آموزش رویت

ساختمانچی

انتخاب کاغذ دیواری برای افرادی که می خواهند در خانه خود از این المان زیبا و تزیینی استفاده کنند موضوعی حائز اهمیت می باشد و باید با توجه به یکسری نکات، کاغذ دیواری مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

کاغذ دیواری نوعی پوشش تزیینی برای سطح دیوارهای ساختمان می باشد و ظاهری زیبا به فضای ساختمان می بخشد. استفاده از کاغذ دیواری سال هاست که مورد توجه افراد مختلف و طراحان داخلی قرار دارد و بسیاری از افراد به استفاده از آن در طراحی دکوراسیون داخلی علاقمند می باشند.

امروزه انواع مختلفی از کاغذ دیواری وجود دارد و این امکان را برای مشتریان فراهم می کند که نمونه ای مناسب از آن ها را با توجه به میزان بودجه و سلیقه خود انتخاب نمایند.

در بازار، کاغذ دیواری های مختلفی با طرح، رنگ و جنس های متفاوت عرضه می شوند که از نظر زیبایی با انواع دکوراسیون داخلی منازل تطبیق و هم خوانی دارند.

کاغذ دیواری علاوه بر اینکه زیبایی را به خانه شما می آورد، در پوشاندن ترک ها و خرابی های دیوار نیز مؤثر است. این مقاله به بررسی عوامل موثر بر انتخاب کاغذ دیواری مناسب می پردازد. با ساختمانچی همراه باشید.

عوامل موثر در انتخاب کاغذ دیواری

جنس کاغذ دیواری

اگر به دنبال روش هایی برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب هستید، در مرحله اول باید به نوع و جنس مواد مورد استفاده در ساخت آن ها با توجه به نیازهای خود توجه کنید. کاغذ دیواری ها در انواع طرح و رنگ وجود دارند.

انواع متریال مورد استفاده در ساخت کاغذ دیواری ها نیز متفاوت می باشد و در انواع لنین، متالیک، وینلی و… وجود دارند. بنابراین علاوه بر توجه به ظاهر کاغذ دیواری باید به کیفیت آن ها نیز دقت نمایید.

عکس انتخاب کاغذ دیواری و عوامل موثر بر آن

هدف استفاده از کاغذ دیواری

استفاده از اتاقی که قصد دارید از کاغذ دیواری در آن استفاده نمایید نیز به میزان زیادی در انتخاب کاغذ دیواری تاثیرگذار می باشد. برای مثال در مکان هایی مانند آشپزخانه، اتاق نشیمن و اتاق بازی که روزانه فعالیت های بیشتری در آن انجام می دهید، باید از کاغذ دیواری هایی با رنگ های سرزنده و جذاب استفاده نمایید.

به طور قطع استفاده از چنین کاغذ دیواری برای اتاق خواب که بیش تر برای ریلکس کردن و استراحت مورد استفاده قرار می گیرد، چندان مناسب نیست.

در انتخاب کاغذ دیواری باید طول عمر آن را نیز در نظر بگیرید. برای مثال انواعی از آن که کیفیت پایین تر و در نتیجه طول عمر کم تری دارند، برای استفاده در محیط های شلوغ مناسب نیستند و بهتر است از آن ها برای اتاق پذیرائی استفاده شود. انواع کاغذ دیواری های وینلی به دلیل مقاومت بالا معروف اند.

بخوانید!  انتخاب آینه مناسب در حمام

علاوه بر این، کاغذ دیواری های وینلی کیفیت بالایی داشته و برای خرید آن ها نیاز به صرف هزینه های گزاف نیست. شستشوی این کاغذ دیواری ها راحت است و به همین خاطر در محیط هایی مانند حمام و آشپزخانه که بخار در آن ها فراوان می باشد، مورد استفاده قرار می گیرند.

عکس انتخاب کاغذ دیواری و عوامل موثر بر آن

توجه به شرایط دیوار اتاق

اگر دیوارهای اتاق دچار آسیب دیدگی شده است، گزینه های شما برای انتخاب برخی از انواع کاغذ دیواری محدود می شود. اگر دیوار اتاق سالم است، مشکلی برای انتخاب کاغذ دیواری مناسب نخواهید داشت.

معمولا کمتر دیواری وجود دارد که کاملا سالم باشد. برای دیوارهای آسیب‌دیده بهتر است از کاغذ دیواری های نقش دار استفاده نمایید. برای دیوارهایی که میزان آسیب دیدگی آن ها زیاد است استفاده از کاغذ دیواری های نازک مناسب نمی باشد. چرا که خرابی های دیوار از زیر آن پیدا می شود.

عکس انتخاب کاغذ دیواری و عوامل موثر بر آن

توجه به سبک کاغذ دیواری

طرح های گلدار در جهت ارتقاء حس رمانتیک فضا کمک می کنند. بهتر است در کنار این نوع کاغذ دیواری از رنگ های پاستیلی استفاده نمایید. اگر تمایل دارید انتخاب های جسورانه تری انجام دهید، پیشنهاد ما به شما استفاده از طرح های هندسی می باشد.

