمایل نقطه نظرات خود را با ما در میان بگذارید.