آموزش رویت

ساختمانچی

عکس عدم رکود بازار مسکن

عباس شوکتی بعوان کارشناس مسکن در بازار ساختمان ایران، با اشاره به این موضوع که امروزه مالیات بر ارزش افزوده به موضوعی چالش برانگیز برای مشاورین املاک تبدیل شده است، معتقد است اداره مالیات باید این امکان را برای مردم فراهم کند که آنها قادر به پرداخت مستقیم مالیات خود از طریق وارد نمودن شناسه قبض و شناسه پرداخت باشند.

طبق اظهارات وی، اتحادیه مشاورین املاک باید سامانه ای را در فضای مجازی راه اندازی کنند تا مشاورین املاک، معاملات خود را با استفاده از اپلیکیشن های املاک به راحتی انجام دهند.

وی اخذ کد رهگیری توسط مشاورین املاک را امری ضروری در پروسه ی معامله دانست و گفت کد رهگیری امنیت معاملات را بالا میبرد و به خریداران و فروشندگان مسکن این اطمینان را میدهد که ملک معامله شده در سامانه ثبت میشود و امکان معامله ی مجدد و غیر قانونی برای این ملک وجود ندارد.

شوکتی خاطر نشان کرد چند سالی ست که اتحادیه مشاورین املاک کد رهگیری را به روز رسانی نکرده است و باید اقدامی جدی در جهت اجباری شدن کد رهگیری صورت بگیرد. طبق ماده 68 قانون نظام صنفی مشاورین املاکی که کد رهگیری اخذ ننموده اند مشمول محکومیت کیفری قرار خواهند گرفت.