طرح های سنتی هیچ گاه جذابیت خود را از دست نمی دهند. استفاده از برخی جزئیات مانند طرح های گلدار در ایجاد فضایی کلاسیک می تواند کارگشا باشد.

عکس انتخاب کاغذ دیواری و عوامل موثر بر آن

نورپردازی

میزان نور محیط در انتخاب کاغذ دیواری تاثیر بسزایی دارد و انتخاب کاغذ دیواری مناسب در مکان های پر نور و کم نور با هم تفاوت دارد.

بطور مثال اگر فضا دارای نورپردازی ضعیفی باشد، نباید از کاغذ دیواری با رنگ تیره و گل های درشت استفاده کرد؛ زیرا محیط را تاریک تر نشان می دهد. در عوض در محیط هایی که نور طبیعی یا نور پردازی به مقدار کافی وجود دارد، انتخاب هر نوع کاغذ دیواری مشکلی ایجاد نمی کند.

عکس انتخاب کاغذ دیواری و عوامل موثر بر آن

انتخاب رنگ کاغذ دیواری

انتخاب رنگ فاکتور مهمی در طراحی دکوراسیون برشمرده می شود. استفاده از کاغذ دیواری هایی با رنگ های سرد مانند رنگ آبی و سبز برای بزرگ نشان دادن فضای اتاق کارگشا می باشند. در کنار رنگ های سرد، از رنگ های گرم نیز استفاده کنید تا میزان سردی آن رنگ ها را تعدیل کنید.

بخوانید!  عکس، طرح و ایده های طراحی شومینه

اگر تمایل دارید فضای اتاق گرم و دنج باشد باید از کاغذ دیواری هایی که در آن ها از رنگ های گرم استفاده شده است، استفاده کنید. برای مثال استفاده از رنگ های زرد و نارنجی می توانند گزینه های خوبی باشند.

عکس انتخاب کاغذ دیواری و عوامل موثر بر آن

میزان بودجه

کاغذ دیواری ها در انواع مختلفی وجود دارند، اما قیمت همه آن ها با میزان بودجه افراد مطابقت ندارد. برخی از انواع کاغذ دیواری ها مانند کاغذ دیواری های کنفی و مخملی از زیبایی منحصر بفردی برخوردار هستند، اما قیمت و هزینه نصب آن ها بسیار بالا می باشد. این گونه کاغذ دیواری ها از مقاومت بالایی برخوردارند و انتخاب بسیاری از طراحان حرفه ای می باشند.

اگر بودجه کافی برای خرید این گونه کاغذ دیواری ها در اختیار ندارید می توانید به جای استفاده از آن ها برای تمامی دیوارها، تنها برای دیوار اصلی استفاده نمایید. در هر صورت بهتر است فکر خرید کاغذ دیواری های بی کیفیت را از سر خود بیرون کنید.

عکس انتخاب کاغذ دیواری و عوامل موثر بر آن

آیا برای انتخاب کاغذ دیواری به طراح دکوراسیون داخلی نیاز است؟

انتخاب کاغذ دیواری کار مشکلی نیست و کمک گرفتن از یک طراح دکوراسیون داخلی اهمیت چندانی ندارد. با این حال اگر تصمیم دارید خودتان کاغذ دیواری مناسب را انتخاب نمایید، بهتر است زمان کافی برای انجام این کار اختصاص دهید و از فروشگاه های مختلفی بازدید کنید.

این کار باعث می شود کاغذ دیواری مناسب با توجه به سلیقه خود را پیدا کنید. با این حال اگر در انتخاب کاغذدیواری اطمینان ندارید، می توانید از صاحبان فروشگاه کمک بگیرید. تجربه آن ها به طور قطع در این زمینه راه گشای شما خواهد بود.

عکس انتخاب کاغذ دیواری و عوامل موثر بر آن

آیا امکان استفاده از کاغذ دیواری برای دیوار آسیب دیده وجود دارد؟

از کاغذ دیواری می توان برای تمامی قسمت ها حتی بر روی آجر نیز استفاده کرد. تنها باید به یاد داشته باشید که برای انجام این کار ابتدا باید محل موردنظر را زیر سازی کنید.

عکس انتخاب کاغذ دیواری و عوامل موثر بر آن

نکات پایانی در مورد چگونگی انتخاب کاغذ دیواری

استفاده از کاغذ دیواری مناسب باعث ایجاد نمایی زیبا شده و تاثیر بسزایی در فضای اتاق خواهد گذاشت. برای گزینش کاغذ دیواری مناسب وقت کافی اختصاص دهید و به فروشگاه های مختلف مراجعه کنید.

مشورت با افراد متخصص در این زمینه نیز کمک شایانی به شما خواهد کرد. شما می توانید با بیان نقطه نظرات و پیشنهادات و هم چنین تجربیات خود در زمینه انتخاب کاغذ دیواری ما را یاری فرمایید.