آموزش رویت

ساختمانچی

آیا برای طراحی دکوراسیون شرکت خصوصی خود به ایده های جذاب و کاربردی نیاز دارید؟ ما در این نوشته تعدادی از ایده های کاربردی در جهت طراحی شرکت های خصوصی را برای شما قرار می دهیم تا با استفاده از آن ها شرکتی زیبا با انرژی مثبت را طراحی نمایید. تا انتها با ساختمانچی همراه باشید.

ایده های طراحی دکوراسیون شرکت خصوصی

همانطور که همه ما می دانیم این روزها دکوراسیون داخلی اهمیت بسیاری پیدا کرده و افراد تمایل بسیاری به آن نشان می دهند. دکوراسیون داخلی حوزه ای بسیار وسیع در معماری است که تمام مکان های موجود را شامل می شود و نه تنها منجر به زیباسازی فضا می گردد، بلکه کارایی آن را نیز بالا می برد.

در نوشته های پیشین ساختمانچی به موضع دکوراسیون داخلی در منازل مسکونی پرداختیم. هم اکنون در این نوشته قصد داریم تاثیر این هنر را در شرکت ها و محیط های کاری خصوصی بررسی کنیم.

برای داشتن دکوراسیونی ایده آل در چنین مکان هایی باید به یکسری نکات و راهکارها توجه کنیم تا با نتیجه ای رضایت بخش رو به رو شویم. ایده ها و راهکارهای زیر توسط طراحان و معماران متخصص مطرح شدند. از این رو می توان از آن ها استفاده نمود و یک دفتر یا شرکتی شیک و جذاب را طراحی کرد. با ما همراه شوید.

دکوراسیون شرکت خصوصی خود را با یک سبک زیبا، برجسته نشان دهید

همانند طراحی داخلی فضاهای مسکونی، طراحی شرکت ها و محیط های کاری نیز با پیروی از یک سبک خاص و منحصر بفرد زیبا و جذاب به نظر می آید. اهداف شرکت یا اداره خود را در نظر بگیرید، سپس بر اساس آن نسبت به طراحی اقدام نمائید.

شما می توانید اساس طراحی دکوراسیون این مکان را بر پایه استفاده از رنگ های روشن، ایجاد مکانی دنج و استفاده از المان های دست ساز بگذارید.

طراحی شرکت

با استفاده از بافت ها، طرح ها و المان های متعدد راحتی و آسایش ایجاد کنید

تمام افراد شاغل از محیط آرام و دنج خانه خود خارج و ساعت ها در فضایی دیگر به کار و فعالیت مشغول می شوند. طراحی محیط کار زمانی ایده آل است که آسایش و راحتی را برای کارمندان فراهم نماید و محیطی همچون خانه برای ساعات استراحت آن ها ایجاد کند.

بخوانید!  برترین ایده های طراحی راه پله مدرن

بدین منظور مدل های مختلف مبلمان اداری را مشاهده نمایید. شما باید مدلی که احساس بهتری به کارمندان می دهد و راحتی حین کار را به ارمغان می آورد، انتخاب نمائید. حوزه کاری شما و نوع محیطی که در آن کار می کنید در انتخاب مبلمان بسیار اثرگذار می باشند. 

دیزاین شرکت

تاثیر نورپردازی را فراموش نکنید

علاوه بر انتخاب مبلمان مناسب، نورپردازی نیز از جمله المان های بسیار ضروری در هر شرکت یا اداره است که حتماً باید مورد توجه قرار گیرد. به منظور افزایش خلاقیت، افزایش راندمان کاری و نشاط و آرامش باید از روشنایی روز در محیط کار بهره برد.

نصب پنجره و طراحی به صورت باز می تواند به میزان قابل توجه نور را وارد فضای اداره کند. در نوشته های پیشین ساختمانچی به معرفی انواع نورپردازی پرداختیم که برای آشنایی با آن ها می توانید به لینک مورد نظر مراجعه کنید.

