آموزش رویت

ساختمانچی

خانه ویلایی یک اقامتگاه شیک است که علاوه بر ساختار اقامتی دارای باغ و گل و گیاه با منظره ای زیبا می باشد. اگر می خواهید یک نمای ویلا مانند با چنین ساختاری در طراحی خانه خود اعمال کنید باید طرح های مختلف ویلاهای کوچک را مشاهده کرده و از آن ها ایده بگیرید.

به دلیل این که ویلاها اصولاً برای تفریح و گذران لحظاتی خوش طراحی می شوند، معماری آن ها معمولاً شامل حیاط، باغ، استخر و حوضچه می باشد. ویلا مکانی برای استراحت و فراغت از دغدغه ها و استرس های روزمره است، به همین دلیل طراحی نمای خارجی و داخلی آن اهمیت بسیار زیادی دارد.

طراحان و معماران ساختمانی به طور تخصصی به طراحی خانه ویلایی می پردازند و با توجه به متراژ زمین مورد نظر، تعداد طبقات و مسائل دیگر طرحی مناسب و ایده آل فراهم می کنند.

ویلاها دارای مساحت های متفاوتی هستند، برخی از آن ها فضایی بسیار بزرگ دارند و برخی دیگر بسیار کوچک هستند. ویلاهای بزرگ را به راحتی می توان طراحی نمود، اما در طراحی ویلاهایی که مساحت کمی دارند تمام تلاش معماران و طراحان بر این است که ایده های مختلف را بررسی کنند و با درنظرگرفتن اصل بهینه سازی فضا اقدام به ایجاد یک طرح ایده آل نمایند.

ایده های متفاوتی برای طراحی ویلا وجود دارند که افراد با توجه به سلیقه خود می توانند طرح مورد علاقه را انتخاب نمایند. در این نوشته انواع ایده های طراحی ویلا در اختیار شما قرار خواهند گرفت تا شما را در انتخاب یک طرح مناسب برای ساخت خانه ویلایی راهنمایی کنند. با ساختمانچی همراه باشید.

1. خانه ویلایی ایتالیایی

این ویلای ایتالیایی در مقایسه با سایر ویلاهای اروپایی کوچک تر است. نمای خارجی این ویلا با سبک روستیک طراحی می شود و فضای جلوی آن با منظره زیبای باغ مزین می گردد.

1. خانه ویلایی ایتالیایی

2. ویلای کوچک چوبی

این خانه ویلایی مدرن با ترکیبی ایده آل از چوب و شیشه طراحی و نمای دیوارهای خارجی و کفپوش بیرون با نمای سنگی مزین شدند. فضای درون ویلا نیز با روش طراحی باز بناشده که این روش طراحی بهترین گزینه برای طراحی اتاق نشیمن کوچک است.

2. ویلای کوچک چوبی

3. ویلای کوچک توسکانی

توسکانی یکی از مشهورترین مناطق ایتالیاست که با منظره های طبیعی و مصنوعی بسیار زیبا مکانی دوست داشتنی به شمار می آید. ویلاهای این منطقه همانند خانه ویلایی که در تصویر زیر مشاهده می کنید زیبا و جذاب هستند.

بخوانید!  7 نکته پیرامون کنترل پروژه برای افزایش سرعت

طول این ویلا یکی از ویژگی های منحصربفرد آن می باشد و حضور گل و گیاهان سبز رنگ در جلوی آن زیبایی این ویلا را دوچندان نموده است.

3. ویلای کوچک توسکانی

4. ویلای کوچک با حوضچه

همانطور که گفتیم ویلاها معمولاً دارای استخر هستند. ویلایی که در این تصویر مشاهده می کنید دارای حوضچه ای کوچک است که طرحی بی نظیر در نمای خارجی این خانه ویلایی به شمار می آید.

طراحی این حیاط کوچک رویایی است که به واقعیت تبدیل شده، خصوصاً اگر به دنبال پنجره های فرانسوی، کفپوش با تخته سنگ های بزرگ و سایبان هستید.

4. ویلای کوچک با حوضچه

5. ویلای کوچک مدرن

این خانه ویلای مدرن به بزرگی ویلاهای سنتی ایتالیایی نیست، اما زیبایی خاص خود را دارد. طرح جعبه چهارگوش که در ساختار این ویلا اعمال شده هماهنگی بی نظیری با فضای داخلی مدرن و منظره حیاط خلوت دارد.

5. ویلای کوچک مدرن

6. ویلای کوچک اسپانیایی

تصویر زیر یکی از بهترین ویلاهای اسپانیایی را نمایش می دهد. این ویلا نمایی از گچ و سیمان دارد که با پیاده رو سنگ فرش، سقف قرمز سنتی، دودکش های زیبا، درب قرمز، چمن های نیمه بلند، درختان مرتفع و درختچه های چندین ساله مزین می شود.

6. ویلای کوچک اسپانیایی

7. ویلای کوچک مرتفع

ارتفاع جلوی این ویلای دوقلوی سفید باعث می شود از نظر طراحی ویلایی منحصربفرد و خاص به نظر بیاید. انتخاب این طرح ویلا کاملاً سلیقه ای است و برای ویلاهای دو طبقه کاربرد دارد.

7. ویلای کوچک مرتفع

8. دکوراسیون داخلی ویلای کوچک

این ویلای کوچک دارای دکوراسیونی بی نظیر است که هر کسی را برای زندگی در آن ترغیب می کند. پیانوی باشکوهی که در این فضا قرار دارد، باعث جلب توجه می شود و در این فضای ساده عظمت و شکوه به ارمغان می آورد.

بخوانید!  10 پروژه عظیم ساخت و ساز که شما را شگفت زده می کند!

علاوه بر آن تکه های مبلمان در این ویلا را به دقت انتخاب کردند و برای ایجاد فضایی دنج و راحت مرتب چیدمان شدند.

8. دکوراسیون داخلی ویلای کوچک

9. نمای خارجی ویلای کوچک

در طراحی این ویلای کوچک ساده دو فاکتور زیبایی و کاربرد در کنار هم اعمال شدند. نمای خارجی این ویلا بسیار مدرن است و از تمام فضاها به طور موثر استفاده می شود.

علف های رنگ روشنی که در حیاط جلویی کشت شدند زیبایی بی نظیری برای نمای خارجی ویلا فراهم می کنند.

9. نمای خارجی ویلای کوچک

10. طراحی باغچه برای ویلای کوچک

باغچه ای که برای این ویلای کوچک طراحی شده است برای هر نوع ویلای دیگر نیز قابل اجراست. استفاده از شمشادهای بلند که به خوبی با باغچه گل رز، حصارهای مشبک، سردر و آبخوری کوچک همخوانی دارد نمای این باغچه را زیباتر کرده است.

10. طراحی باغچه برای ویلای کوچک

کلام پایانی

ما در این نوشته از ساختمانچی به معرفی ده مدل طراحی خانه های ویلایی زیبا پرداختیم. نظر شما در مورد این خانه ها چیست؟

به نظر شما در طراحی خانه های ویلایی چه المانی نقش اساسی و تعیین کننده دارد؟ چگونه می توان به یک طراحی بی نقص و منحصربفرد دست پیدا کرد؟

در صورت تمایل ایده های خود در این زمینه را برای ما ارسال نمایید. امیدواریم از مطالعه این نوشته و دیدن خانه های ویلایی زیبا در سرتاسر دنیا لذت برده باشید.

در صورت تمایل نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در مورد این نوشته با ما اهالی ساختمانچی در میان بگذارید.