شرکت

در انتخاب پالت رنگی دقت کنید

حسی که محیط کار به کارمندان منتقل می کند تحت تاثیر انتخاب هایی است که برای طراحی آن صورت می گیرد. با توجه به تاثیر روانی رنگ ها در دکوراسیون داخلی می توان گفت برخی رنگ ها انرژی، شادی و انگیزه منتقل می کنند، اما برخی دیگر روحیه را خسته و کسل می نمایند.

رنگ هایی مانند آبی یا سبز حسی از آرامش و رنگ هایی مانند قرمز یا نارنجی هیجان و نشاط را به همراه دارند. از این رو با توجه به محیط کار و نوع فعالیت پالت رنگ محیط کار خود را انتخاب نمائید و محیطی دوست داشتنی برای کارمندان فراهم کنید. 

دکوراسیون شرکت

مکانی دنج برای گپ و گفت ایجاد کنید

در اکثر شرکت ها و ادارات مکانی مخصوص برای گپ و گفت کارمندان و انتقال ایده های آن ها طراحی می شود. با استفاده از مبل راحتی می توانید چنین فضایی ایجاد نموده و از آن برای انتقال ایده ها و نظرات بهره ببرید. علاوه بر آن از این مکان می توان برای صرف قهوه در زمان استراحت نیز استفاده نمود.

بخوانید!  کاربرد رنگ های گرم و سرد در دکوراسیون داخلی

این نکته را به خاطر بسپارید که طراحی دکوراسیون این بخش از شرکت باید با دکور سایر بخش ها فرق داشته باشد. لازم به ذکر است که در چنین فضایی می توانید پنل های چوب پنبه ای، تخته وایت برد، میز گرد و هر آن چه که برای انتقال ایده ها و نظرات بدان نیاز دارید قرار دهید.

طراحی دکور شرکت

خلاقیت را در کارمندان تقویت کنید

در پروژه های طراحی، طراحی دکوراسیون شرکت خصوصی و محیط های اداری بسیار حائز اهمیت است. فرقی نمی کند تعداد کارمندان کم باشد یا زیاد، آن چه که مهم است انتخاب قالب ها و طرح هایی است که منجر به افزایش خلاقیت می شوند.

اگر دفتر کار به شیوه ای خلاقانه طراحی شود مسلماً افراد برای کار بیشتر ترغیب می شوند و انگیزه پیدا می کنند. اصولاً بازده کاری در محیط هایی که فضایی خسته‌کننده و یکنواخت دارند پایین می آید و افراد تمایلی به خلق ایده های جدید نخواهند داشت.

طراحی و دیزاین شرکت

دکوراسیونی تاثیر گذار و شایان توجه طراحی کنید

آیا تاکنون شنیدید که اولین تاثیر را باید در نگاه اول گذاشت؟ در طراحی داخلی این موضوع بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا افراد در بدو ورود به یک اداره یا شرکت تحت تاثیر ظاهر و دکوراسیون آن قرار می گیرند.

داشتن یک ورودی یا لابی زیبا می تواند پیش زمینه ای از نوع فعالیت شرکت را نشان دهد و فرد با آمادگی بیشتری محیط های دیگر را پذیرا باشد. علاوه بر آن افراد از نظر ماندن در چنین فضایی خسته نمی شوند بلکه حس خوبی خواهند داشت. ورودی محیط کار خود را به خوبی طراحی کنید و توجه ارباب رجوع ها را جلب نمائید.

دکور شرکت

کلام پایانی

آن چه در این نوشته از ساختمانچی مورد بررسی قرار گرفت، ارائه ایده هایی در خصوص طراحی دکوراسیون داخلی شرکت های خصوصی می باشد. امیدواریم با استفاده از این ایده ها بتوانید محیط کار خود را به زیباترین شکل ممکن طراحی کنید و از کار کردن در این شرکت لذت ببرید. در صورت تمایل تجربیات خود در این زمینه را با ما در میان بگذارید.